Anuncios

Busquen el cos de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas

Un abocador d’arxiu | EFE

L’abocador de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València) serà inspeccionat a partir d’este dijous a la busca del cos de Marta Calvo, la xica a qui se li va perdre la pista el passat 7 de novembre en Manuel i de qui s’ha apuntat a que el cos va poder ser trossejat, d’acord amb la versió de l’autor confés del crim.

 

Segons fonts de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, responsables de la investigació, han acudit este dimecres a les instal·lacions de l’abocador per a preparar el dispositiu de busca, que començarà demà dijous. La Guàrdia Civil ja va buscar en la planta de reciclatge de Guadassuar (València), a on van a parar les restes urbanes de diferents localitats de la comarca de la Ribera com Manuel, a on va desaparéixer la víctima, o el municipi de Carcaixent, a on es va entregar l’acusat.

Anuncios

 

Els responsables de les instal·lacions de Guadassuar van explicar que consideraven pràcticament impossible que les restes humanes no hagueren sigut detectades, perquè «qualsevol peça major de nou centímetres es detecta» i és molt freqüent que en les restes de fem es troben ànecs, conills o altres animals xicotets, que se separen de la cadena de reciclatge.

 

Després d’estar parada una hora, mentres la policia judicial de la Guàrdia Civil s’entrevistava amb els responsables de la planta de Guadassuar, es va reprendre l’activitat amb normalitat. Ara, les investigacions se centraran en l’abocador de Dos Aguas, unes instal·lacions amb capacitat per a més de cinc milions de metres cúbics, que reben prop de mig milió de tones de residus urbans a l’any procedents de 45 municipis de l’àrea metropolitana de València.

 

Una història poc coherent que provoca dubtes

L’advocada de la família de Marta Calvo, Pilar Jové, ha assegurat este dimarts que «és evident, públic i notori» que la Guàrdia Civil «no està massa d’acord» amb les declaracions de Jorge Ignacio P., autor confés de la seua desaparició i acusat d’homicidi. La lletrada ha fet eixes declaracions després d’acudir a la vista convocada pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira per a ratificar la mesura de presó preventiva imposada al detingut.

 

A preguntes dels periodistes, Jové ha afirmat que la instructora «ha apreciat certes incoherències i contradiccions» entre el testimoni de l’acusat i la documentació de la causa. De fet, la part relativa a les escoltes telefòniques que la Guàrdia Civil va practicar al detingut abans de què s’entregara, seguix baix secret de sumari.

 

«La Guàrdia Civil està fent una faena increïble, està investigant fins al més mínim detall; i coneix, per la ubicació de les antenes telefòniques, a on es trobava el detingut en cada moment», ha explicat l’advocada, qui ha demanat cautela perquè encara s’han d’analitzar altres proves per part de l’institut armat. «No només es busca en els abocadors, sinó que se seguix investigant per la rodalia de Manuel. A nosaltres no ens ho han dit, però és evident, públic i notori que la Guàrdia Civil no està molt d’acord amb la declaració del detingut», ha afegit.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios