Indemnització de 4 milions d’euros per deixar un treballador amb incapacitat permanent

S’acaba de conéixer la important indemnització econòmica, entorn d’un quatre milións d’euros, que una jutgessa d’Alacant ha imposat a una empresa de Sant Vicent del Raspeig i el Servei de Prevenció Alié amb què tenia acordada la vigilància de la salut de la plantilla, per l’afectació a la salut d’un treballador que va acabar en situació d’incapacitat permanent total.

Aquesta important sentència, que encara no és ferma, aconseguida pel Gabinet Jurídic de CCOO a Alacant, suposa un toc d’atenció en relació amb el respecte que totes les empreses han de tenir a la seguretat i salut de la plantilla. Fins ara, a massa empreses els ha resultat més rendible assumir el pagament de sancions per l’incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals que posar-la en marxa als seus centres de treball. Un cop més, la llei es queda a la porta d’algunes empreses.

A l’apartat de fets provats de la sentència es recullen un enorme i indigne llistat d’incompliments en matèria de prevenció que mostren el desinterés sistemàtic de l’empresa i el seu Servei de Prevenció Alié per la salut de la plantilla i per unes condicions de treball decents: no realització ni actualització periòdica de l’avaluació de riscos en matèries específiques, planificació incompleta de l’activitat preventiva, assignació pressupostària insuficient, manca d’un veritable pla de formació preventiva per llocs de treball, no acreditació per l’empresa de la realització de reconeixements mèdics, no s’acredita la implantació de procediments d’actuació relatius a les instal·lacions i equips de treball, sistemes de seguretat i higiene, absència de planificació prèvia, sistemàtica i completa de mesures preventives,… La sentència, molt completa i detallada declara l’existència de responsabilitat empresarial per la manca de mesures de seguretat i higiene a la feina, cosa que va impactar en la salut del treballador denunciant.

Aquests incompliments han suposat un greu deteriorament de la salut d’una part de la plantilla que arrossegarà seqüeles la resta de la seua vida. La sentència recull un llarg historial d’incompliments per part de l’empresa que, pel que sembla, preferia assumir el pagament de les sancions que invertir, com és la seua obligació, en la seguretat i la salut de la plantilla.

Des de CCOO valoren positivament que les sentències comencen a tenir un efecte pedagògic a les empreses i que assumisquen el cost de la prevenció de l’impacte en la salut dels seus treballadors i treballadores per la realització de l’activitat laboral.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.