16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

PP guanya les eleccions europees amb el 32,4 per cent dels vots, 2,4 punts per davant del PSOE, segons Sigma 2

El Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades en el dia d’avui a Espanya, obtenint el 32,4 per cent dels vots i entre 21 i 23 escons. Per part seva, el PSOE se situaria amb el 30,2 per cent dels vots, a 2,4 punts dels populars, amb entre 20 i 22 escons, segons el sondeig de Sigma 2 per a rTVE i la Forta.

Els populars obtindrien així un lleuger avantatge respecte al PSOE que, amb el 30,2% dels sufragis, perdria al voltant de 2 punts de suports, però mantindria la seua presència en l’Europarlament amb entre 20 i 22 escons. 

Vox es convertiria en la tercera força més votada amb el 10,4% dels sufragis, quatre punts més que el 2019, i entre 6 i 7 eurodiputats, entre 3 i 4 més que en els anteriors comicis.

Segons l’enquesta, en quarta posició es trobaria Sumar, que amb el 6,3% dels vots aconseguiria entre 3 i 4 diputats en el Parlament Europeu. 

Podem obtindria entre 2 i 3 escons amb el 4,4% dels suports, després de perdre més de la meitat dels suports respecte a 2019, quan van aconseguir 6 eurodiputats.

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.