Busquen el cos de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas

Un abocador d’arxiu | EFE

L’abocador de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València) serà inspeccionat a partir d’este dijous a la busca del cos de Marta Calvo, la xica a qui se li va perdre la pista el passat 7 de novembre en Manuel i de qui s’ha apuntat a que el cos va poder ser trossejat, d’acord amb la versió de l’autor confés del crim.

 

Segons fonts de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, responsables de la investigació, han acudit este dimecres a les instal·lacions de l’abocador per a preparar el dispositiu de busca, que començarà demà dijous. La Guàrdia Civil ja va buscar en la planta de reciclatge de Guadassuar (València), a on van a parar les restes urbanes de diferents localitats de la comarca de la Ribera com Manuel, a on va desaparéixer la víctima, o el municipi de Carcaixent, a on es va entregar l’acusat.

 

Els responsables de les instal·lacions de Guadassuar van explicar que consideraven pràcticament impossible que les restes humanes no hagueren sigut detectades, perquè «qualsevol peça major de nou centímetres es detecta» i és molt freqüent que en les restes de fem es troben ànecs, conills o altres animals xicotets, que se separen de la cadena de reciclatge.

 

Després d’estar parada una hora, mentres la policia judicial de la Guàrdia Civil s’entrevistava amb els responsables de la planta de Guadassuar, es va reprendre l’activitat amb normalitat. Ara, les investigacions se centraran en l’abocador de Dos Aguas, unes instal·lacions amb capacitat per a més de cinc milions de metres cúbics, que reben prop de mig milió de tones de residus urbans a l’any procedents de 45 municipis de l’àrea metropolitana de València.

 

Una història poc coherent que provoca dubtes

L’advocada de la família de Marta Calvo, Pilar Jové, ha assegurat este dimarts que «és evident, públic i notori» que la Guàrdia Civil «no està massa d’acord» amb les declaracions de Jorge Ignacio P., autor confés de la seua desaparició i acusat d’homicidi. La lletrada ha fet eixes declaracions després d’acudir a la vista convocada pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira per a ratificar la mesura de presó preventiva imposada al detingut.

 

A preguntes dels periodistes, Jové ha afirmat que la instructora «ha apreciat certes incoherències i contradiccions» entre el testimoni de l’acusat i la documentació de la causa. De fet, la part relativa a les escoltes telefòniques que la Guàrdia Civil va practicar al detingut abans de què s’entregara, seguix baix secret de sumari.

 

«La Guàrdia Civil està fent una faena increïble, està investigant fins al més mínim detall; i coneix, per la ubicació de les antenes telefòniques, a on es trobava el detingut en cada moment», ha explicat l’advocada, qui ha demanat cautela perquè encara s’han d’analitzar altres proves per part de l’institut armat. «No només es busca en els abocadors, sinó que se seguix investigant per la rodalia de Manuel. A nosaltres no ens ho han dit, però és evident, públic i notori que la Guàrdia Civil no està molt d’acord amb la declaració del detingut», ha afegit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.