Confinen 14 dies Benigànim pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha comunicat a mig centenar de veïns de la localitat valenciana de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València) que han donat positiu per Covid-19 en les proves PCR que se’ls van practicar dilluns passat.

 

Tal com han informat fonts municipals, de les 196 proves que es van fer a principis de la setmana passada, un total de 51 han donat positiu.

 

Els resultats s’han comunicat este dissabte i no hi ha constància que cap cas tinga gravetat, ja que la immensa majoria dels contagiats són asimptomàtics o presenten símptomes molt lleus, com febra. En conseqüència, bona part dels veïns d’esta localitat de 5.850 habitants quedarà confinada i és previsible que en uns dies Sanitat comence a practicar segones proves per a comprovar l’evolució dels primers contagis.

 

«Moltes famílies porten ja aïllades des que es van detectar els primers contagis, i encara que alguns dels seus membres han donat negatiu, hauran de mantindre l’aïllament perquè han estat en contacte amb altres familiars», ha explicat el regidor Llario Sempere.

 

«L’ajuntament ha decidit tancar dependències municipals quan hem tingut notícia dels primers contagis, i alguns comerços locals també han decidit tancar», ha manifestat Sempere.

 

Després de detectar 24 contagis d’origen laboral i social en el municipi, Sanitat va convocar en el polideportiu municipal a vora 200 persones per a fer-les proves PCR. Posteriorment, s’han fet unes altres proves de manera puntual, i està previst que, la setmana que ve, es duguen a terme segones proves als primers contagiats per a comprovar si estan ja lliures del coronavirus.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.