16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

PP i Vox registren la llei de llibertat lingüística en centres i la de ‘concòrdia’ en lloc de memòria democràtica

PP i Vox, els partits del Consell, registren aquest dijous a Les Corts cinc proposicions de llei perquè entren en vigor en els pròxims mesos. Una d’elles, la nova norma de “llibertat educativa”, establirà que es consultarà als pares quin és la llengua en la qual volen que siguen educats els seus fills, mentre que una altra substituirà la Llei de Memòria Democràtica per la de “Concòrdia” reconeixent tots els actes violents “des del 1931”.

Una altra de les proposicions, la nova llei d’À Punt, reformarà la radiotelevisió pública valenciana unificant els seus dos ens en un, amb la intenció de fer-la “més àgil i professional” i d’adaptar-la a la resta de televisions autonòmiques. Les dues últimes reforçaran la transparència en matèria de dades personals i introduiran canvis en l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF).

Així ho han anunciat, aquest dijous a la vesprada en una roda de premsa a Les Corts convocada unes hores abans, els síndics de PP i Vox, Miguel Barrachina i José Mª Llanos, i el secretari del grup ‘popular’, Juanfran Pérez Llorca, amb l’objectiu de “donar un nou impuls a l’agenda reformista que va començar el 29 de maig”.

En concret, la nova llei de “llibertat educativa” regularà l’elecció de la llengua als centres per a “acabar amb la imposició del valencià”. S’aplicarà completament en el curs 2025-2026, encara que en el pròxim ja haurà mesurades en vigor com la certificació “automàtica” de titulacions de valencià en superar aquesta assignatura.

Segons han explicat, els pares podran triar la llengua en la qual seran educats els seus fills quan es matriculen per primera vegada, mentre que als quals ja estiguen escolaritzats es distribuirà una enquesta telemàtica per a optar entre valencià o castellà.

(((Hi haurà ampliació)))

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.