El PP vincula el juí del cas Koldo amb la suposada implicació de Pedro Sánchez

El Partit Popular ha insistit que el judici del cas Koldo en el Tribunal Suprem reforça, al seu judici, la tesi d’una implicació directa de Pedro Sánchez

El vicesecretari d’anàlisi electoral del PP, Elías Bendodo, ha assegurat que les compareixences que s’estan produint en la vista oral dibuixen un escenari que compromet políticament al president del Govern.

En una roda de premsa, Bendodo ha descrit que, segons la interpretació del PP, cada nova declaració que es coneix en el Suprem encaixa en un mateix patró: un sistema de corrupció que identifica amb l’anomenat sanchismo. Va afirmar que, des de la perspectiva popular, en els diferents casos investigats sempre apareix l’entorn del president, al qual presenta com una espècie de figura clau en l’arquitectura del poder que es va veure esguitada per sospites de pràctiques irregulars.

El judici del cas Koldo es desenrotlla en el Tribunal Suprem i, en esta fase, s’estan escoltant les declaracions dels principals implicats i testimonis. El PP subratlla especialment la rellevància de la declaració de l’exministre de Transports José Luis Ábalos, a la qual es referix com a part del que consideren el primer judici al sanchismo. Per als populars, la qual cosa s’està coneixent en sala resulta escandalós i molt greu, i sostenen que apuntala la idea que darrere d’estos fets podria haver-hi alguna cosa més que actuacions individuals.

Possible finançament il·legal del PSOE

Segons Bendodo, de les manifestacions que s’escolten en el tribunal emergix, a ulls del PP, un element troncal que va cobrant força: la sospita d’un presumpte finançament il·legal del PSOE. El dirigent popular interpreta que les peces del cas Koldo no es limiten a una mala praxi aïllada, sinó que podrien connectar amb un esquema més ampli d’obtenció de recursos per al partit. Encara que eixa línia està sent investigada en seu judicial, el PP recalca la seua importància política i la presenta com el nucli de la gravetat del cas.

En este context, la formació popular atorga un paper central a José Luis Ábalos. Bendodo ho definix com la mà dreta de Sánchez, l’enginyer de les primàries i l’arquitecte del Govern sanchista, subratllant així que no es tracta d’un càrrec menor, sinó d’una figura clau en la configuració de l’actual projecte polític del president. Segons el parer del PP, el fet que una persona amb eixe nivell d’influència se sent en la banqueta agreuja l’abast del judici i les seues possibles derivades.

D’acord amb la versió oferida per Bendodo, dins del sanchismo es viu amb especial inquietud la declaració de l’exministre de Transports. El PP sosté que l’entorn del president estaria en una espècie d’atac de nervis, davant la incertesa sobre el contingut detallat del que Ábalos puga relatar davant els magistrats. Per als populars, eixa sensació evidencia que el que isca a la llum en el Suprem podria implicar conseqüències polítiques rellevants.

El dirigent del PP arriba a plantejar que, en qualsevol altre país, la imatge d’un antic home fort del sanchismo declarant en un procediment d’este tipus tindria un impacte immediat sobre la continuïtat del cap de l’Executiu. Segons el seu raonament, una fotografia de Ábalos responent davant els jutges seria suficient per a forçar la dimissió del president del Govern i la convocatòria d’eleccions anticipades. Amb este argument, el partit busca remarcar la transcendència institucional del cas Koldo més enllà dels possibles efectes penals individuals.

A més de centrar-se en la figura de Ábalos, Bendodo també dirigix les seues crítiques cap a l’exvicepresidenta primera del Govern, María Jesús Montero, que ara encapçala la candidatura socialista a Andalusia per a les eleccions del 17 de maig. El PP subratlla que, mentres Montero recorre la comunitat a la recerca de suport electoral, qui fora conegut com el seu tronc, en referència a l’estreta relació política amb Ábalos, es troba assegut en la banqueta dins d’este procés judicial.

El vicesecretari popular planteja dos escenaris sobre el paper de Montero en relació amb el cas. Si no coneixia res del que ara s’investiga, considera que la seua posició és feble perquè mostraria que no s’assabentava del que ocorria en el seu entorn polític més pròxim. Si, per contra, estava al corrent i va decidir no actuar, el PP sosté que la situació seria encara pitjor, perquè hauria optat per no posar eixos fets en coneixement de la justícia. En els dos supòsits, conclou que l’exvicepresidenta hauria d’oferir explicacions clares i detallades al mateix temps que sol·licita el vot pels carrers d’Andalusia.

Amb este missatge, el PP intenta lligar directament el desenrotllament del judici del cas Koldo amb la responsabilitat política de Pedro Sánchez i del seu cercle més pròxim. A través de les declaracions de Bendodo, els populars busquen traslladar la idea que el que s’està escoltant en el Tribunal Suprem no sols afecta als encausats, sinó que pot tindre repercussions sobre l’estabilitat de l’actual Govern i sobre la credibilitat del PSOE davant l’electorat.

Últimes notícies

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.