El MARQ rebrà a “Los Guerreros de Xian” en 2022

La diputada de Cultura, Julia Parra, ha anunciat hui el canvi de data en la programació de l’exposició “Los Guerreros de Xian” a conseqüència de l’actual situació d’emergència sanitària.

En la roda de premsa ha estat acompanyada del director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, el gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el director d’Exposicions de la Fundació CV-Marq, Jorge Soler.

Este conjunt de peces de terracota sobre “Los Guerreros de Xian” és àmpliament admirada a tot el món i el MARQ ha aconseguit que la seua major mostra siga la primera vegada que visita Espanya, ja que la xifra acordada des de l’àrea de Cultura de la Diputació, duplicava la de cessions anteriors a altres museus espanyols. Prop de 160 peces de la cultura material de la Xina antiga, entre les quals s’inclouen 9 guerrers i un cavall de terracota originals procedents del Museu del Mausoleu del Primer Emperador, declarats patrimoni de la Humanitat des de 1987.

Encara que esta coneguda exposició era molt esperada en el museu alacantí, Parra ha recalcat que, finalment, han acordat amb les autoritats xineses el seu retard fins a abril de 2022, ja que les circumstàncies actuals dificulten el transport de les peces de terracota a Espanya, així com el gaudi total de l’art de la col·lecció per les restriccions vigents.

La inauguració tindrà lloc l’1 d’abril de 2022 i estarà exposada fins al 31 de desembre del mateix any, per la qual cosa romandrà exposada 9 mesos, 3 mesos més del que anava a estar enguany.

La diputada ha assenyalat que en el context actual hi havia seriosos problemes logístics per al transport de la col·lecció, per la qual cosa “encara que ha sigut una decisió difícil, és la millor”. No obstant això, han programat una nova col·lecció per a enguany, els detalls de la qual no ha volgut revelar, però sí que ha anunciat que “serà una important exposició sobre el poble etrusc” en col·laboració amb dos museus italians. Pròximament, indicaran quan estarà ja situada en el MARQ.

L’equip directiu i tècnic del Museu ha coincidit amb la diputada que han pres la millor decisió, per a portar col·lecció sobre la història imperial de la Xina en un context més propici.

Últimes notícies

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.