Anuncios

L’abaratiment de l’energia modera l’IPC al 6,8%, però els aliments escalen un 15,3%

Els preus han pujat un 6,8% al novembre, segons ha informat aquest dimecres l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Això ve a confirmar la dada avançada fa dues setmanes per aquest organisme en què situava la inflació en el 6,8% confirmant la progressiva moderació dels preus, ja que a l’octubre aquests van pujar un 7,3%.

Anuncios

Es tracta de la dada d’inflació més baix des del mes de gener, això és, des d’abans de l’esclat de la guerra a Ucraïna que va desencadenar l’actual crisi inflacionista.

Amb aquest so ja quatre mesos consecutius de moderació de l’IPC, la qual cosa respon bàsicament a la caiguda dels preus de l’energia, suportada pel descens del cru en els mercats internacionals i per una tardor de molt de vent.

El major descens l’experimenta l’electricitat que al novembre va ser un 22% més barata que en el mateix mes de 2021.

No obstant això, la moderació dels preus de l’energia no ha aconseguit frenar la resta de pressions inflacionistes que porten mesos desencadenades. Això explica que l’IPC subjacent (descomptant energia i aliments frescos) haja pujat una dècima fins al 6,3%.

L’INE va atribuir aquest comportament a la baixada dels preus dels carburants respecte al succeït el novembre de 2021 i a l’electricitat, que va caure més que fa un any.

El gran focus de preocupació ara són els aliments, que mantenien una gran inèrcia de pujada just abans de la campanya nadalenca. Al novembre, el preu dels aliments va pujar un 0,5% respecte a octubre i va mantindre la seua taxa interanual per damunt del 15%. Es tracta de la major pujada del preu de l’alimentació a Espanya des de 1978.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.
Anuncios