10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El Centre Social de Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

El proper divendres 14 de desembre, obrirà les seues portes el nou servei municipal JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura. A partir de les 18:30h, el centre quedarà obert per al públic en general. Prèviament, a les 17:30h, hi ha prevista una visita dirigida a associacions i col·lectius de la ciutat. El nou servei municipal que l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat al Barri Nord-Oest es troba ubicat a la confluència entre els carrers Abú Masaifa i Poetes Xativins. Per a eixe dia, s’ha previst un programa d’actes d’inauguració, amb batucada, tallers infantils i finalitzant amb festa jove, amb l’actuació de DJ Baldoví Live Drums i DJ Márquez. El JOC és un espai diàfan de 400m2, insonoritzat i dotat amb un ampli equipament per a l’ús juvenil i també de la ciutadania en general: tenis taula, billar, futbolí, diana, projector-pantalla gegant, 4 TV Led, 2 consoles Nintendo Switch, 2 consoles Play Station 4, ordinadors portàtils, WiFi, zona amb sofàs, jocs de taula, etc.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

El centre obrirà tots els dies de la setmana, amb diferents horaris en funció dels serveis que s’oferiran. Un dels usos principals respondrà a la necessitat d’oferir alternatives d’oci als joves, adolescents i preadolescents de la ciutat des de l’àmbit municipal. En eixe context, JOC obrirà divendres i vespres de festiu de 17:00h a 00:00h, dissabtes i festius sense dia escolar a l’endemà, de 17:00h a 1:00h i diumenges i festius amb dia escolar a l’endemà, de 16:00h a 20:00h. Per a tal fi, el centre comptarà amb programació juvenil que integrarà l’oferta confeccionada per Joventut i la proposada pels mateixos usuaris de manera participativa.Altres serveis que es prestaran des de l’espai JOC tenen més a veure amb l’àmbit de benestar social. En aquest sentit, el centre obrirà entre setmana, oferint diversos programes atesos per personal qualificat, com ara psicòlegs, educadors i monitors.

Concretament, als matins de dilluns a divendres es duran a terme els programes “Mentalis” (de 9:00h a 13:00h), per a gent adulta amb principis de demència senil o d’Alzheimer, i el programa “I ara què?” (de 9:30h a 13:30h), focalitzat en persones amb diversitat funcional, amb activitats adreçades a aconseguir autonomia personal i adaptació social, atendre necessitats bàsiques, terapèutiques i socioculturals, així com a desenvolupar habilitats socials i proporcionar suport i assistència a les famílies.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

Continuant amb aquesta programació de serveis, a les vesprades de dilluns a dijous es durà a terme el programa “Gambaru” (de 16:00h a 17:30h), per a xiquets i joves d’entre 6 i 16 anys, amb l’objectiu de recolzar aspectes escolars i treballar habilitats socials, i també es programaran diversos tallers i activitats lúdiques, entre les 16:00h i les 18:30h. Així mateix, durant les vesprades de dilluns a dijous, i coordinat amb el programa ‘Gambaru’, es realitzaran diversos tallers d’oci i aprenentatge per a xiquets d’edats compreses entre els segments de menors de 6 anys, de 6 a 12 anys i de 12 a 16 anys. Això no obstant, JOC romandrà obert per a l’ús de totes i tots els joves i associacions de la ciutat, amb horari de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h i de dilluns a dijous de 17:00h a 21:00h.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

Cal recordar que aquesta instal·lació va ser un dels projectes elegits per la ciutadania dins dels pressupostos participatius ‘DecideiXàtiva’16’ a proposta, entre d’altres, de l’associació de veïns del Barri Nord-Oest i del Consell d’Acció i Política Social de Xàtiva (CAPS), un dels òrgans de participació creat durant la present legislatura. A més a més, l’equipament del JOC va ser el projecte més votat en el ‘DecideiXàtiva’17’, a proposta de la xarxa de corresponsals juvenils d’InfoJove Xàtiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.