12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

El MARQ rebrà a “Los Guerreros de Xian” en 2022

La diputada de Cultura, Julia Parra, ha anunciat hui el canvi de data en la programació de l’exposició “Los Guerreros de Xian” a conseqüència de l’actual situació d’emergència sanitària.

En la roda de premsa ha estat acompanyada del director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, el gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el director d’Exposicions de la Fundació CV-Marq, Jorge Soler.

Este conjunt de peces de terracota sobre “Los Guerreros de Xian” és àmpliament admirada a tot el món i el MARQ ha aconseguit que la seua major mostra siga la primera vegada que visita Espanya, ja que la xifra acordada des de l’àrea de Cultura de la Diputació, duplicava la de cessions anteriors a altres museus espanyols. Prop de 160 peces de la cultura material de la Xina antiga, entre les quals s’inclouen 9 guerrers i un cavall de terracota originals procedents del Museu del Mausoleu del Primer Emperador, declarats patrimoni de la Humanitat des de 1987.

Encara que esta coneguda exposició era molt esperada en el museu alacantí, Parra ha recalcat que, finalment, han acordat amb les autoritats xineses el seu retard fins a abril de 2022, ja que les circumstàncies actuals dificulten el transport de les peces de terracota a Espanya, així com el gaudi total de l’art de la col·lecció per les restriccions vigents.

La inauguració tindrà lloc l’1 d’abril de 2022 i estarà exposada fins al 31 de desembre del mateix any, per la qual cosa romandrà exposada 9 mesos, 3 mesos més del que anava a estar enguany.

La diputada ha assenyalat que en el context actual hi havia seriosos problemes logístics per al transport de la col·lecció, per la qual cosa “encara que ha sigut una decisió difícil, és la millor”. No obstant això, han programat una nova col·lecció per a enguany, els detalls de la qual no ha volgut revelar, però sí que ha anunciat que “serà una important exposició sobre el poble etrusc” en col·laboració amb dos museus italians. Pròximament, indicaran quan estarà ja situada en el MARQ.

L’equip directiu i tècnic del Museu ha coincidit amb la diputada que han pres la millor decisió, per a portar col·lecció sobre la història imperial de la Xina en un context més propici.

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.