El Centre Social de Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

El proper divendres 14 de desembre, obrirà les seues portes el nou servei municipal JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura. A partir de les 18:30h, el centre quedarà obert per al públic en general. Prèviament, a les 17:30h, hi ha prevista una visita dirigida a associacions i col·lectius de la ciutat. El nou servei municipal que l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat al Barri Nord-Oest es troba ubicat a la confluència entre els carrers Abú Masaifa i Poetes Xativins. Per a eixe dia, s’ha previst un programa d’actes d’inauguració, amb batucada, tallers infantils i finalitzant amb festa jove, amb l’actuació de DJ Baldoví Live Drums i DJ Márquez. El JOC és un espai diàfan de 400m2, insonoritzat i dotat amb un ampli equipament per a l’ús juvenil i també de la ciutadania en general: tenis taula, billar, futbolí, diana, projector-pantalla gegant, 4 TV Led, 2 consoles Nintendo Switch, 2 consoles Play Station 4, ordinadors portàtils, WiFi, zona amb sofàs, jocs de taula, etc.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

El centre obrirà tots els dies de la setmana, amb diferents horaris en funció dels serveis que s’oferiran. Un dels usos principals respondrà a la necessitat d’oferir alternatives d’oci als joves, adolescents i preadolescents de la ciutat des de l’àmbit municipal. En eixe context, JOC obrirà divendres i vespres de festiu de 17:00h a 00:00h, dissabtes i festius sense dia escolar a l’endemà, de 17:00h a 1:00h i diumenges i festius amb dia escolar a l’endemà, de 16:00h a 20:00h. Per a tal fi, el centre comptarà amb programació juvenil que integrarà l’oferta confeccionada per Joventut i la proposada pels mateixos usuaris de manera participativa.Altres serveis que es prestaran des de l’espai JOC tenen més a veure amb l’àmbit de benestar social. En aquest sentit, el centre obrirà entre setmana, oferint diversos programes atesos per personal qualificat, com ara psicòlegs, educadors i monitors.

Concretament, als matins de dilluns a divendres es duran a terme els programes «Mentalis» (de 9:00h a 13:00h), per a gent adulta amb principis de demència senil o d’Alzheimer, i el programa «I ara què?» (de 9:30h a 13:30h), focalitzat en persones amb diversitat funcional, amb activitats adreçades a aconseguir autonomia personal i adaptació social, atendre necessitats bàsiques, terapèutiques i socioculturals, així com a desenvolupar habilitats socials i proporcionar suport i assistència a les famílies.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

Continuant amb aquesta programació de serveis, a les vesprades de dilluns a dijous es durà a terme el programa «Gambaru» (de 16:00h a 17:30h), per a xiquets i joves d’entre 6 i 16 anys, amb l’objectiu de recolzar aspectes escolars i treballar habilitats socials, i també es programaran diversos tallers i activitats lúdiques, entre les 16:00h i les 18:30h. Així mateix, durant les vesprades de dilluns a dijous, i coordinat amb el programa ‘Gambaru’, es realitzaran diversos tallers d’oci i aprenentatge per a xiquets d’edats compreses entre els segments de menors de 6 anys, de 6 a 12 anys i de 12 a 16 anys. Això no obstant, JOC romandrà obert per a l’ús de totes i tots els joves i associacions de la ciutat, amb horari de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h i de dilluns a dijous de 17:00h a 21:00h.

JOC de Xàtiva

JOC de Xàtiva | Ajuntament de Xàtiva

 

Cal recordar que aquesta instal·lació va ser un dels projectes elegits per la ciutadania dins dels pressupostos participatius ‘DecideiXàtiva’16’ a proposta, entre d’altres, de l’associació de veïns del Barri Nord-Oest i del Consell d’Acció i Política Social de Xàtiva (CAPS), un dels òrgans de participació creat durant la present legislatura. A més a més, l’equipament del JOC va ser el projecte més votat en el ‘DecideiXàtiva’17’, a proposta de la xarxa de corresponsals juvenils d’InfoJove Xàtiva.

Últimes notícies

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.