Denuncien l’enverinament d’una colònia de 100 gats a Benidorm


El Partit Animalista PACMA denuncia la «total indiferència» de l’Ajuntament de Benidorm davant la desprotecció de les colònies felines municipals. Els fets succeeixen després de nombrosos avisos i queixes rebudes per la formació política a causa de la desprotecció d’aquests animals per part del Consistori.

El detonant ha sigut la crida desesperada d’una alimentadora, que avisava durant la vesprada d’aquest dijous de l’enverinament d’una colònia completa amb quasi un centenar de gats en els recipients dels quals hi havia multitud de restes de bosses de raticida. Molts animals estan desapareguts i la Policia Local ja té constància dels fets.


PACMA sol·licitarà una reunió urgent amb l’Ajuntament de Benidorm a causa “del perill que corren els animals al no tindre els gestors de colònies cap suport administratiu”. Els animals estan sent alimentats i esterilitzats, en gran part, pels propis voluntaris que al seu torn reben multes administratives per cuidar als animals en la via pública malgrat fer-ho amb perspectiva higiènica i sanitària.


L’associació protectora ‘La Voz Animal – El Despertar de los Corazones’ ha llançat un comunicat en les seues xarxes acompanyat d’un vídeo descoratjador del moment en el qual la cuidadora de la colònia, que estava controlada i esterilitzada, s’adona que els gats han menjat el pinso enverinat.

«Llancem un crit unànime per a exigir als ajuntaments que, d’una vegada per sempre, legalitzen les colònies dels gats del carrer, ací a Benidorm i on abast aquest missatge. Ja n’hi ha prou de matar-los, maltractar-los i veure’ls com a fem», declaren en les seues xarxes.


PACMA també s’ha fet eco de la normalització d’aquesta violència contra els animals, ja reconeguts com a éssers que tenen sentiments, després de l’actuació de la Policia Local, que va acudir després de diverses trucades per a finalment recomanar a les gestores que «tiraren els cossos que trobaren al fem» i que es «estalviaren paperassa».


Les alimentadores declaren que se senten totalment desprotegides en ser constantment perseguides per veïns que no entenen la labor de gestió de les colònies felines: «necessitem urgentment que es reconega el treball de la cura d’aquests animals que són responsabilitat de tots i conseqüència directa de l’abandó i la deixadesa dels propis veïns. Això ens costa temps, diners i salut, i als animals els costa la vida. Venen al món sol a patir i passar misèria; l’única cosa que intentem és que tinguen una vida mínimament digna», argumenten.


No se sap quants animals han pogut morir, ja que els recipients amb menjar estaven quasi totalment consumits i hi havia multitud de bosses de raticida amb mossegades al llarg de tot el terreny.


El Partit Animalista ressalta la cruesa i violència de la situació, ja que la persona que va perpetrar els fets es va encarregar de deixar les bosses escampades i visibles amb la intenció que els cuidadors saberen que havia enverinat als animals. «Rebem avisos d’aquest tipus constantment perquè hi ha molta gent que menysprea als gats o que directament paga les seues frustracions amb ells», expliquen.


PACMA defensa la necessitat de reforçar la protecció animal també a nivell municipal i refinar els mètodes d’identificació i captura dels maltractadors que, en moltes ocasions, duen a terme aquests menyspreables actes com a conseqüència a la inacció administrativa sistemàtica.

Últimes notícies

Maffeo destaca la intensitat d’Aguirre i confia a alçar el vol amb el Valencia CF

Pablo Maffeo ha elogiat la intensitat i la proximitat de Javier Aguirre, nou tècnic del Valencia CF, i s’ha mostrat convençut que l’equip revertirà la seua complicada situació en LaLiga EA Sports.

Els incendis forestals arrasen ja més de 300.000 hectàrees a Espanya en nou mesos

Els incendis forestals han cremat 300.998 hectàrees a Espanya en nou mesos, tres vegades la mitjana de vint anys, i el Govern ha demanat a la UE activar el Fons de Solidaritat per uns danys que superen els 3.500 milions d’euros.

Elx collirà fins a 10 tones menys de dàtil que en 2025 per la falta de pluges

Els productors d’Elx preveuen una collita de 50 a 60 tones de dàtil, unes 10 menys que en 2025, per la sequera, la calor i els fongs, tot i que esperen una millor qualitat del fruit.

Detenen a una dona a Alacant per fingir un robatori violent i una agressió sexual

Una dona de 29 anys ha sigut detinguda a Alacant per denunciar falsament un robatori amb violència i una agressió sexual, amb la finalitat de reclamar al banc una estafa de 555 euros.

Sense obligació d’anar als jutjats a la Comunitat Valenciana durant l’alerta roja per pluges

La Sala de Govern del TSJCV ha acordat que, mentres estiga activa l’alerta roja per pluges, no existix obligació de desplaçar-se als jutjats de les zones afectades, ni per a personal judicial ni per a professionals o ciutadania.

El Consell carrega contra Morant per acudir a Fiscalia amb un dosier anònim

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa Diana Morant d’anunciar una denúncia a Fiscalia amb un dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i li reclama que explique presumptes irregularitats en el seu entorn polític i en el Centre Nacional de Investigaciones Oncológicas.

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.