15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La història de Jesús i el Sant Sudari arriben a Elx amb ‘The mystery man’

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS)

L’exposició internacional ‘The mystery man’ obri les seues portes este divendres en la sala d’exposicions del Gran Teatre a Elx. La mostra conta la història de Jesús de Natzaret a través del “misteri” del Sant Sudari. Les entrades es poden adquirir en taquilla o per internet i es podrà visitar fins al pròxim 24 de març.

En concret, la componen cinc sales per les quals el visitant podrà conèixer la Passió de Crist des del punt de vista de l’arqueologia “mitjançant objectes originals”.

També es mostraran estudis científics on s’analitza el Sant Sudari des de la prova del carboni 14, la imatge tridimensional (3D) o la iconografia de la imatge real de Jesús. A més, els assistents podran contemplar “la primera imatge hiperrealista” de la història de Jesús de Natzaret, segons ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

La mostra s’emmarca en les activitats organitzades amb motiu de l’Any Jubilar i, segons el consistori, ha congregat a més de 250.000 visitants a tot el món.

L’Ajuntament i els organitzadors de l’exposició han presentat esta iniciativa en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) de Madrid.

‘The mystery man’ es va inaugurar a Salamanca el 2022 i des de llavors ha passat per la província de Granada –per la capital i Guadix– i per ciutats com Caravaca de la Cruz (Múrcia), Sigüenza (Guadalajara) o recentment a Barcelona, per on han desfilat més de 40.000 persones. També s’ha exposat a Venècia.

Últimes notícies

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.