Quin temps farà durant els primers dies de les Falles de València?

or

Quan s’acaba agost sempre ens plantegem com es presentarà la tardor climatològica. Enguany a més, ens hem de preocupar per l’oratge de Falles.

La setmana ha sigut molt moguda meteorològicament parlant, i tot indica que les primeres hores del setembre i de les Falles també ho seran.

El primer dia de setembre serà un dia més de tardor que d’estiu amb pluges generals i localment intenses i en forma de tempesta que vindran acompanyades de fortes ratxes de vent i fins i tot de pedra. Així ens ho demostra l’avís meteorològic que tenim hui a la major part de la Comunitat, que es traduirà en un dia marcat per la inestabilitat des de primera fins a última hora del dia

or

Les tronades i les pluges més intenses i perilloses seran les que es registren en punts de l’interior, però no descarte que arriben a les comarques centrals amb activitat i que fins i tot puguen tocar punts de la costa.

or

or

Pense que demà dijous fins a mig matí encara queden restes d’inestabilitat que podran deixar ruixats i fins i tot les últimes tronades al centre o a la costa però amb el pas de les hores l’oratge serà més estable i fins i tot acabaran pujant les temperatures màximes. De vesprada els núvols d’evolució sovintejaran les zones de muntanya on podrà quallar alguna tempesta.

La recta final de la setmana, la recta final i els dies grans de les Falles sembla que podem estar més tranquils perquè encara que tant divendres com dissabte creixeran nuvolades a les muntanyes del nord i de l’interior, però difícilment arribaran a la costa, i diumenge en bufar el ponent i el llebeig les temperatures quedaran més altes. La vesprada de diumenge el cel quedarà més ennuvolat pel pas d’un front que la nit de la cremà podria deixar alguna gota (res important).

or

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.