VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha denunciat que la Conselleria d’Educació augmentarà la ràtio màxima oficial d’alumnat per aula per al pròxim curs 2024-2025 en cinc localitats de la Comunitat Valenciana i ha avançat que impugnarà aquesta resolució, «que se suposava que havia de reduir les ràtios i, en canvi, la qual cosa fa és augmentar-la».
El sindicat, que ha criticat que la resolució anual no haja passat per la taula sectorial, ha criticat que, malgrat que havia sol·licitat negociar la mateixa, el departament de Campanar l’ha publicat «sense donar opció a poder aportar esmenes».
«Sabem que hi ha localitats que han sol·licitat expressament baixar la ràtio per a evitar tancaments d’unitats a conseqüència de la baixada de natalitat i aquesta baixada més que justificada no ha sigut acceptada per Conselleria», ha indicat STEPV en un comunicat.
El sindicat ha incidit que «falten cinc localitats» que tenien la ràtio reduïda des de 2021/2022 i que no apareixien en la resolució, concretament Cocentaina, Catral, Banyeres de Mariola, Alfafar i Benifaió.
Així mateix, ha advertit que «faltava un annex, que fins ara mai s’havia publicat, de localitats que pujaran la ràtio per al pròxim curs». Aquest annex, segons STEPV, s’ha publicat aquest dijous i, segons «sospitaven», en el mateix «apareixen aquest cinc localitats, que augmentaran la ràtio que tenien fins ara».
D’altra banda, va advertir també que en la nova resolució apareixien dues noves localitats, Onil i Burjassot, però «a posteriori» va verificar que ambdues «ja estaven en una correcció d’errors de la resolució del curs passat».
Per això, l’organització sindical ha censurat que la resolució d’enguany «només ha servit per a pujar la ràtio a cinc localitats i no per a baixar-la, com ha anunciat la Conselleria a so de bombo i platerets». «Segons l’ordre, encara que no haguera publicat la resolució anual, aquestes localitats hagueren mantingut la ràtio reduïda», han subratllat des de STEPV.
En aquest context, i davant de «la baixada de la natalitat», ha animat als consells escolars municipals a sol·licitar la baixada de ràtio per localitat per a «evitar el tancament d’unitats».








