La història de Jesús i el Sant Sudari arriben a Elx amb ‘The mystery man’

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS)

L’exposició internacional ‘The mystery man’ obri les seues portes este divendres en la sala d’exposicions del Gran Teatre a Elx. La mostra conta la història de Jesús de Natzaret a través del «misteri» del Sant Sudari. Les entrades es poden adquirir en taquilla o per internet i es podrà visitar fins al pròxim 24 de març.

En concret, la componen cinc sales per les quals el visitant podrà conèixer la Passió de Crist des del punt de vista de l’arqueologia «mitjançant objectes originals».

També es mostraran estudis científics on s’analitza el Sant Sudari des de la prova del carboni 14, la imatge tridimensional (3D) o la iconografia de la imatge real de Jesús. A més, els assistents podran contemplar «la primera imatge hiperrealista» de la història de Jesús de Natzaret, segons ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

La mostra s’emmarca en les activitats organitzades amb motiu de l’Any Jubilar i, segons el consistori, ha congregat a més de 250.000 visitants a tot el món.

L’Ajuntament i els organitzadors de l’exposició han presentat esta iniciativa en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) de Madrid.

‘The mystery man’ es va inaugurar a Salamanca el 2022 i des de llavors ha passat per la província de Granada –per la capital i Guadix– i per ciutats com Caravaca de la Cruz (Múrcia), Sigüenza (Guadalajara) o recentment a Barcelona, per on han desfilat més de 40.000 persones. També s’ha exposat a Venècia.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.