Arriba als jutjats el presumpte assassí d’Helena, la dona degollada en Dénia

Román mató a su pareja Helena en Denia después de haberse separado

Román va matar la seua parella Helena en Dénia després d’haver-se separat | Cedida

 

ACTUALITZAT 24/10/2019 11.45 hores. Roman Ch, detingut este dimarts per presumptament degollar a la seua exparella en Dénia, ha arribat als jutjats de violència sobre la dona número 1 del municipi. L’home ha sigut tancat les últimes 48 hores en el calabós de la comissaria de la Policia Nacional en la capital de la Marina Alta. Durant el matí està sent interrogat per la magistrada titular.

 

Helena es va divorciar per ell 

Helena, la dona assassinada dimarts de matinada en Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), va deixar el seu país natal, Rússia, al divorciar-se del seu marit. La dona de 49 anys, infermera, tenia una filla, Anastàsia. Després del divorç, Helena va trobar l’amor per internet, amb qui acabaria sent el seu presumpte assassí, Roman.

 

L’home, de 54 anys, vivia en Dénia i la parella mantenia una relació a distància. Esta llunyania va fer que Roman li insitira a Helena per a que vinguera a viure amb la seua filla Anastàsia. Però, poc de temps després d’instal·lar-se a viure en el municipi, la relació entre els dos es va vore afectada, ja que Helena, tal com informa ‘El Español’, va descobrir que Roman mantenia una segona relació amb una altra dona, també d’origen rus.

 

Algunes fonts de la investigació informen que a l’home se li va interposar una ordre d’allunyament de 300 metres en gener de 2018, després de què Helena el denunciara. Dos mesos després, la víctima, interposava una altra denúncia d’uns fets que passaven en gener. I és que, segons relata, Helena tornava de compres amb la seua xiqueta, i va vore com la seua exparella les seguia lentament en un cotxe, sentint-se amenaçada, ja que les mirava «fixament mentres somreia». 

 

Però no només això, també en el mes de gener, i en una plaça de Dénia, Helena estava amb la seua filla i una amiga. En creuar, va passar la seua exparella amb el cotxe i a gran velocitat. Açò va fer que Helena li pegara un estiró a la seua filla per a evitar que l’atropellara. Totes estes diligències, presumptament per un delicte de trencament de condemna, van ser arxivades a petició de la Fiscalia.

 

Després de tot açò, Helena ha mort assassinada el passat dimarts 22 d’octubre en ser degollada a mans, presumptament, de Roman Ch. L’home hauria accedit a la casa sense el consentiment de la víctima. Segons fonts policials, el presumpte autor hauria planificat molt bé l’assassinat. D’eixa manera, hauria comprat un ganivet per a matar-la i una escala per a arribar primer a una terrassa i, després, al segon pis, a on vivien Helena i Anastàsia. Finalment, va conseguir accedir per una finestra. Tots eixos preparatius els va fer un dia abans del trist desenllaç.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.