Confinen 14 dies Benigànim pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha comunicat a mig centenar de veïns de la localitat valenciana de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València) que han donat positiu per Covid-19 en les proves PCR que se’ls van practicar dilluns passat.

 

Tal com han informat fonts municipals, de les 196 proves que es van fer a principis de la setmana passada, un total de 51 han donat positiu.

 

Els resultats s’han comunicat este dissabte i no hi ha constància que cap cas tinga gravetat, ja que la immensa majoria dels contagiats són asimptomàtics o presenten símptomes molt lleus, com febra. En conseqüència, bona part dels veïns d’esta localitat de 5.850 habitants quedarà confinada i és previsible que en uns dies Sanitat comence a practicar segones proves per a comprovar l’evolució dels primers contagis.

 

«Moltes famílies porten ja aïllades des que es van detectar els primers contagis, i encara que alguns dels seus membres han donat negatiu, hauran de mantindre l’aïllament perquè han estat en contacte amb altres familiars», ha explicat el regidor Llario Sempere.

 

«L’ajuntament ha decidit tancar dependències municipals quan hem tingut notícia dels primers contagis, i alguns comerços locals també han decidit tancar», ha manifestat Sempere.

 

Després de detectar 24 contagis d’origen laboral i social en el municipi, Sanitat va convocar en el polideportiu municipal a vora 200 persones per a fer-les proves PCR. Posteriorment, s’han fet unes altres proves de manera puntual, i està previst que, la setmana que ve, es duguen a terme segones proves als primers contagiats per a comprovar si estan ja lliures del coronavirus.

Últimes notícies

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.