17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Experts en addiccions alerten l’impacte de les ‘caixes botí’ en els videojocs

Imatge d'un comandament d'un videojoc, el dia 28 d'agost de 2020.

 

 

Abordar fins a quin punt les trucades ‘Caixes botí‘ dels videojocs poden dur a conductes addictives, és un dels punts que este dimarts es posaran sobre la taula en la trobada anual que organitza la fundació Patim, Contra les addiccions, en col·laboració l’ajuntament de València.

I és que encara que tots els experts coincideixen que la capacitat addictiva s’incrementa quan posem una recompensa immediata, en este cas amb les anomenades ‘caixes botí’, marcar els límits entre el que és el joc i una conducta comportamental addictiva serà el primer punt d’una trobada que alerta també d’una manca de regulació que pot tenir conseqüències desastroses.

D’altra banda, conéixer i apuntar a estes “components de vulnerabilitat“, que des del punt de vista de les empreses “són els factors en què ells incidiran i per tant enganxar-te”, com apunten des de Patim, és un altre dels elements claus que es plantegen.

No obstant això, aterrant ja en estos àmbits virtuals, on s’explica amb quin tipus de recompenses es troben hui els ‘Nadius digitals’, es comença a entreveure, a més, el component econòmic que a força de millores en un personatge, compres d’elements màgics o qualitats, versions millorades, etc. pot fer traspassar la delicada línia de la frontera entre el lúdic i el comportamentalment addictiu.

Per això, els experts analitzen com, encara que la majoria de recompenses inicials són gratuïtes i semblen basar-se ‘a priori’ en l’habilitat dels jugadors, aviat comencen a entrar els xicotets components de recompenses addicionals, Pels quals potser només es demana, un parell d’euros, però que inicien un camí que no està regulat.

Així hi ha recompenses que tenen a veure amb vestimentes més decoratives, amb característiques que et permetran véncer, les ‘Pay to win’, basades en millores que s’introdueixen els personatges per augmentar la seua competitivitat o exclusivitat o amb altres elements addicionals que ja impliquen un desemborsament per mínim que siga.

De fet, tot i que la legislació existeix sobre les caixes botí, però en els últims anys tot i tenir un marc de la llei del joc, Tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal per a la seua regulació, això no implica que s’estiguen desenvolupant les regulacions específiques.

Per això, experts en addiccions, programadors, jugadors i especialistes d’entitats socials en prevenció i tractament de revisar la relació entre videojocs, caixes botí i nadius digitals durant una jornada que se celebrés este dimarts a València.

En “A què juguem?” es tractaran des de diferents punts de vista els nous contextos socials i familiars, els factors interns i externs que influeixen en la presa de decisions, així com l’efecte de les recompenses vinculades a l’auge dels videojocs en línia per trobar algunes respostes davant avanç de la societat tecnològica.

Programa de les jornades “A què juguem?”, 2021

 

 

Programa Patim

L’Ajuntament de València i la Fundació Patim organitzen esta jornada formativa i debat que se celebra el 26 d’octubre en el complex esportiu cultural Petxina (Passeig de la Petxina, 42. 46008 València) entre les 9.30 i les 14 hores.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino desautoritza a Pau Navarro i assumix la derrota justa davant el Getafe

El tècnic del Vila-real es va desmarcar de les crítiques de Pau Navarro i va considerar justa la victòria del Getafe (2-1). Va retraure un penal evitable, va reclamar adaptació al joc rival i va qüestionar l'escàs descompte.

El vent deixa ratxes de fins a 121 km/h a Castelló i 102 a València amb avisos extrems actius

Les ratxes de vent han aconseguit 121 km/h en Fredes i 102 km/h en l'aeroport de València, amb avisos roig i taronja vigents. 112 i bombers han multiplicat les intervencions.

Pau Navarro critica l’arbitratge i el joc del Getafe després del 2-1 al Vila-real

Pau Navarro va carregar contra l'arbitratge de Miguel Sesma Espinosa i va denunciar que al Getafe 'els premien el tirar-se, xisclar i fer faltes'. Així i tot, va assumir fallades pròpies i de l'equip i va demanar centrar-se en guanyar més dols.

La Reial Societat es proclama campiona de la Copa Joma; Fent Camí i Platges Castelló completen el podi

La Reial Societat s'ha proclamat campiona per primera vegada de la Copa Joma a València amb 78.5 punts. Fent Camí va ser segon, Platges Castelló tercer i el Barça va acabar quart.

Corberán: el València es deixarà la vida per a aconseguir els tres punts

Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a guanyar en el Ciutat de València davant un Llevant competitiu. Tindrà baixes en el lateral dret i en atac.

Castre: el derbi és especial per a l’afició i donarem el màxim

El tècnic del Llevant va recalcar que el derbi és especial per a l'afició i que l'equip farà el màxim per guanyar. Va confirmar la baixa de Raghouber, l'onze decidit i va descartar rotacions malgrat el calendari.

Derbi al límit a València: Llevant i València es juguen la permanència

Llevant i València arriben al derbi separats per cinc punts i amb urgències: els granotas són penúltims i els blanc-i-negres no poden fallar per a evitar el descens.

La supervivència del càncer infantil s’eleva al 85,2% en la Comunitat Valenciana

La supervivència a cinc anys del càncer infantil en la Comunitat Valenciana aconseguix el 85,2%, enfront del 80% de la dècada prèvia. La Generalitat impulsa un centre de prototeràpia i reforça el seguiment a llarg termini i la xarxa pediàtrica.