Investiguen com un delicte d’odi l’arrest del passatger negre en el metro de València

 

La Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació per un possible delicte d’odi després de l’incident ocorregut este dissabte en Metrovalencia, quan dos vigilants de seguretat van retindre per la força a un home, d’origen guineà, al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

L’escena va ser gravada per diferents passatgers i el vídeo es va convertir en viral en les xarxes socials, provocant nombroses reaccions de repulsió, entre elles la del moviment antiracista de València ‘Som Xarxa’, que ha convocat per a este dijous una concentració en la parada del metro de Colón per a condemnar els fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La fiscal delegada de delictes d’odi en València, Susana Gisbert, ha obert diligències d’investigació per a esclarir els fets, davant de la possible comissió d’un delicte d’odi.

 

El jove guineà ha acudit este dijous, acompanyat de membres de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), a la Fiscalia per a oferir la seua versió sobre els fets.

 

Mentres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté obert un expedient i continua recopilant documentació, com els registres interns de les càmeres de seguretat de Metrovalencia, per a analitzar tota la seqüència per a determinar el detonant de l’incident, i ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Els dos vigilants han presentat denúncies

A demés, fonts d’Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, han informat de què els dos vigilants involucrats han presentat algunes denúncies contra l’home i es troben de baixa laboral per les lesions patides.

 

‘Som Xarxa’ ha informat en un comunicat de què l’home detingut, resident en un municipi pròxim a València, és sol·licitant d’asil, treballa com a lampista per a una empresa d’assegurances, porta tres anys i mig en Espanya i no té antecedents penals.

 

Segons esta organització, el jove «assegura haver sigut atacat dos voltes, en dos trajectes diferents, per diferents guàrdies de seguretat amb l’excusa de no portar la mascareta ben posada».

Últimes notícies

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.
FILMOTECA D'ESTIU