5 anys de presó per clavar un matxet a un home a Borriana

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a cinc anys de presó un home per un delicte d’assassinat en grau de temptativa, per al que aprecia l’atenuant de reparació de dany.

La sentència, dictada després que la defensa del penat arribés a un acord amb el ministeri fiscal pel qual reconeixia els fets i acceptava la pena sol·licitada per ells, li prohibeix acostar-se a menys de 500 metres i de comunicar-se amb la víctima principal, a la que ja ha indemnitzat, durant sis anys.

La Sala també el condemna al pagament d’una multa de 720 euros per un delicte lleu de lesions, pel qual haurà d’indemnitzar una segona perjudicada amb 280 euros.

Els fets van passar durant la vesprada nit del 20 de juny de 2020 a les proximitats d’un bar de Borriana, quan el condemnat es va acostar per l’esquena a la víctima amb un matxet de grans dimensions que li va clavar a la part esquerra del cap, la qual cosa li va provocar una ferida de cinc centímetres amb sagnat immediat, de la qual va tardar a curar 30 dies.

El ferit estava acompanyat d’una dona que, per evitar un nou atac, es va interposar entre la víctima i el condemnat, qui la va agredir a la mà amb l’arma i li va tallar en un dit.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.