La NASA convertirà la Lluna en una base de proves per viatjar a Mart

L'home tornarà a la Lluna per quedar-s'hi un temps

L’home tornarà a la Lluna per quedar-s’hi un temps | Getty Images

 

La NASA tornarà l’home a la Lluna prompte, però aquesta vegada la finalitat serà ben diferent que la del primer viatge de l’any 1969. Ara, l’agència espacial nord-americana pretén convertir el satèl·lit en una base de proves per tal de preparar el primer viatge tripulat a Mart ben prompte, així com investigar la presència de vida en altres planetes.

 

En una conferència al Centre Espacial Kennedy, l’administrador de la NASA, Jim Bridenstine, ha donat a conéixer aquest pla que compta amb una proposta de pressupost per part del govern nord-americà que té el suport de republicans i demòcrates al Congrés. En concret, Bridenstine destaca que serà una missió sostenible, ja que l’home s’estarà a la Lluna durant molt de temps per explorar totes les seues parts.

 

«La Lluna il·lumina el camí»

Amb aquest lema, la missió pretén posar les bases pel viatge a Mart. El projecte consistirà en la construcció de la base espacial Gateway, que té el suport i contribució de moltes agències espacials del món i grans empreses. La nova estructura orbitarà amb energia solar al voltant de la Lluna. «És l’inici d’una nova era i un èxit increïble per a la història dels Estats Units», afirma Bridenstine.

 

Els astronautes i els robots faran investigacions al llarg de tota la Lluna i, quan es tinguen les dades corresponents, es viatjarà cap a Mart, planeta que va ser habitable temps enrere per la presència de gel en el subsòl marcià.

 

L'home porta molt temps voler arribar a Mart

L’home porta molt temps voler arribar a Mart | arxiu

 

Suport milionari i primeres proves amb càpsules tripulables

El govern de Donald Trump, que ja havia avançat que el retorn a la Lluna era un objectiu del seu mandat, destinarà 500 milions de dòlars per a la construcció de la plataforma orbital, prevista per al 2024. Els Estats Units possiblement monopolitzarà tots aquests els viatges espacials, sobretot després de l’èxit del llançament de la càpsula no tripulada Crew Dragon de l’empresa SpaceX a partir de la NASA.

 

Aquesta càpsula va fer un viatge de prova de l’Estació Espacial Internacional i va tornar a la Terra amb èxit. A l’abril es farà una nova prova a l’espera que, de cara al juliol, es faça el primer viatge amb aquesta nau amb astronautes al seu interior. Són les bases de les càpsules amb què l’home anirà sovint a la Lluna.

 

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.