30 municipis que mai han tingut falla gaudiran d’un monument faller a València

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers plantaran monuments en una trentena de municipis de la província que no tenen tradició fallera.

La iniciativa, en el marc de les ajudes que la Diputació concedeix a sectors tradicionals per a dinamitzar la seua activitat, pretén d’una banda contribuir a la reactivació dels tallers que han vist afectada la seua producció a causa de la pandèmia, i per una altra acostar la cultura i festa de les Falles a localitats valencianes que no coneixen el que és una plantà.

La major part d’estos monuments, d’artistes com Latorre i Sanz, Carlos Carsí o Miguel Banaclocha –en total, més d’una vintena de tallers- es plantaran durant la festivitat del 9 d’Octubre o els dies previs a la celebració del dia gran de la Comunitat. Algunes de les Falles, no obstant això, s’han plantat ja, cas de la de Teo Chichanova a Siete Aguas, i altres ho faran en les pròximes setmanes, depenent de les particularitats de cada monument i cada localització.

El Gremi d’Artistes Fallers ha rebut 600.000 euros de la Diputació en els dos últims exercicis en el marc d’estes ajudes per a contribuir a reactivar els sectors tradicionals afectats per la pandèmia.

La primera de les iniciatives va ser homenatjar sanitaris i residències amb la plantà de 15 monuments infantils en altres tants espais sanitaris de la província.

En esta ocasió, els tallers fallers mostraran les seues obres en una trentena de municipis de pràcticament totes les comarques valencianes, en un mes d’octubre que també tindrà protagonisme faller a la província com ja ho va tindre setembre en la capital.

Els 30 municipis

 

Els monuments subvencionats per la Diputació, creats en 29 tallers valencians, arribaran a Alpuente, Andilla, Bugarra, Calles, Gestalgar, Titaguas i Sot de Xera en La Serranía; Anna i Quesa a La Canal de Navarrés; Atzeneta d’Albaida, Bocairent, Castelló de Rugat i Quatretonda a la Vall d’Albaida; Antella, Beneixida, Catadau, Benimuslem i Senyera a la Ribera Alta; la Font de la Figuera, Llocnou d’en Fenollet, Moixent i Novetlè a La Costera; Gàtova i Serra al Camp de Túria; Dos Aguas i Siete Aguas en L’Hoya de Bunyol-Xiva; Daimús a La Safor; Petrés al Camp de Morvedre; Ayora a la Vall d’Ayora-Cofrents i Emperador a la comarca de L’Horta Nord.

Els alcaldes i alcaldesses valoren positivament la iniciativa de la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers, que s’emmarca en la línia d’ajudes habilitada pel president Gaspar per a contribuir a la reactivació de sectors tradicionals com el de la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

En total, més d’un milió d’euros anuals comptant amb l’aportació a les comissions falleres.

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.