Confinen 14 dies Benigànim pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha comunicat a mig centenar de veïns de la localitat valenciana de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València) que han donat positiu per Covid-19 en les proves PCR que se’ls van practicar dilluns passat.

 

Tal com han informat fonts municipals, de les 196 proves que es van fer a principis de la setmana passada, un total de 51 han donat positiu.

 

Els resultats s’han comunicat este dissabte i no hi ha constància que cap cas tinga gravetat, ja que la immensa majoria dels contagiats són asimptomàtics o presenten símptomes molt lleus, com febra. En conseqüència, bona part dels veïns d’esta localitat de 5.850 habitants quedarà confinada i és previsible que en uns dies Sanitat comence a practicar segones proves per a comprovar l’evolució dels primers contagis.

 

«Moltes famílies porten ja aïllades des que es van detectar els primers contagis, i encara que alguns dels seus membres han donat negatiu, hauran de mantindre l’aïllament perquè han estat en contacte amb altres familiars», ha explicat el regidor Llario Sempere.

 

«L’ajuntament ha decidit tancar dependències municipals quan hem tingut notícia dels primers contagis, i alguns comerços locals també han decidit tancar», ha manifestat Sempere.

 

Després de detectar 24 contagis d’origen laboral i social en el municipi, Sanitat va convocar en el polideportiu municipal a vora 200 persones per a fer-les proves PCR. Posteriorment, s’han fet unes altres proves de manera puntual, i està previst que, la setmana que ve, es duguen a terme segones proves als primers contagiats per a comprovar si estan ja lliures del coronavirus.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.