16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Arriba als jutjats el presumpte assassí d’Helena, la dona degollada en Dénia

Román mató a su pareja Helena en Denia después de haberse separado

Román va matar la seua parella Helena en Dénia després d’haver-se separat | Cedida

 

ACTUALITZAT 24/10/2019 11.45 hores. Roman Ch, detingut este dimarts per presumptament degollar a la seua exparella en Dénia, ha arribat als jutjats de violència sobre la dona número 1 del municipi. L’home ha sigut tancat les últimes 48 hores en el calabós de la comissaria de la Policia Nacional en la capital de la Marina Alta. Durant el matí està sent interrogat per la magistrada titular.

 

Helena es va divorciar per ell 

Helena, la dona assassinada dimarts de matinada en Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), va deixar el seu país natal, Rússia, al divorciar-se del seu marit. La dona de 49 anys, infermera, tenia una filla, Anastàsia. Després del divorç, Helena va trobar l’amor per internet, amb qui acabaria sent el seu presumpte assassí, Roman.

 

L’home, de 54 anys, vivia en Dénia i la parella mantenia una relació a distància. Esta llunyania va fer que Roman li insitira a Helena per a que vinguera a viure amb la seua filla Anastàsia. Però, poc de temps després d’instal·lar-se a viure en el municipi, la relació entre els dos es va vore afectada, ja que Helena, tal com informa ‘El Español’, va descobrir que Roman mantenia una segona relació amb una altra dona, també d’origen rus.

 

Algunes fonts de la investigació informen que a l’home se li va interposar una ordre d’allunyament de 300 metres en gener de 2018, després de què Helena el denunciara. Dos mesos després, la víctima, interposava una altra denúncia d’uns fets que passaven en gener. I és que, segons relata, Helena tornava de compres amb la seua xiqueta, i va vore com la seua exparella les seguia lentament en un cotxe, sentint-se amenaçada, ja que les mirava «fixament mentres somreia». 

 

Però no només això, també en el mes de gener, i en una plaça de Dénia, Helena estava amb la seua filla i una amiga. En creuar, va passar la seua exparella amb el cotxe i a gran velocitat. Açò va fer que Helena li pegara un estiró a la seua filla per a evitar que l’atropellara. Totes estes diligències, presumptament per un delicte de trencament de condemna, van ser arxivades a petició de la Fiscalia.

 

Després de tot açò, Helena ha mort assassinada el passat dimarts 22 d’octubre en ser degollada a mans, presumptament, de Roman Ch. L’home hauria accedit a la casa sense el consentiment de la víctima. Segons fonts policials, el presumpte autor hauria planificat molt bé l’assassinat. D’eixa manera, hauria comprat un ganivet per a matar-la i una escala per a arribar primer a una terrassa i, després, al segon pis, a on vivien Helena i Anastàsia. Finalment, va conseguir accedir per una finestra. Tots eixos preparatius els va fer un dia abans del trist desenllaç.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vencedor, amb la clàusula de la por, no jugarà davant l’Athletic en San Mamés

El Llevant no pagarà la compensació prevista en la cessió i el migcampista no podrà enfrontar-se al club basc en San Mamés. Ja es va perdre l'anada, saldada 0-2.

La Fundació Bancaixa prorroga fins al 6 d’abril la mostra d’obres mestres de Sorolla

La mostra de la Fundació Bancaixa es prorrogarà dos mesos pel gran acolliment i podrà visitar-se fins al 6 d'abril. Reunix 60 obres clau de la carrera de Sorolla.

Hapoel i València mesuren dubtes en un clima hostil en l’Eurolliga

Hapoel Tel Aviv i València Basket s'enfronten amb 16 victòries i el top-6 en joc, en un ambient tibant i amb antecedents recents dins i fora de la pista. València arriba després del seu pitjor partit del curs; Hapoel arrossega tres derrotes i la disponibilitat de Micic és una incògnita.

Detingut un guàrdia civil en relació amb una trama d’ITV fraudulentes a Ondara

Un guàrdia civil ha sigut detingut per la seua vinculació amb una presumpta trama d'inspeccions irregulars en la ITV d'Ondara. L'operació continua oberta i no s'han donat més detalls; l'agent ha sigut suspés de sou i de feina.

El festival Medusa confirma 130 DJs amb Adrián Mills i els històrics Pastis i Buenri

El festival se celebrarà del 13 al 17 d'agost a Cullera i ha confirmat 130 DJs amb noms com Carl Cox, Miss Monique, Marco Carola o Mau P. L'organització impulsa el House i el Hard Techno i inclou a Pastis i Buenri i a Adrián Mills entre les 12 bombes.

València autoritza 146 xurreries per a Falles i retarda l’inici 11 dies

València ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, onze dies més tard que l'any passat. Estaran operatives fins al 19 de març.

València ha autoritzat 146 xurreries per a Falles i retarda 11 dies la seua obertura

L'Ajuntament ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, 11 dies més tard, amb activitat fins al 19. La decisió busca evitar molèsties veïnals i respon al fet que entre la Crida i març no hi ha actes al carrer.

Prohibir xarxes socials a menors de 16 és apropiat però difícil d’aplicar, segons un expert

La proposta de vetar les xarxes a menors de 16 es considera adequada, però la seua aplicació planteja seriosos reptes tècnics i de control. Un expert demana acompanyar-la d'educació digital per a adolescents i famílies.