PP guanya les eleccions europees amb el 32,4 per cent dels vots, 2,4 punts per davant del PSOE, segons Sigma 2

El Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades en el dia d’avui a Espanya, obtenint el 32,4 per cent dels vots i entre 21 i 23 escons. Per part seva, el PSOE se situaria amb el 30,2 per cent dels vots, a 2,4 punts dels populars, amb entre 20 i 22 escons, segons el sondeig de Sigma 2 per a rTVE i la Forta.

Els populars obtindrien així un lleuger avantatge respecte al PSOE que, amb el 30,2% dels sufragis, perdria al voltant de 2 punts de suports, però mantindria la seua presència en l’Europarlament amb entre 20 i 22 escons. 

Vox es convertiria en la tercera força més votada amb el 10,4% dels sufragis, quatre punts més que el 2019, i entre 6 i 7 eurodiputats, entre 3 i 4 més que en els anteriors comicis.

Segons l’enquesta, en quarta posició es trobaria Sumar, que amb el 6,3% dels vots aconseguiria entre 3 i 4 diputats en el Parlament Europeu. 

Podem obtindria entre 2 i 3 escons amb el 4,4% dels suports, després de perdre més de la meitat dels suports respecte a 2019, quan van aconseguir 6 eurodiputats.

Últimes notícies

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.