9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

PP i Vox registren la llei de llibertat lingüística en centres i la de ‘concòrdia’ en lloc de memòria democràtica

PP i Vox, els partits del Consell, registren aquest dijous a Les Corts cinc proposicions de llei perquè entren en vigor en els pròxims mesos. Una d’elles, la nova norma de “llibertat educativa”, establirà que es consultarà als pares quin és la llengua en la qual volen que siguen educats els seus fills, mentre que una altra substituirà la Llei de Memòria Democràtica per la de “Concòrdia” reconeixent tots els actes violents “des del 1931”.

Una altra de les proposicions, la nova llei d’À Punt, reformarà la radiotelevisió pública valenciana unificant els seus dos ens en un, amb la intenció de fer-la “més àgil i professional” i d’adaptar-la a la resta de televisions autonòmiques. Les dues últimes reforçaran la transparència en matèria de dades personals i introduiran canvis en l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF).

Així ho han anunciat, aquest dijous a la vesprada en una roda de premsa a Les Corts convocada unes hores abans, els síndics de PP i Vox, Miguel Barrachina i José Mª Llanos, i el secretari del grup ‘popular’, Juanfran Pérez Llorca, amb l’objectiu de “donar un nou impuls a l’agenda reformista que va començar el 29 de maig”.

En concret, la nova llei de “llibertat educativa” regularà l’elecció de la llengua als centres per a “acabar amb la imposició del valencià”. S’aplicarà completament en el curs 2025-2026, encara que en el pròxim ja haurà mesurades en vigor com la certificació “automàtica” de titulacions de valencià en superar aquesta assignatura.

Segons han explicat, els pares podran triar la llengua en la qual seran educats els seus fills quan es matriculen per primera vegada, mentre que als quals ja estiguen escolaritzats es distribuirà una enquesta telemàtica per a optar entre valencià o castellà.

(((Hi haurà ampliació)))

Últimes notícies

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.