Busquen el cos de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas

Un abocador d’arxiu | EFE

L’abocador de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València) serà inspeccionat a partir d’este dijous a la busca del cos de Marta Calvo, la xica a qui se li va perdre la pista el passat 7 de novembre en Manuel i de qui s’ha apuntat a que el cos va poder ser trossejat, d’acord amb la versió de l’autor confés del crim.

 

Segons fonts de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, responsables de la investigació, han acudit este dimecres a les instal·lacions de l’abocador per a preparar el dispositiu de busca, que començarà demà dijous. La Guàrdia Civil ja va buscar en la planta de reciclatge de Guadassuar (València), a on van a parar les restes urbanes de diferents localitats de la comarca de la Ribera com Manuel, a on va desaparéixer la víctima, o el municipi de Carcaixent, a on es va entregar l’acusat.

 

Els responsables de les instal·lacions de Guadassuar van explicar que consideraven pràcticament impossible que les restes humanes no hagueren sigut detectades, perquè «qualsevol peça major de nou centímetres es detecta» i és molt freqüent que en les restes de fem es troben ànecs, conills o altres animals xicotets, que se separen de la cadena de reciclatge.

 

Després d’estar parada una hora, mentres la policia judicial de la Guàrdia Civil s’entrevistava amb els responsables de la planta de Guadassuar, es va reprendre l’activitat amb normalitat. Ara, les investigacions se centraran en l’abocador de Dos Aguas, unes instal·lacions amb capacitat per a més de cinc milions de metres cúbics, que reben prop de mig milió de tones de residus urbans a l’any procedents de 45 municipis de l’àrea metropolitana de València.

 

Una història poc coherent que provoca dubtes

L’advocada de la família de Marta Calvo, Pilar Jové, ha assegurat este dimarts que «és evident, públic i notori» que la Guàrdia Civil «no està massa d’acord» amb les declaracions de Jorge Ignacio P., autor confés de la seua desaparició i acusat d’homicidi. La lletrada ha fet eixes declaracions després d’acudir a la vista convocada pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira per a ratificar la mesura de presó preventiva imposada al detingut.

 

A preguntes dels periodistes, Jové ha afirmat que la instructora «ha apreciat certes incoherències i contradiccions» entre el testimoni de l’acusat i la documentació de la causa. De fet, la part relativa a les escoltes telefòniques que la Guàrdia Civil va practicar al detingut abans de què s’entregara, seguix baix secret de sumari.

 

«La Guàrdia Civil està fent una faena increïble, està investigant fins al més mínim detall; i coneix, per la ubicació de les antenes telefòniques, a on es trobava el detingut en cada moment», ha explicat l’advocada, qui ha demanat cautela perquè encara s’han d’analitzar altres proves per part de l’institut armat. «No només es busca en els abocadors, sinó que se seguix investigant per la rodalia de Manuel. A nosaltres no ens ho han dit, però és evident, públic i notori que la Guàrdia Civil no està molt d’acord amb la declaració del detingut», ha afegit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.