Investiguen com un delicte d’odi l’arrest del passatger negre en el metro de València

 

La Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació per un possible delicte d’odi després de l’incident ocorregut este dissabte en Metrovalencia, quan dos vigilants de seguretat van retindre per la força a un home, d’origen guineà, al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

L’escena va ser gravada per diferents passatgers i el vídeo es va convertir en viral en les xarxes socials, provocant nombroses reaccions de repulsió, entre elles la del moviment antiracista de València ‘Som Xarxa’, que ha convocat per a este dijous una concentració en la parada del metro de Colón per a condemnar els fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La fiscal delegada de delictes d’odi en València, Susana Gisbert, ha obert diligències d’investigació per a esclarir els fets, davant de la possible comissió d’un delicte d’odi.

 

El jove guineà ha acudit este dijous, acompanyat de membres de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), a la Fiscalia per a oferir la seua versió sobre els fets.

 

Mentres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté obert un expedient i continua recopilant documentació, com els registres interns de les càmeres de seguretat de Metrovalencia, per a analitzar tota la seqüència per a determinar el detonant de l’incident, i ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Els dos vigilants han presentat denúncies

A demés, fonts d’Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, han informat de què els dos vigilants involucrats han presentat algunes denúncies contra l’home i es troben de baixa laboral per les lesions patides.

 

‘Som Xarxa’ ha informat en un comunicat de què l’home detingut, resident en un municipi pròxim a València, és sol·licitant d’asil, treballa com a lampista per a una empresa d’assegurances, porta tres anys i mig en Espanya i no té antecedents penals.

 

Segons esta organització, el jove «assegura haver sigut atacat dos voltes, en dos trajectes diferents, per diferents guàrdies de seguretat amb l’excusa de no portar la mascareta ben posada».

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.