La història de Jesús i el Sant Sudari arriben a Elx amb ‘The mystery man’

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS)

L’exposició internacional ‘The mystery man’ obri les seues portes este divendres en la sala d’exposicions del Gran Teatre a Elx. La mostra conta la història de Jesús de Natzaret a través del «misteri» del Sant Sudari. Les entrades es poden adquirir en taquilla o per internet i es podrà visitar fins al pròxim 24 de març.

En concret, la componen cinc sales per les quals el visitant podrà conèixer la Passió de Crist des del punt de vista de l’arqueologia «mitjançant objectes originals».

També es mostraran estudis científics on s’analitza el Sant Sudari des de la prova del carboni 14, la imatge tridimensional (3D) o la iconografia de la imatge real de Jesús. A més, els assistents podran contemplar «la primera imatge hiperrealista» de la història de Jesús de Natzaret, segons ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

La mostra s’emmarca en les activitats organitzades amb motiu de l’Any Jubilar i, segons el consistori, ha congregat a més de 250.000 visitants a tot el món.

L’Ajuntament i els organitzadors de l’exposició han presentat esta iniciativa en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) de Madrid.

‘The mystery man’ es va inaugurar a Salamanca el 2022 i des de llavors ha passat per la província de Granada –per la capital i Guadix– i per ciutats com Caravaca de la Cruz (Múrcia), Sigüenza (Guadalajara) o recentment a Barcelona, per on han desfilat més de 40.000 persones. També s’ha exposat a Venècia.

Últimes notícies

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.