408 multes per incomplir les mesures sanitàries en setembre en Alacant

La Regidoria de Seguretat de l'Ajuntament d'Alacant, dirigida per José Ramón González, ha fet un balanç de les intervencions fetes durant el mes de setembre per la Policia Local que han superant les 408 denúncies per desobediència en incomplir les mesures de seguretat i sanitàries decretades per a fer front al coronavirus.

 

L'Ajuntament ha explicat que en els continus dispositius i operatius desplegats en tota la ciutat pels agents policials han sancionat a 193 persones per no portar les obligades mascaretes de protecció, amb multes de 100 euros. Des de la Policia Local es recorda que el Govern obliga a les persones de sis anys d'ara en avant a l'ús de la mascareta en tot moment en el carrer, en espais a l'aire lliure i en espais tancats d'ús públic o oberts al públic.

 

Del total de sancions imposades en este últim mes 129 han sigut per celebrar botellons en diferents places i parcs de la ciutat, desallotjant els agents a les persones reunides consumint alcohol que està prohibit amb operatius preventius en la ciutat per al seu control i vigilància.

 

16 sancions en establiments d'hostaleria

Respecte a les intervencions en els establiments d'hostaleria i restauració la policia ha fet centenars d'inspeccions i vigilàncies alçant un total de 16 sancions per incomplir els horaris de tancaments decretats a les 01.00 hores, els distanciaments entre clients i taules i les mesures de seguretat.

 

El regidor de Seguretat ha demanat «prevenció, conscienciació, compliment i responsabilitat individual de totes les mesures de seguretat», i va insistir en què «és decisiu en estos complicats moments ser més estrictes i responsables amb les mesures preventives de seguretat i sanitàries, els distanciaments, ús de mascaretes i higiene de mans perquè hem de fer tot el que està en  les nostres mans per a posar fre a la pandèmia i evitar mesures mes restrictives que serien perjudicials per a la nostra economia».

 

De la mateixa manera, la Policia ha hagut d'atendre un total de 369 queixes de soroll i festes en cases que molestaven als veïns per denúncies de particulars, i sancionat a 13 per consum de substàncies estupefaents i a 10 per incomplir l'ordenança de neteja en Alacant, entre altres sancions interposades este mes.

Últimes notícies

El professorat manté la pressió davant Educació en una jornada clau per a la vaga indefinida

El professorat torna a concentrar-se davant la Conselleria d'Educació en l'octau dia de vaga indefinida, mentres els sindicats valoren l'última oferta de l'administració amb una pujada salarial progressiva i canvis en plantilles i valencià.

Quasi 40 directors d’instituts de Castelló donen suport a la vaga indefinida i advertixen de possibles dimissions

Quasi quaranta directors i directores d'instituts públics de Castelló recolzen la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana i avisen que podrien dimitir si l'administració no desbloqueja la situació en els centres.

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.