30 municipis que mai han tingut falla gaudiran d’un monument faller a València

 

La Diputació de València i el Gremi d’Artistes Fallers plantaran monuments en una trentena de municipis de la província que no tenen tradició fallera.

La iniciativa, en el marc de les ajudes que la Diputació concedeix a sectors tradicionals per a dinamitzar la seua activitat, pretén d’una banda contribuir a la reactivació dels tallers que han vist afectada la seua producció a causa de la pandèmia, i per una altra acostar la cultura i festa de les Falles a localitats valencianes que no coneixen el que és una plantà.

La major part d’estos monuments, d’artistes com Latorre i Sanz, Carlos Carsí o Miguel Banaclocha –en total, més d’una vintena de tallers- es plantaran durant la festivitat del 9 d’Octubre o els dies previs a la celebració del dia gran de la Comunitat. Algunes de les Falles, no obstant això, s’han plantat ja, cas de la de Teo Chichanova a Siete Aguas, i altres ho faran en les pròximes setmanes, depenent de les particularitats de cada monument i cada localització.

El Gremi d’Artistes Fallers ha rebut 600.000 euros de la Diputació en els dos últims exercicis en el marc d’estes ajudes per a contribuir a reactivar els sectors tradicionals afectats per la pandèmia.

La primera de les iniciatives va ser homenatjar sanitaris i residències amb la plantà de 15 monuments infantils en altres tants espais sanitaris de la província.

En esta ocasió, els tallers fallers mostraran les seues obres en una trentena de municipis de pràcticament totes les comarques valencianes, en un mes d’octubre que també tindrà protagonisme faller a la província com ja ho va tindre setembre en la capital.

Els 30 municipis

 

Els monuments subvencionats per la Diputació, creats en 29 tallers valencians, arribaran a Alpuente, Andilla, Bugarra, Calles, Gestalgar, Titaguas i Sot de Xera en La Serranía; Anna i Quesa a La Canal de Navarrés; Atzeneta d’Albaida, Bocairent, Castelló de Rugat i Quatretonda a la Vall d’Albaida; Antella, Beneixida, Catadau, Benimuslem i Senyera a la Ribera Alta; la Font de la Figuera, Llocnou d’en Fenollet, Moixent i Novetlè a La Costera; Gàtova i Serra al Camp de Túria; Dos Aguas i Siete Aguas en L’Hoya de Bunyol-Xiva; Daimús a La Safor; Petrés al Camp de Morvedre; Ayora a la Vall d’Ayora-Cofrents i Emperador a la comarca de L’Horta Nord.

Els alcaldes i alcaldesses valoren positivament la iniciativa de la corporació provincial i el Gremi d’Artistes Fallers, que s’emmarca en la línia d’ajudes habilitada pel president Gaspar per a contribuir a la reactivació de sectors tradicionals com el de la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, el Gremi Artesà d’Indumentària Valenciana i el Gremi de Mestres Palmiters, que s’ha incorporat enguany a les ajudes.

En total, més d’un milió d’euros anuals comptant amb l’aportació a les comissions falleres.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU