El MARQ rebrà a “Los Guerreros de Xian” en 2022

La diputada de Cultura, Julia Parra, ha anunciat hui el canvi de data en la programació de l’exposició “Los Guerreros de Xian” a conseqüència de l’actual situació d’emergència sanitària.

En la roda de premsa ha estat acompanyada del director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, el gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el director d’Exposicions de la Fundació CV-Marq, Jorge Soler.

Este conjunt de peces de terracota sobre “Los Guerreros de Xian” és àmpliament admirada a tot el món i el MARQ ha aconseguit que la seua major mostra siga la primera vegada que visita Espanya, ja que la xifra acordada des de l’àrea de Cultura de la Diputació, duplicava la de cessions anteriors a altres museus espanyols. Prop de 160 peces de la cultura material de la Xina antiga, entre les quals s’inclouen 9 guerrers i un cavall de terracota originals procedents del Museu del Mausoleu del Primer Emperador, declarats patrimoni de la Humanitat des de 1987.

Encara que esta coneguda exposició era molt esperada en el museu alacantí, Parra ha recalcat que, finalment, han acordat amb les autoritats xineses el seu retard fins a abril de 2022, ja que les circumstàncies actuals dificulten el transport de les peces de terracota a Espanya, així com el gaudi total de l’art de la col·lecció per les restriccions vigents.

La inauguració tindrà lloc l’1 d’abril de 2022 i estarà exposada fins al 31 de desembre del mateix any, per la qual cosa romandrà exposada 9 mesos, 3 mesos més del que anava a estar enguany.

La diputada ha assenyalat que en el context actual hi havia seriosos problemes logístics per al transport de la col·lecció, per la qual cosa “encara que ha sigut una decisió difícil, és la millor”. No obstant això, han programat una nova col·lecció per a enguany, els detalls de la qual no ha volgut revelar, però sí que ha anunciat que “serà una important exposició sobre el poble etrusc” en col·laboració amb dos museus italians. Pròximament, indicaran quan estarà ja situada en el MARQ.

L’equip directiu i tècnic del Museu ha coincidit amb la diputada que han pres la millor decisió, per a portar col·lecció sobre la història imperial de la Xina en un context més propici.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.