17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

PP guanya les eleccions europees amb el 32,4 per cent dels vots, 2,4 punts per davant del PSOE, segons Sigma 2

El Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades en el dia d’avui a Espanya, obtenint el 32,4 per cent dels vots i entre 21 i 23 escons. Per part seva, el PSOE se situaria amb el 30,2 per cent dels vots, a 2,4 punts dels populars, amb entre 20 i 22 escons, segons el sondeig de Sigma 2 per a rTVE i la Forta.

Els populars obtindrien així un lleuger avantatge respecte al PSOE que, amb el 30,2% dels sufragis, perdria al voltant de 2 punts de suports, però mantindria la seua presència en l’Europarlament amb entre 20 i 22 escons. 

Vox es convertiria en la tercera força més votada amb el 10,4% dels sufragis, quatre punts més que el 2019, i entre 6 i 7 eurodiputats, entre 3 i 4 més que en els anteriors comicis.

Segons l’enquesta, en quarta posició es trobaria Sumar, que amb el 6,3% dels vots aconseguiria entre 3 i 4 diputats en el Parlament Europeu. 

Podem obtindria entre 2 i 3 escons amb el 4,4% dels suports, després de perdre més de la meitat dels suports respecte a 2019, quan van aconseguir 6 eurodiputats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Demanen 8 anys per a un exdirector de banc d’Alacant per apropiar-se de quasi 300.000 euros

La fiscalia d'Alacant sol·licita 8 anys de presó per a un exdirector d'una entitat de la ciutat per presumpta apropiació de quasi 300.000 euros de clients majors o morts. El juí oral està previst per a este dilluns i dimarts en l'Audiència Provincial.

El Festival Antonio Ferrandis distingix a Alberto Sant Joan per la seua trajectòria

El Gran Teatre de Paterna ha reconegut la carrera de l'actor en l'onzena edició del certamen. La gala va repassar l'any i va premiar curtmetratges entre 230 obres.

La UPV convertix les màquines de vending en divulgació científica amb ‘Ací te l’explique’

La UPV ha llançat 'Ací te l'explique', un canal que usa màquines de vending del campus per a difondre ciència amb píndoles audiovisuals i quizzes. El projecte compta amb Teika i el suport de FECYT.

Pérez Llorca s’estrenarà el dimecres en la sessió de control de Les Corts Valencianes

Pérez Llorca s'estrenarà en la sessió de control del dimecres en el retorn dels plens de Les Corts. El ple tractarà la comissió sobre VPP a Alacant i altres iniciatives.

Un expert agrònom reclama canvis en la Llei de l’horta basats en anàlisis rigoroses

El catedràtic José María García Álvarez-Coque demana que qualsevol reforma es recolze en dades i metodologies sòlides i que les polítiques vagen més enllà de les compensacions. Defén incentivar els béns públics de l'horta i ajustar el disseny dels nivells de protecció amb evidència comparable.

Aemet ha activat l’avís groc en les tres províncies per ratxes de més de 80 km/h

Aemet ha activat el nivell groc en Castellon, València i Alacant per vent intens, amb ratxes que poden aconseguir o superar els 80 km/h hui i amb continuïtat el dilluns en zones.

Un arbre cau i afecta a la línia 2 de Metrovalencia entre Paterna i l’Eliana

La caiguda d'un arbre en La Vallesa ha interromput part del servici en la línia 2 de Metrovalencia. S'han habilitat autobusos entre Paterna, La Cañada i l'Eliana sense parades en baixadors.

La Generalitat avisa d’una treva matinal i reactivació a la vesprada del temporal de vent

El vent afluixa en les hores centrals del dia, amb avisos a la baixa, però Emergències preveu reactivació a la vesprada a l'interior sud i possible extensió al litoral el dilluns. Els danys previs mantenen risc de caigudes i despreniments.