Experts en addiccions alerten l’impacte de les ‘caixes botí’ en els videojocs

Imatge d'un comandament d'un videojoc, el dia 28 d'agost de 2020.

 

 

Abordar fins a quin punt les trucades ‘Caixes botí‘ dels videojocs poden dur a conductes addictives, és un dels punts que este dimarts es posaran sobre la taula en la trobada anual que organitza la fundació Patim, Contra les addiccions, en col·laboració l’ajuntament de València.

I és que encara que tots els experts coincideixen que la capacitat addictiva s’incrementa quan posem una recompensa immediata, en este cas amb les anomenades ‘caixes botí’, marcar els límits entre el que és el joc i una conducta comportamental addictiva serà el primer punt d’una trobada que alerta també d’una manca de regulació que pot tenir conseqüències desastroses.

D’altra banda, conéixer i apuntar a estes «components de vulnerabilitat«, que des del punt de vista de les empreses «són els factors en què ells incidiran i per tant enganxar-te», com apunten des de Patim, és un altre dels elements claus que es plantegen.

No obstant això, aterrant ja en estos àmbits virtuals, on s’explica amb quin tipus de recompenses es troben hui els ‘Nadius digitals’, es comença a entreveure, a més, el component econòmic que a força de millores en un personatge, compres d’elements màgics o qualitats, versions millorades, etc. pot fer traspassar la delicada línia de la frontera entre el lúdic i el comportamentalment addictiu.

Per això, els experts analitzen com, encara que la majoria de recompenses inicials són gratuïtes i semblen basar-se ‘a priori’ en l’habilitat dels jugadors, aviat comencen a entrar els xicotets components de recompenses addicionals, Pels quals potser només es demana, un parell d’euros, però que inicien un camí que no està regulat.

Així hi ha recompenses que tenen a veure amb vestimentes més decoratives, amb característiques que et permetran véncer, les ‘Pay to win’, basades en millores que s’introdueixen els personatges per augmentar la seua competitivitat o exclusivitat o amb altres elements addicionals que ja impliquen un desemborsament per mínim que siga.

De fet, tot i que la legislació existeix sobre les caixes botí, però en els últims anys tot i tenir un marc de la llei del joc, Tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal per a la seua regulació, això no implica que s’estiguen desenvolupant les regulacions específiques.

Per això, experts en addiccions, programadors, jugadors i especialistes d’entitats socials en prevenció i tractament de revisar la relació entre videojocs, caixes botí i nadius digitals durant una jornada que se celebrés este dimarts a València.

En «A què juguem?» es tractaran des de diferents punts de vista els nous contextos socials i familiars, els factors interns i externs que influeixen en la presa de decisions, així com l’efecte de les recompenses vinculades a l’auge dels videojocs en línia per trobar algunes respostes davant avanç de la societat tecnològica.

Programa de les jornades «A què juguem?», 2021

 

 

Programa Patim

L’Ajuntament de València i la Fundació Patim organitzen esta jornada formativa i debat que se celebra el 26 d’octubre en el complex esportiu cultural Petxina (Passeig de la Petxina, 42. 46008 València) entre les 9.30 i les 14 hores.

 

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.