8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El MARQ rebrà a “Los Guerreros de Xian” en 2022

La diputada de Cultura, Julia Parra, ha anunciat hui el canvi de data en la programació de l’exposició “Los Guerreros de Xian” a conseqüència de l’actual situació d’emergència sanitària.

En la roda de premsa ha estat acompanyada del director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, el gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el director d’Exposicions de la Fundació CV-Marq, Jorge Soler.

Este conjunt de peces de terracota sobre “Los Guerreros de Xian” és àmpliament admirada a tot el món i el MARQ ha aconseguit que la seua major mostra siga la primera vegada que visita Espanya, ja que la xifra acordada des de l’àrea de Cultura de la Diputació, duplicava la de cessions anteriors a altres museus espanyols. Prop de 160 peces de la cultura material de la Xina antiga, entre les quals s’inclouen 9 guerrers i un cavall de terracota originals procedents del Museu del Mausoleu del Primer Emperador, declarats patrimoni de la Humanitat des de 1987.

Encara que esta coneguda exposició era molt esperada en el museu alacantí, Parra ha recalcat que, finalment, han acordat amb les autoritats xineses el seu retard fins a abril de 2022, ja que les circumstàncies actuals dificulten el transport de les peces de terracota a Espanya, així com el gaudi total de l’art de la col·lecció per les restriccions vigents.

La inauguració tindrà lloc l’1 d’abril de 2022 i estarà exposada fins al 31 de desembre del mateix any, per la qual cosa romandrà exposada 9 mesos, 3 mesos més del que anava a estar enguany.

La diputada ha assenyalat que en el context actual hi havia seriosos problemes logístics per al transport de la col·lecció, per la qual cosa “encara que ha sigut una decisió difícil, és la millor”. No obstant això, han programat una nova col·lecció per a enguany, els detalls de la qual no ha volgut revelar, però sí que ha anunciat que “serà una important exposició sobre el poble etrusc” en col·laboració amb dos museus italians. Pròximament, indicaran quan estarà ja situada en el MARQ.

L’equip directiu i tècnic del Museu ha coincidit amb la diputada que han pres la millor decisió, per a portar col·lecció sobre la història imperial de la Xina en un context més propici.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.