El MARQ rebrà a “Los Guerreros de Xian” en 2022

La diputada de Cultura, Julia Parra, ha anunciat hui el canvi de data en la programació de l’exposició “Los Guerreros de Xian” a conseqüència de l’actual situació d’emergència sanitària.

En la roda de premsa ha estat acompanyada del director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, el gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el director d’Exposicions de la Fundació CV-Marq, Jorge Soler.

Este conjunt de peces de terracota sobre “Los Guerreros de Xian” és àmpliament admirada a tot el món i el MARQ ha aconseguit que la seua major mostra siga la primera vegada que visita Espanya, ja que la xifra acordada des de l’àrea de Cultura de la Diputació, duplicava la de cessions anteriors a altres museus espanyols. Prop de 160 peces de la cultura material de la Xina antiga, entre les quals s’inclouen 9 guerrers i un cavall de terracota originals procedents del Museu del Mausoleu del Primer Emperador, declarats patrimoni de la Humanitat des de 1987.

Encara que esta coneguda exposició era molt esperada en el museu alacantí, Parra ha recalcat que, finalment, han acordat amb les autoritats xineses el seu retard fins a abril de 2022, ja que les circumstàncies actuals dificulten el transport de les peces de terracota a Espanya, així com el gaudi total de l’art de la col·lecció per les restriccions vigents.

La inauguració tindrà lloc l’1 d’abril de 2022 i estarà exposada fins al 31 de desembre del mateix any, per la qual cosa romandrà exposada 9 mesos, 3 mesos més del que anava a estar enguany.

La diputada ha assenyalat que en el context actual hi havia seriosos problemes logístics per al transport de la col·lecció, per la qual cosa “encara que ha sigut una decisió difícil, és la millor”. No obstant això, han programat una nova col·lecció per a enguany, els detalls de la qual no ha volgut revelar, però sí que ha anunciat que “serà una important exposició sobre el poble etrusc” en col·laboració amb dos museus italians. Pròximament, indicaran quan estarà ja situada en el MARQ.

L’equip directiu i tècnic del Museu ha coincidit amb la diputada que han pres la millor decisió, per a portar col·lecció sobre la història imperial de la Xina en un context més propici.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.