Experts en addiccions alerten l’impacte de les ‘caixes botí’ en els videojocs

Imatge d'un comandament d'un videojoc, el dia 28 d'agost de 2020.

 

 

Abordar fins a quin punt les trucades ‘Caixes botí‘ dels videojocs poden dur a conductes addictives, és un dels punts que este dimarts es posaran sobre la taula en la trobada anual que organitza la fundació Patim, Contra les addiccions, en col·laboració l’ajuntament de València.

I és que encara que tots els experts coincideixen que la capacitat addictiva s’incrementa quan posem una recompensa immediata, en este cas amb les anomenades ‘caixes botí’, marcar els límits entre el que és el joc i una conducta comportamental addictiva serà el primer punt d’una trobada que alerta també d’una manca de regulació que pot tenir conseqüències desastroses.

D’altra banda, conéixer i apuntar a estes “components de vulnerabilitat“, que des del punt de vista de les empreses “són els factors en què ells incidiran i per tant enganxar-te”, com apunten des de Patim, és un altre dels elements claus que es plantegen.

No obstant això, aterrant ja en estos àmbits virtuals, on s’explica amb quin tipus de recompenses es troben hui els ‘Nadius digitals’, es comença a entreveure, a més, el component econòmic que a força de millores en un personatge, compres d’elements màgics o qualitats, versions millorades, etc. pot fer traspassar la delicada línia de la frontera entre el lúdic i el comportamentalment addictiu.

Per això, els experts analitzen com, encara que la majoria de recompenses inicials són gratuïtes i semblen basar-se ‘a priori’ en l’habilitat dels jugadors, aviat comencen a entrar els xicotets components de recompenses addicionals, Pels quals potser només es demana, un parell d’euros, però que inicien un camí que no està regulat.

Així hi ha recompenses que tenen a veure amb vestimentes més decoratives, amb característiques que et permetran véncer, les ‘Pay to win’, basades en millores que s’introdueixen els personatges per augmentar la seua competitivitat o exclusivitat o amb altres elements addicionals que ja impliquen un desemborsament per mínim que siga.

De fet, tot i que la legislació existeix sobre les caixes botí, però en els últims anys tot i tenir un marc de la llei del joc, Tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal per a la seua regulació, això no implica que s’estiguen desenvolupant les regulacions específiques.

Per això, experts en addiccions, programadors, jugadors i especialistes d’entitats socials en prevenció i tractament de revisar la relació entre videojocs, caixes botí i nadius digitals durant una jornada que se celebrés este dimarts a València.

En “A què juguem?” es tractaran des de diferents punts de vista els nous contextos socials i familiars, els factors interns i externs que influeixen en la presa de decisions, així com l’efecte de les recompenses vinculades a l’auge dels videojocs en línia per trobar algunes respostes davant avanç de la societat tecnològica.

Programa de les jornades “A què juguem?”, 2021

 

 

Programa Patim

L’Ajuntament de València i la Fundació Patim organitzen esta jornada formativa i debat que se celebra el 26 d’octubre en el complex esportiu cultural Petxina (Passeig de la Petxina, 42. 46008 València) entre les 9.30 i les 14 hores.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.