17 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

La història de Jesús i el Sant Sudari arriben a Elx amb ‘The mystery man’

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS)

L’exposició internacional ‘The mystery man’ obri les seues portes este divendres en la sala d’exposicions del Gran Teatre a Elx. La mostra conta la història de Jesús de Natzaret a través del “misteri” del Sant Sudari. Les entrades es poden adquirir en taquilla o per internet i es podrà visitar fins al pròxim 24 de març.

En concret, la componen cinc sales per les quals el visitant podrà conèixer la Passió de Crist des del punt de vista de l’arqueologia “mitjançant objectes originals”.

També es mostraran estudis científics on s’analitza el Sant Sudari des de la prova del carboni 14, la imatge tridimensional (3D) o la iconografia de la imatge real de Jesús. A més, els assistents podran contemplar “la primera imatge hiperrealista” de la història de Jesús de Natzaret, segons ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

La mostra s’emmarca en les activitats organitzades amb motiu de l’Any Jubilar i, segons el consistori, ha congregat a més de 250.000 visitants a tot el món.

L’Ajuntament i els organitzadors de l’exposició han presentat esta iniciativa en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) de Madrid.

‘The mystery man’ es va inaugurar a Salamanca el 2022 i des de llavors ha passat per la província de Granada –per la capital i Guadix– i per ciutats com Caravaca de la Cruz (Múrcia), Sigüenza (Guadalajara) o recentment a Barcelona, per on han desfilat més de 40.000 persones. També s’ha exposat a Venècia.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.