Busquen el cos de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas

Un abocador d’arxiu | EFE

L’abocador de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València) serà inspeccionat a partir d’este dijous a la busca del cos de Marta Calvo, la xica a qui se li va perdre la pista el passat 7 de novembre en Manuel i de qui s’ha apuntat a que el cos va poder ser trossejat, d’acord amb la versió de l’autor confés del crim.

 

Segons fonts de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, responsables de la investigació, han acudit este dimecres a les instal·lacions de l’abocador per a preparar el dispositiu de busca, que començarà demà dijous. La Guàrdia Civil ja va buscar en la planta de reciclatge de Guadassuar (València), a on van a parar les restes urbanes de diferents localitats de la comarca de la Ribera com Manuel, a on va desaparéixer la víctima, o el municipi de Carcaixent, a on es va entregar l’acusat.

 

Els responsables de les instal·lacions de Guadassuar van explicar que consideraven pràcticament impossible que les restes humanes no hagueren sigut detectades, perquè «qualsevol peça major de nou centímetres es detecta» i és molt freqüent que en les restes de fem es troben ànecs, conills o altres animals xicotets, que se separen de la cadena de reciclatge.

 

Després d’estar parada una hora, mentres la policia judicial de la Guàrdia Civil s’entrevistava amb els responsables de la planta de Guadassuar, es va reprendre l’activitat amb normalitat. Ara, les investigacions se centraran en l’abocador de Dos Aguas, unes instal·lacions amb capacitat per a més de cinc milions de metres cúbics, que reben prop de mig milió de tones de residus urbans a l’any procedents de 45 municipis de l’àrea metropolitana de València.

 

Una història poc coherent que provoca dubtes

L’advocada de la família de Marta Calvo, Pilar Jové, ha assegurat este dimarts que «és evident, públic i notori» que la Guàrdia Civil «no està massa d’acord» amb les declaracions de Jorge Ignacio P., autor confés de la seua desaparició i acusat d’homicidi. La lletrada ha fet eixes declaracions després d’acudir a la vista convocada pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira per a ratificar la mesura de presó preventiva imposada al detingut.

 

A preguntes dels periodistes, Jové ha afirmat que la instructora «ha apreciat certes incoherències i contradiccions» entre el testimoni de l’acusat i la documentació de la causa. De fet, la part relativa a les escoltes telefòniques que la Guàrdia Civil va practicar al detingut abans de què s’entregara, seguix baix secret de sumari.

 

«La Guàrdia Civil està fent una faena increïble, està investigant fins al més mínim detall; i coneix, per la ubicació de les antenes telefòniques, a on es trobava el detingut en cada moment», ha explicat l’advocada, qui ha demanat cautela perquè encara s’han d’analitzar altres proves per part de l’institut armat. «No només es busca en els abocadors, sinó que se seguix investigant per la rodalia de Manuel. A nosaltres no ens ho han dit, però és evident, públic i notori que la Guàrdia Civil no està molt d’acord amb la declaració del detingut», ha afegit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.