TVE es disculpa pel menú català en la semifinal de MasterChef en València

Masterchef València

El programa s’ha disculpat una volta ja ha passat la final   | TVE

 

La semifinal de ‘Masterchef’ que es va dur a terme fa dotze dies va crear polèmica en les xarxes. El programa es va gravar en València i els concursants van cuinar per a una comissió fallera. Però els plats que l’organització va triar no eren els típics valencians que tot el món haguera imaginat. El menú tenia un origen molt més català i estava compost per canelons de rostit, fricandó i crema catalana, fet que va indignar als espectadors. Dos setmanes després TVE s’ha pronunciat i ha demanat disculpes.

 

La indignació dels espectadors

 

El dimarts 18 de juny ‘TVE’ emetia la semifinal de ‘MasterChef7’, un dels quatre moments més decisius del concurs amb un jurat compost per 30 fallers. Però els espectadors no van poder donar crèdit al que veien en observar en què consistia el menú, que no tenia ni rastre de la gastronomia valenciana.

 

Les xarxes socials, per tant, es van omplir de comentaris de persones indignades lamentant la decisió del programa «Té collons. Després no volen que els tingam mania», «escandalós i vergonyós» o «una falta de respecte a la gastronomia local i als fallers que van acudir», entre molts d’altres.

 

 

 

La cadena es disculpa

 

Este diumenge 30, TVE ha justificat el perquè de la decisió i ho ha fet en el programa ‘RTVE responde’ de ‘La 2’ en el que Toñi Prieto, responsable de la secció d’entreteniment d’TVE, respon a les queixes dels espectadors:

 

«Lògicament, entenem que els valencians diguen, estem en la meua ciutat, per què no fem arròs? Això és el que esperaven els concursants i això és un concurs. El que fem és canviar-los el pas. Fem un canvi d’estratègia per a que facen altres plats. Demanem disculpes si —els valencians—s’han sentit perjudicats, no era la nostra intenció».

 

Finalment, la presentadora ha defés que això no ha passat només en València, sinó que el programa ha anat a altres regions a on tampoc s’han cuinat plats locals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.