Justícia crea un esment en defensa de la tauromàquia com a patrimoni cultural en els premis Va de Bous

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, anuncia que en els Premis Taurins de la Comunitat Valenciana ‘Va de Bous’ d’enguany s’atorgarà l»Esment Honorífic Defensa de la Tauromàquia Patrimoni Cultural’ «davant dels atacs que està patint la festa dels bous amb la supressió del Premi Nacional de Tauromàquia per part del Ministeri de Cultura».

«És obligació de la Conselleria fomentar el suport institucional a aquesta manifestació cultural tan arrelada a la Comunitat Valenciana», manifesta en un comunicat.

Núñez destaca que «la Comunitat Valenciana és una de les regions en la qual la festa taurina, en les seues diferents modalitats, tant de brega com de bou de carrer, està més arrelada en la societat». En concret, el 2023 es van celebrar un total de 8.685 festejos, la meitat de tots els festejos taurins populars d’Espanya.

A través d’aquests premis, la Conselleria té com a objectiu «vetlar per la protecció i defensa de la identitat i els valors i interessos del poble valencià i el respecte a la diversitat cultural de la Comunitat Valenciana i el seu patrimoni històric, tal com arreplega l’Estatut d’Autonomia en l’article 12».

La titular de Justícia també destaca la posada en funcionament de «una nova plataforma digital perquè els organitzadors de ‘els bous al carrer’ puguen presentar les sol·licituds per via telemàtica i així millorar la tramitació de l’organització d’aquests festejos».

La Conselleria va realitzar el passat 24 i 25 d’abril dues jornades explicatives sobre el funcionament d’aquesta nova plataforma dirigides als organitzadors de festejos taurins en cadascuna de les tres províncies. A més, ha reactivat les jornades per a directors de festejos i treballa en la modificació del reglament de ‘bous al carrer’, «tot amb la finalitat de millorar la seguretat».

En els premis Va de Bous, que se celebren cada dos anys des de 2014, un dels requisits per a ser premiat és contribuir a la promoció, defensa, foment i atenció a la festa dels bous en les seues diferents manifestacions. Actualment compten amb dues categories: espectacles taurins en places de bous i festejos taurins tradicionals (‘bous al carrer’).

Les persones o entitats premiades han d’haver-se distingit en la seua actuació a favor del món dels bous en un d’aquests àmbits: producció investigadora, científica o cultural, defensa i promoció de la festa, comunicació taurina, trajectòria professional, activitat empresarial o per qualsevol vincle o relació amb les manifestacions taurines considerat pel jurat.

Entre els membres del jurat figuren representants de les conselleries de Cultura i Agricultura, professionals taurins, de mitjans de comunicació, empreses organitzadores d’espectacles taurins, d’afeccionats, de les escoles taurines, i de la Comissió de Festejos Taurins Tradicionals (‘bous al carrer’) de la Comunitat Valenciana. Els premis tenen caràcter honorífic i consisteixen en el lliurament d’una escultura a manera de trofeu.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.