Investiguen com un delicte d’odi l’arrest del passatger negre en el metro de València

 

La Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació per un possible delicte d’odi després de l’incident ocorregut este dissabte en Metrovalencia, quan dos vigilants de seguretat van retindre per la força a un home, d’origen guineà, al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

L’escena va ser gravada per diferents passatgers i el vídeo es va convertir en viral en les xarxes socials, provocant nombroses reaccions de repulsió, entre elles la del moviment antiracista de València ‘Som Xarxa’, que ha convocat per a este dijous una concentració en la parada del metro de Colón per a condemnar els fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La fiscal delegada de delictes d’odi en València, Susana Gisbert, ha obert diligències d’investigació per a esclarir els fets, davant de la possible comissió d’un delicte d’odi.

 

El jove guineà ha acudit este dijous, acompanyat de membres de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), a la Fiscalia per a oferir la seua versió sobre els fets.

 

Mentres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté obert un expedient i continua recopilant documentació, com els registres interns de les càmeres de seguretat de Metrovalencia, per a analitzar tota la seqüència per a determinar el detonant de l’incident, i ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Els dos vigilants han presentat denúncies

A demés, fonts d’Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, han informat de què els dos vigilants involucrats han presentat algunes denúncies contra l’home i es troben de baixa laboral per les lesions patides.

 

‘Som Xarxa’ ha informat en un comunicat de què l’home detingut, resident en un municipi pròxim a València, és sol·licitant d’asil, treballa com a lampista per a una empresa d’assegurances, porta tres anys i mig en Espanya i no té antecedents penals.

 

Segons esta organització, el jove «assegura haver sigut atacat dos voltes, en dos trajectes diferents, per diferents guàrdies de seguretat amb l’excusa de no portar la mascareta ben posada».

Últimes notícies

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.