Indemnització de 4 milions d’euros per deixar un treballador amb incapacitat permanent

S’acaba de conéixer la important indemnització econòmica, entorn d’un quatre milións d’euros, que una jutgessa d’Alacant ha imposat a una empresa de Sant Vicent del Raspeig i el Servei de Prevenció Alié amb què tenia acordada la vigilància de la salut de la plantilla, per l’afectació a la salut d’un treballador que va acabar en situació d’incapacitat permanent total.

Aquesta important sentència, que encara no és ferma, aconseguida pel Gabinet Jurídic de CCOO a Alacant, suposa un toc d’atenció en relació amb el respecte que totes les empreses han de tenir a la seguretat i salut de la plantilla. Fins ara, a massa empreses els ha resultat més rendible assumir el pagament de sancions per l’incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals que posar-la en marxa als seus centres de treball. Un cop més, la llei es queda a la porta d’algunes empreses.

A l’apartat de fets provats de la sentència es recullen un enorme i indigne llistat d’incompliments en matèria de prevenció que mostren el desinterés sistemàtic de l’empresa i el seu Servei de Prevenció Alié per la salut de la plantilla i per unes condicions de treball decents: no realització ni actualització periòdica de l’avaluació de riscos en matèries específiques, planificació incompleta de l’activitat preventiva, assignació pressupostària insuficient, manca d’un veritable pla de formació preventiva per llocs de treball, no acreditació per l’empresa de la realització de reconeixements mèdics, no s’acredita la implantació de procediments d’actuació relatius a les instal·lacions i equips de treball, sistemes de seguretat i higiene, absència de planificació prèvia, sistemàtica i completa de mesures preventives,… La sentència, molt completa i detallada declara l’existència de responsabilitat empresarial per la manca de mesures de seguretat i higiene a la feina, cosa que va impactar en la salut del treballador denunciant.

Aquests incompliments han suposat un greu deteriorament de la salut d’una part de la plantilla que arrossegarà seqüeles la resta de la seua vida. La sentència recull un llarg historial d’incompliments per part de l’empresa que, pel que sembla, preferia assumir el pagament de les sancions que invertir, com és la seua obligació, en la seguretat i la salut de la plantilla.

Des de CCOO valoren positivament que les sentències comencen a tenir un efecte pedagògic a les empreses i que assumisquen el cost de la prevenció de l’impacte en la salut dels seus treballadors i treballadores per la realització de l’activitat laboral.

Últimes notícies

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.