5 anys de presó per clavar un matxet a un home a Borriana

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a cinc anys de presó un home per un delicte d’assassinat en grau de temptativa, per al que aprecia l’atenuant de reparació de dany.

La sentència, dictada després que la defensa del penat arribés a un acord amb el ministeri fiscal pel qual reconeixia els fets i acceptava la pena sol·licitada per ells, li prohibeix acostar-se a menys de 500 metres i de comunicar-se amb la víctima principal, a la que ja ha indemnitzat, durant sis anys.

La Sala també el condemna al pagament d’una multa de 720 euros per un delicte lleu de lesions, pel qual haurà d’indemnitzar una segona perjudicada amb 280 euros.

Els fets van passar durant la vesprada nit del 20 de juny de 2020 a les proximitats d’un bar de Borriana, quan el condemnat es va acostar per l’esquena a la víctima amb un matxet de grans dimensions que li va clavar a la part esquerra del cap, la qual cosa li va provocar una ferida de cinc centímetres amb sagnat immediat, de la qual va tardar a curar 30 dies.

El ferit estava acompanyat d’una dona que, per evitar un nou atac, es va interposar entre la víctima i el condemnat, qui la va agredir a la mà amb l’arma i li va tallar en un dit.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU