Indemnització de 4 milions d’euros per deixar un treballador amb incapacitat permanent

S’acaba de conéixer la important indemnització econòmica, entorn d’un quatre milións d’euros, que una jutgessa d’Alacant ha imposat a una empresa de Sant Vicent del Raspeig i el Servei de Prevenció Alié amb què tenia acordada la vigilància de la salut de la plantilla, per l’afectació a la salut d’un treballador que va acabar en situació d’incapacitat permanent total.

Aquesta important sentència, que encara no és ferma, aconseguida pel Gabinet Jurídic de CCOO a Alacant, suposa un toc d’atenció en relació amb el respecte que totes les empreses han de tenir a la seguretat i salut de la plantilla. Fins ara, a massa empreses els ha resultat més rendible assumir el pagament de sancions per l’incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals que posar-la en marxa als seus centres de treball. Un cop més, la llei es queda a la porta d’algunes empreses.

A l’apartat de fets provats de la sentència es recullen un enorme i indigne llistat d’incompliments en matèria de prevenció que mostren el desinterés sistemàtic de l’empresa i el seu Servei de Prevenció Alié per la salut de la plantilla i per unes condicions de treball decents: no realització ni actualització periòdica de l’avaluació de riscos en matèries específiques, planificació incompleta de l’activitat preventiva, assignació pressupostària insuficient, manca d’un veritable pla de formació preventiva per llocs de treball, no acreditació per l’empresa de la realització de reconeixements mèdics, no s’acredita la implantació de procediments d’actuació relatius a les instal·lacions i equips de treball, sistemes de seguretat i higiene, absència de planificació prèvia, sistemàtica i completa de mesures preventives,… La sentència, molt completa i detallada declara l’existència de responsabilitat empresarial per la manca de mesures de seguretat i higiene a la feina, cosa que va impactar en la salut del treballador denunciant.

Aquests incompliments han suposat un greu deteriorament de la salut d’una part de la plantilla que arrossegarà seqüeles la resta de la seua vida. La sentència recull un llarg historial d’incompliments per part de l’empresa que, pel que sembla, preferia assumir el pagament de les sancions que invertir, com és la seua obligació, en la seguretat i la salut de la plantilla.

Des de CCOO valoren positivament que les sentències comencen a tenir un efecte pedagògic a les empreses i que assumisquen el cost de la prevenció de l’impacte en la salut dels seus treballadors i treballadores per la realització de l’activitat laboral.

Últimes notícies

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.
FILMOTECA D'ESTIU