PP guanya les eleccions europees amb el 32,4 per cent dels vots, 2,4 punts per davant del PSOE, segons Sigma 2

El Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades en el dia d’avui a Espanya, obtenint el 32,4 per cent dels vots i entre 21 i 23 escons. Per part seva, el PSOE se situaria amb el 30,2 per cent dels vots, a 2,4 punts dels populars, amb entre 20 i 22 escons, segons el sondeig de Sigma 2 per a rTVE i la Forta.

Els populars obtindrien així un lleuger avantatge respecte al PSOE que, amb el 30,2% dels sufragis, perdria al voltant de 2 punts de suports, però mantindria la seua presència en l’Europarlament amb entre 20 i 22 escons. 

Vox es convertiria en la tercera força més votada amb el 10,4% dels sufragis, quatre punts més que el 2019, i entre 6 i 7 eurodiputats, entre 3 i 4 més que en els anteriors comicis.

Segons l’enquesta, en quarta posició es trobaria Sumar, que amb el 6,3% dels vots aconseguiria entre 3 i 4 diputats en el Parlament Europeu. 

Podem obtindria entre 2 i 3 escons amb el 4,4% dels suports, després de perdre més de la meitat dels suports respecte a 2019, quan van aconseguir 6 eurodiputats.

Últimes notícies

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.