8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Cinc hòmens peguen foc a una xica quan es dirigia al juí contra ells per violació

INCENDI

Cinc homes van atacar, segrestar i pegar foc a una xica en l’Índia | Freepik

 

El dol i la indignació tornen a omplir l’Índia. Una xica de 23 anys va denunciar fa mesos una violació en grup i este dijous se celebrava el juí contra els seus agressors. La víctima, però, no va poder arribar a testificar. Segons explica la cadena ‘BBC’, cinc hòmens la van atacar en una estació de tren, la van portar fins a un camp i li van pegar foc. Com a conseqüència, la jove patix greus cremades en el 90% del seu cos. Els cinc xics han sigut detinguts per la policia.

 

El país més perillós per a les dones

La violència masclista és un dels principals problemes que afecta al país. Segons un estudi publicat per la Fundació Thompson Reuters, Índia és el país més perillós per a la dona. El crim més comú és la violació i, quan la víctima es disposa a denunciar a la policia o emprendre accions legals contra els seus agressors, sol aparéixer morta uns dies després.

 

L’estudi es basa en les respostes de 550 experts en qüestions de gènere i situa al país asiàtic en el primer lloc de l’índex global, per damunt de nacions en guerra com Afganistan o Síria, que es troben en el segon i tercer lloc respectivament. Somàlia i Aràbia Saudita completen el ‘Top 5’ de països a on la dona es troba en més perill.

 

Més de 33.000 violacions registrades en un any

Les lleis contra les agressions sexuals es va endurir en el país després de què una xica universitària morira en ser violada i torturada per sis hòmens en un autobús en Nova Delhi. Els fets es van produir l’any 2012 i van causar una gran commoció en el país.

 

Les dades d’agressions sexuals en el país asiàtic sorprenen i mostren la realitat que estan vivint les dones en el territori. Segons fonts de les autoritats del país, l’any 2017 es van registrar un total de 33.658 violacions, el que correspondria a una mitjana de 92 violacions al dia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.