30 municipis que mai han tingut falla gaudiran d’un monument faller a València

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers plantaran monuments en una trentena de municipis de la província que no tenen tradició fallera.

La iniciativa, en el marc de les ajudes que la Diputació concedeix a sectors tradicionals per a dinamitzar la seua activitat, pretén d’una banda contribuir a la reactivació dels tallers que han vist afectada la seua producció a causa de la pandèmia, i per una altra acostar la cultura i festa de les Falles a localitats valencianes que no coneixen el que és una plantà.

La major part d’estos monuments, d’artistes com Latorre i Sanz, Carlos Carsí o Miguel Banaclocha –en total, més d’una vintena de tallers- es plantaran durant la festivitat del 9 d’Octubre o els dies previs a la celebració del dia gran de la Comunitat. Algunes de les Falles, no obstant això, s’han plantat ja, cas de la de Teo Chichanova a Siete Aguas, i altres ho faran en les pròximes setmanes, depenent de les particularitats de cada monument i cada localització.

El Gremi d’Artistes Fallers ha rebut 600.000 euros de la Diputació en els dos últims exercicis en el marc d’estes ajudes per a contribuir a reactivar els sectors tradicionals afectats per la pandèmia.

La primera de les iniciatives va ser homenatjar sanitaris i residències amb la plantà de 15 monuments infantils en altres tants espais sanitaris de la província.

En esta ocasió, els tallers fallers mostraran les seues obres en una trentena de municipis de pràcticament totes les comarques valencianes, en un mes d’octubre que també tindrà protagonisme faller a la província com ja ho va tindre setembre en la capital.

Els 30 municipis

 

Els monuments subvencionats per la Diputació, creats en 29 tallers valencians, arribaran a Alpuente, Andilla, Bugarra, Calles, Gestalgar, Titaguas i Sot de Xera en La Serranía; Anna i Quesa a La Canal de Navarrés; Atzeneta d’Albaida, Bocairent, Castelló de Rugat i Quatretonda a la Vall d’Albaida; Antella, Beneixida, Catadau, Benimuslem i Senyera a la Ribera Alta; la Font de la Figuera, Llocnou d’en Fenollet, Moixent i Novetlè a La Costera; Gàtova i Serra al Camp de Túria; Dos Aguas i Siete Aguas en L’Hoya de Bunyol-Xiva; Daimús a La Safor; Petrés al Camp de Morvedre; Ayora a la Vall d’Ayora-Cofrents i Emperador a la comarca de L’Horta Nord.

Els alcaldes i alcaldesses valoren positivament la iniciativa de la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers, que s’emmarca en la línia d’ajudes habilitada pel president Gaspar per a contribuir a la reactivació de sectors tradicionals com el de la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

En total, més d’un milió d’euros anuals comptant amb l’aportació a les comissions falleres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.