Indemnització de 4 milions d’euros per deixar un treballador amb incapacitat permanent

S’acaba de conéixer la important indemnització econòmica, entorn d’un quatre milións d’euros, que una jutgessa d’Alacant ha imposat a una empresa de Sant Vicent del Raspeig i el Servei de Prevenció Alié amb què tenia acordada la vigilància de la salut de la plantilla, per l’afectació a la salut d’un treballador que va acabar en situació d’incapacitat permanent total.

Aquesta important sentència, que encara no és ferma, aconseguida pel Gabinet Jurídic de CCOO a Alacant, suposa un toc d’atenció en relació amb el respecte que totes les empreses han de tenir a la seguretat i salut de la plantilla. Fins ara, a massa empreses els ha resultat més rendible assumir el pagament de sancions per l’incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals que posar-la en marxa als seus centres de treball. Un cop més, la llei es queda a la porta d’algunes empreses.

A l’apartat de fets provats de la sentència es recullen un enorme i indigne llistat d’incompliments en matèria de prevenció que mostren el desinterés sistemàtic de l’empresa i el seu Servei de Prevenció Alié per la salut de la plantilla i per unes condicions de treball decents: no realització ni actualització periòdica de l’avaluació de riscos en matèries específiques, planificació incompleta de l’activitat preventiva, assignació pressupostària insuficient, manca d’un veritable pla de formació preventiva per llocs de treball, no acreditació per l’empresa de la realització de reconeixements mèdics, no s’acredita la implantació de procediments d’actuació relatius a les instal·lacions i equips de treball, sistemes de seguretat i higiene, absència de planificació prèvia, sistemàtica i completa de mesures preventives,… La sentència, molt completa i detallada declara l’existència de responsabilitat empresarial per la manca de mesures de seguretat i higiene a la feina, cosa que va impactar en la salut del treballador denunciant.

Aquests incompliments han suposat un greu deteriorament de la salut d’una part de la plantilla que arrossegarà seqüeles la resta de la seua vida. La sentència recull un llarg historial d’incompliments per part de l’empresa que, pel que sembla, preferia assumir el pagament de les sancions que invertir, com és la seua obligació, en la seguretat i la salut de la plantilla.

Des de CCOO valoren positivament que les sentències comencen a tenir un efecte pedagògic a les empreses i que assumisquen el cost de la prevenció de l’impacte en la salut dels seus treballadors i treballadores per la realització de l’activitat laboral.

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.