Busquen el cos de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas

Un abocador d’arxiu | EFE

L’abocador de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València) serà inspeccionat a partir d’este dijous a la busca del cos de Marta Calvo, la xica a qui se li va perdre la pista el passat 7 de novembre en Manuel i de qui s’ha apuntat a que el cos va poder ser trossejat, d’acord amb la versió de l’autor confés del crim.

 

Segons fonts de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, responsables de la investigació, han acudit este dimecres a les instal·lacions de l’abocador per a preparar el dispositiu de busca, que començarà demà dijous. La Guàrdia Civil ja va buscar en la planta de reciclatge de Guadassuar (València), a on van a parar les restes urbanes de diferents localitats de la comarca de la Ribera com Manuel, a on va desaparéixer la víctima, o el municipi de Carcaixent, a on es va entregar l’acusat.

 

Els responsables de les instal·lacions de Guadassuar van explicar que consideraven pràcticament impossible que les restes humanes no hagueren sigut detectades, perquè «qualsevol peça major de nou centímetres es detecta» i és molt freqüent que en les restes de fem es troben ànecs, conills o altres animals xicotets, que se separen de la cadena de reciclatge.

 

Després d’estar parada una hora, mentres la policia judicial de la Guàrdia Civil s’entrevistava amb els responsables de la planta de Guadassuar, es va reprendre l’activitat amb normalitat. Ara, les investigacions se centraran en l’abocador de Dos Aguas, unes instal·lacions amb capacitat per a més de cinc milions de metres cúbics, que reben prop de mig milió de tones de residus urbans a l’any procedents de 45 municipis de l’àrea metropolitana de València.

 

Una història poc coherent que provoca dubtes

L’advocada de la família de Marta Calvo, Pilar Jové, ha assegurat este dimarts que «és evident, públic i notori» que la Guàrdia Civil «no està massa d’acord» amb les declaracions de Jorge Ignacio P., autor confés de la seua desaparició i acusat d’homicidi. La lletrada ha fet eixes declaracions després d’acudir a la vista convocada pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira per a ratificar la mesura de presó preventiva imposada al detingut.

 

A preguntes dels periodistes, Jové ha afirmat que la instructora «ha apreciat certes incoherències i contradiccions» entre el testimoni de l’acusat i la documentació de la causa. De fet, la part relativa a les escoltes telefòniques que la Guàrdia Civil va practicar al detingut abans de què s’entregara, seguix baix secret de sumari.

 

«La Guàrdia Civil està fent una faena increïble, està investigant fins al més mínim detall; i coneix, per la ubicació de les antenes telefòniques, a on es trobava el detingut en cada moment», ha explicat l’advocada, qui ha demanat cautela perquè encara s’han d’analitzar altres proves per part de l’institut armat. «No només es busca en els abocadors, sinó que se seguix investigant per la rodalia de Manuel. A nosaltres no ens ho han dit, però és evident, públic i notori que la Guàrdia Civil no està molt d’acord amb la declaració del detingut», ha afegit.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.