13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Investiguen com un delicte d’odi l’arrest del passatger negre en el metro de València

 

La Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació per un possible delicte d’odi després de l’incident ocorregut este dissabte en Metrovalencia, quan dos vigilants de seguretat van retindre per la força a un home, d’origen guineà, al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

L’escena va ser gravada per diferents passatgers i el vídeo es va convertir en viral en les xarxes socials, provocant nombroses reaccions de repulsió, entre elles la del moviment antiracista de València ‘Som Xarxa’, que ha convocat per a este dijous una concentració en la parada del metro de Colón per a condemnar els fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La fiscal delegada de delictes d’odi en València, Susana Gisbert, ha obert diligències d’investigació per a esclarir els fets, davant de la possible comissió d’un delicte d’odi.

 

El jove guineà ha acudit este dijous, acompanyat de membres de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), a la Fiscalia per a oferir la seua versió sobre els fets.

 

Mentres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté obert un expedient i continua recopilant documentació, com els registres interns de les càmeres de seguretat de Metrovalencia, per a analitzar tota la seqüència per a determinar el detonant de l’incident, i ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Els dos vigilants han presentat denúncies

A demés, fonts d’Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, han informat de què els dos vigilants involucrats han presentat algunes denúncies contra l’home i es troben de baixa laboral per les lesions patides.

 

‘Som Xarxa’ ha informat en un comunicat de què l’home detingut, resident en un municipi pròxim a València, és sol·licitant d’asil, treballa com a lampista per a una empresa d’assegurances, porta tres anys i mig en Espanya i no té antecedents penals.

 

Segons esta organització, el jove «assegura haver sigut atacat dos voltes, en dos trajectes diferents, per diferents guàrdies de seguretat amb l’excusa de no portar la mascareta ben posada».

Últimes notícies

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.