Anuncios

PP i Vox registren la llei de llibertat lingüística en centres i la de ‘concòrdia’ en lloc de memòria democràtica

PP i Vox, els partits del Consell, registren aquest dijous a Les Corts cinc proposicions de llei perquè entren en vigor en els pròxims mesos. Una d’elles, la nova norma de “llibertat educativa”, establirà que es consultarà als pares quin és la llengua en la qual volen que siguen educats els seus fills, mentre que una altra substituirà la Llei de Memòria Democràtica per la de “Concòrdia” reconeixent tots els actes violents “des del 1931”.

Una altra de les proposicions, la nova llei d’À Punt, reformarà la radiotelevisió pública valenciana unificant els seus dos ens en un, amb la intenció de fer-la “més àgil i professional” i d’adaptar-la a la resta de televisions autonòmiques. Les dues últimes reforçaran la transparència en matèria de dades personals i introduiran canvis en l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF).

Anuncios

Així ho han anunciat, aquest dijous a la vesprada en una roda de premsa a Les Corts convocada unes hores abans, els síndics de PP i Vox, Miguel Barrachina i José Mª Llanos, i el secretari del grup ‘popular’, Juanfran Pérez Llorca, amb l’objectiu de “donar un nou impuls a l’agenda reformista que va començar el 29 de maig”.

En concret, la nova llei de “llibertat educativa” regularà l’elecció de la llengua als centres per a “acabar amb la imposició del valencià”. S’aplicarà completament en el curs 2025-2026, encara que en el pròxim ja haurà mesurades en vigor com la certificació “automàtica” de titulacions de valencià en superar aquesta assignatura.

Segons han explicat, els pares podran triar la llengua en la qual seran educats els seus fills quan es matriculen per primera vegada, mentre que als quals ja estiguen escolaritzats es distribuirà una enquesta telemàtica per a optar entre valencià o castellà.

(((Hi haurà ampliació)))

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios