15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

408 multes per incomplir les mesures sanitàries en setembre en Alacant

La Regidoria de Seguretat de l'Ajuntament d'Alacant, dirigida per José Ramón González, ha fet un balanç de les intervencions fetes durant el mes de setembre per la Policia Local que han superant les 408 denúncies per desobediència en incomplir les mesures de seguretat i sanitàries decretades per a fer front al coronavirus.

 

L'Ajuntament ha explicat que en els continus dispositius i operatius desplegats en tota la ciutat pels agents policials han sancionat a 193 persones per no portar les obligades mascaretes de protecció, amb multes de 100 euros. Des de la Policia Local es recorda que el Govern obliga a les persones de sis anys d'ara en avant a l'ús de la mascareta en tot moment en el carrer, en espais a l'aire lliure i en espais tancats d'ús públic o oberts al públic.

 

Del total de sancions imposades en este últim mes 129 han sigut per celebrar botellons en diferents places i parcs de la ciutat, desallotjant els agents a les persones reunides consumint alcohol que està prohibit amb operatius preventius en la ciutat per al seu control i vigilància.

 

16 sancions en establiments d'hostaleria

Respecte a les intervencions en els establiments d'hostaleria i restauració la policia ha fet centenars d'inspeccions i vigilàncies alçant un total de 16 sancions per incomplir els horaris de tancaments decretats a les 01.00 hores, els distanciaments entre clients i taules i les mesures de seguretat.

 

El regidor de Seguretat ha demanat «prevenció, conscienciació, compliment i responsabilitat individual de totes les mesures de seguretat», i va insistir en què «és decisiu en estos complicats moments ser més estrictes i responsables amb les mesures preventives de seguretat i sanitàries, els distanciaments, ús de mascaretes i higiene de mans perquè hem de fer tot el que està en  les nostres mans per a posar fre a la pandèmia i evitar mesures mes restrictives que serien perjudicials per a la nostra economia».

 

De la mateixa manera, la Policia ha hagut d'atendre un total de 369 queixes de soroll i festes en cases que molestaven als veïns per denúncies de particulars, i sancionat a 13 per consum de substàncies estupefaents i a 10 per incomplir l'ordenança de neteja en Alacant, entre altres sancions interposades este mes.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.