12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Investiguen com un delicte d’odi l’arrest del passatger negre en el metro de València

 

La Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació per un possible delicte d’odi després de l’incident ocorregut este dissabte en Metrovalencia, quan dos vigilants de seguretat van retindre per la força a un home, d’origen guineà, al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

L’escena va ser gravada per diferents passatgers i el vídeo es va convertir en viral en les xarxes socials, provocant nombroses reaccions de repulsió, entre elles la del moviment antiracista de València ‘Som Xarxa’, que ha convocat per a este dijous una concentració en la parada del metro de Colón per a condemnar els fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La fiscal delegada de delictes d’odi en València, Susana Gisbert, ha obert diligències d’investigació per a esclarir els fets, davant de la possible comissió d’un delicte d’odi.

 

El jove guineà ha acudit este dijous, acompanyat de membres de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), a la Fiscalia per a oferir la seua versió sobre els fets.

 

Mentres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté obert un expedient i continua recopilant documentació, com els registres interns de les càmeres de seguretat de Metrovalencia, per a analitzar tota la seqüència per a determinar el detonant de l’incident, i ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Els dos vigilants han presentat denúncies

A demés, fonts d’Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, han informat de què els dos vigilants involucrats han presentat algunes denúncies contra l’home i es troben de baixa laboral per les lesions patides.

 

‘Som Xarxa’ ha informat en un comunicat de què l’home detingut, resident en un municipi pròxim a València, és sol·licitant d’asil, treballa com a lampista per a una empresa d’assegurances, porta tres anys i mig en Espanya i no té antecedents penals.

 

Segons esta organització, el jove «assegura haver sigut atacat dos voltes, en dos trajectes diferents, per diferents guàrdies de seguretat amb l’excusa de no portar la mascareta ben posada».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar un 0,85% més de naixements en 2025, per davall de la mitjana nacional

La Comunitat Valenciana va augmentar els naixements un 0,85% en 2025, per davall del 0,99% nacional. Amb 35.822 enllumenaments, va aportar el 11,15% del total a Espanya.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província de València. El missatge arriba en la seua primera sessió de control en Les Corts.

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves