12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

30 okupes s’apropien d’una casa en el barri Melilla de Vila-real

 

Els veïns del barri Melilla de la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), es troben molt preocupats, ja que des de fa huit mesos un gran número de persones, totes elles d’origen espanyol, han ocupat una casa amb terreny inclòs i piscina.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta situació va començar amb una desena de persones ocupant este domicili de Vila-real. No obstant això, hui dia, s’ha multiplicat fins a conseguir la trentena.

 

Diferents veïns han confirmat al citat mitjà que han presentat denúncies sobre este assumpte davant el Cos Nacional de Policia que han hagut d’acudir unes quantes voltes fins al lloc dels fets davant el requeriment dels veïns.

 

Una casa ocupada per 30 persones

Respecte a este tema, els veïns d’este barri de Vila-real asseveren que «està entrant gent i trencant parets per a posar portes al carrer, fan obres a l’interior i, a la nit, venda de tota classe de material; la música molt forta i, sobretot, entren a dormir 20 o 30 persones».

 

Així mateix, les víctimes expliquen que «quan arriba la policia espenten tres xiquets perquè no els puguen tirar i prosseguir els seus treballs quan els agents marxen».

 

A demés, els veïns d’esta localitat valenciana han afegit: «Els veïns tenen por i per això no ho denuncien, i l’Ajuntament diu que no és el seu problema. El barri Melilla de Vila-real s’ha convertit en un lloc perillós per a viure». Una opinió que no compartixen altres residents, que asseguren que la zona «és molt tranquil·la, a pesar que pot haver-hi casos com estos okupes» que, en esta ocasió, han ocupat una casa.

Últimes notícies

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.