13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Experts en addiccions alerten l’impacte de les ‘caixes botí’ en els videojocs

Imatge d'un comandament d'un videojoc, el dia 28 d'agost de 2020.

 

 

Abordar fins a quin punt les trucades ‘Caixes botí‘ dels videojocs poden dur a conductes addictives, és un dels punts que este dimarts es posaran sobre la taula en la trobada anual que organitza la fundació Patim, Contra les addiccions, en col·laboració l’ajuntament de València.

I és que encara que tots els experts coincideixen que la capacitat addictiva s’incrementa quan posem una recompensa immediata, en este cas amb les anomenades ‘caixes botí’, marcar els límits entre el que és el joc i una conducta comportamental addictiva serà el primer punt d’una trobada que alerta també d’una manca de regulació que pot tenir conseqüències desastroses.

D’altra banda, conéixer i apuntar a estes “components de vulnerabilitat“, que des del punt de vista de les empreses “són els factors en què ells incidiran i per tant enganxar-te”, com apunten des de Patim, és un altre dels elements claus que es plantegen.

No obstant això, aterrant ja en estos àmbits virtuals, on s’explica amb quin tipus de recompenses es troben hui els ‘Nadius digitals’, es comença a entreveure, a més, el component econòmic que a força de millores en un personatge, compres d’elements màgics o qualitats, versions millorades, etc. pot fer traspassar la delicada línia de la frontera entre el lúdic i el comportamentalment addictiu.

Per això, els experts analitzen com, encara que la majoria de recompenses inicials són gratuïtes i semblen basar-se ‘a priori’ en l’habilitat dels jugadors, aviat comencen a entrar els xicotets components de recompenses addicionals, Pels quals potser només es demana, un parell d’euros, però que inicien un camí que no està regulat.

Així hi ha recompenses que tenen a veure amb vestimentes més decoratives, amb característiques que et permetran véncer, les ‘Pay to win’, basades en millores que s’introdueixen els personatges per augmentar la seua competitivitat o exclusivitat o amb altres elements addicionals que ja impliquen un desemborsament per mínim que siga.

De fet, tot i que la legislació existeix sobre les caixes botí, però en els últims anys tot i tenir un marc de la llei del joc, Tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal per a la seua regulació, això no implica que s’estiguen desenvolupant les regulacions específiques.

Per això, experts en addiccions, programadors, jugadors i especialistes d’entitats socials en prevenció i tractament de revisar la relació entre videojocs, caixes botí i nadius digitals durant una jornada que se celebrés este dimarts a València.

En “A què juguem?” es tractaran des de diferents punts de vista els nous contextos socials i familiars, els factors interns i externs que influeixen en la presa de decisions, així com l’efecte de les recompenses vinculades a l’auge dels videojocs en línia per trobar algunes respostes davant avanç de la societat tecnològica.

Programa de les jornades “A què juguem?”, 2021

 

 

Programa Patim

L’Ajuntament de València i la Fundació Patim organitzen esta jornada formativa i debat que se celebra el 26 d’octubre en el complex esportiu cultural Petxina (Passeig de la Petxina, 42. 46008 València) entre les 9.30 i les 14 hores.

 

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.