TVE es disculpa pel menú català en la semifinal de MasterChef en València

Masterchef València

El programa s’ha disculpat una volta ja ha passat la final   | TVE

 

La semifinal de ‘Masterchef’ que es va dur a terme fa dotze dies va crear polèmica en les xarxes. El programa es va gravar en València i els concursants van cuinar per a una comissió fallera. Però els plats que l’organització va triar no eren els típics valencians que tot el món haguera imaginat. El menú tenia un origen molt més català i estava compost per canelons de rostit, fricandó i crema catalana, fet que va indignar als espectadors. Dos setmanes després TVE s’ha pronunciat i ha demanat disculpes.

 

La indignació dels espectadors

 

El dimarts 18 de juny ‘TVE’ emetia la semifinal de ‘MasterChef7’, un dels quatre moments més decisius del concurs amb un jurat compost per 30 fallers. Però els espectadors no van poder donar crèdit al que veien en observar en què consistia el menú, que no tenia ni rastre de la gastronomia valenciana.

 

Les xarxes socials, per tant, es van omplir de comentaris de persones indignades lamentant la decisió del programa «Té collons. Després no volen que els tingam mania», «escandalós i vergonyós» o «una falta de respecte a la gastronomia local i als fallers que van acudir», entre molts d’altres.

 

 

 

La cadena es disculpa

 

Este diumenge 30, TVE ha justificat el perquè de la decisió i ho ha fet en el programa ‘RTVE responde’ de ‘La 2’ en el que Toñi Prieto, responsable de la secció d’entreteniment d’TVE, respon a les queixes dels espectadors:

 

«Lògicament, entenem que els valencians diguen, estem en la meua ciutat, per què no fem arròs? Això és el que esperaven els concursants i això és un concurs. El que fem és canviar-los el pas. Fem un canvi d’estratègia per a que facen altres plats. Demanem disculpes si —els valencians—s’han sentit perjudicats, no era la nostra intenció».

 

Finalment, la presentadora ha defés que això no ha passat només en València, sinó que el programa ha anat a altres regions a on tampoc s’han cuinat plats locals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.