Experts en addiccions alerten l’impacte de les ‘caixes botí’ en els videojocs

Imatge d'un comandament d'un videojoc, el dia 28 d'agost de 2020.

 

 

Abordar fins a quin punt les trucades ‘Caixes botí‘ dels videojocs poden dur a conductes addictives, és un dels punts que este dimarts es posaran sobre la taula en la trobada anual que organitza la fundació Patim, Contra les addiccions, en col·laboració l’ajuntament de València.

I és que encara que tots els experts coincideixen que la capacitat addictiva s’incrementa quan posem una recompensa immediata, en este cas amb les anomenades ‘caixes botí’, marcar els límits entre el que és el joc i una conducta comportamental addictiva serà el primer punt d’una trobada que alerta també d’una manca de regulació que pot tenir conseqüències desastroses.

D’altra banda, conéixer i apuntar a estes «components de vulnerabilitat«, que des del punt de vista de les empreses «són els factors en què ells incidiran i per tant enganxar-te», com apunten des de Patim, és un altre dels elements claus que es plantegen.

No obstant això, aterrant ja en estos àmbits virtuals, on s’explica amb quin tipus de recompenses es troben hui els ‘Nadius digitals’, es comença a entreveure, a més, el component econòmic que a força de millores en un personatge, compres d’elements màgics o qualitats, versions millorades, etc. pot fer traspassar la delicada línia de la frontera entre el lúdic i el comportamentalment addictiu.

Per això, els experts analitzen com, encara que la majoria de recompenses inicials són gratuïtes i semblen basar-se ‘a priori’ en l’habilitat dels jugadors, aviat comencen a entrar els xicotets components de recompenses addicionals, Pels quals potser només es demana, un parell d’euros, però que inicien un camí que no està regulat.

Així hi ha recompenses que tenen a veure amb vestimentes més decoratives, amb característiques que et permetran véncer, les ‘Pay to win’, basades en millores que s’introdueixen els personatges per augmentar la seua competitivitat o exclusivitat o amb altres elements addicionals que ja impliquen un desemborsament per mínim que siga.

De fet, tot i que la legislació existeix sobre les caixes botí, però en els últims anys tot i tenir un marc de la llei del joc, Tant en l’àmbit autonòmic com en l’estatal per a la seua regulació, això no implica que s’estiguen desenvolupant les regulacions específiques.

Per això, experts en addiccions, programadors, jugadors i especialistes d’entitats socials en prevenció i tractament de revisar la relació entre videojocs, caixes botí i nadius digitals durant una jornada que se celebrés este dimarts a València.

En «A què juguem?» es tractaran des de diferents punts de vista els nous contextos socials i familiars, els factors interns i externs que influeixen en la presa de decisions, així com l’efecte de les recompenses vinculades a l’auge dels videojocs en línia per trobar algunes respostes davant avanç de la societat tecnològica.

Programa de les jornades «A què juguem?», 2021

 

 

Programa Patim

L’Ajuntament de València i la Fundació Patim organitzen esta jornada formativa i debat que se celebra el 26 d’octubre en el complex esportiu cultural Petxina (Passeig de la Petxina, 42. 46008 València) entre les 9.30 i les 14 hores.

 

Últimes notícies

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.