5 anys de presó per clavar un matxet a un home a Borriana

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a cinc anys de presó un home per un delicte d’assassinat en grau de temptativa, per al que aprecia l’atenuant de reparació de dany.

La sentència, dictada després que la defensa del penat arribés a un acord amb el ministeri fiscal pel qual reconeixia els fets i acceptava la pena sol·licitada per ells, li prohibeix acostar-se a menys de 500 metres i de comunicar-se amb la víctima principal, a la que ja ha indemnitzat, durant sis anys.

La Sala també el condemna al pagament d’una multa de 720 euros per un delicte lleu de lesions, pel qual haurà d’indemnitzar una segona perjudicada amb 280 euros.

Els fets van passar durant la vesprada nit del 20 de juny de 2020 a les proximitats d’un bar de Borriana, quan el condemnat es va acostar per l’esquena a la víctima amb un matxet de grans dimensions que li va clavar a la part esquerra del cap, la qual cosa li va provocar una ferida de cinc centímetres amb sagnat immediat, de la qual va tardar a curar 30 dies.

El ferit estava acompanyat d’una dona que, per evitar un nou atac, es va interposar entre la víctima i el condemnat, qui la va agredir a la mà amb l’arma i li va tallar en un dit.

Últimes notícies

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.