TVE es disculpa pel menú català en la semifinal de MasterChef en València

Masterchef València

El programa s’ha disculpat una volta ja ha passat la final   | TVE

 

La semifinal de ‘Masterchef’ que es va dur a terme fa dotze dies va crear polèmica en les xarxes. El programa es va gravar en València i els concursants van cuinar per a una comissió fallera. Però els plats que l’organització va triar no eren els típics valencians que tot el món haguera imaginat. El menú tenia un origen molt més català i estava compost per canelons de rostit, fricandó i crema catalana, fet que va indignar als espectadors. Dos setmanes després TVE s’ha pronunciat i ha demanat disculpes.

 

La indignació dels espectadors

 

El dimarts 18 de juny ‘TVE’ emetia la semifinal de ‘MasterChef7’, un dels quatre moments més decisius del concurs amb un jurat compost per 30 fallers. Però els espectadors no van poder donar crèdit al que veien en observar en què consistia el menú, que no tenia ni rastre de la gastronomia valenciana.

 

Les xarxes socials, per tant, es van omplir de comentaris de persones indignades lamentant la decisió del programa «Té collons. Després no volen que els tingam mania», «escandalós i vergonyós» o «una falta de respecte a la gastronomia local i als fallers que van acudir», entre molts d’altres.

 

 

 

La cadena es disculpa

 

Este diumenge 30, TVE ha justificat el perquè de la decisió i ho ha fet en el programa ‘RTVE responde’ de ‘La 2’ en el que Toñi Prieto, responsable de la secció d’entreteniment d’TVE, respon a les queixes dels espectadors:

 

«Lògicament, entenem que els valencians diguen, estem en la meua ciutat, per què no fem arròs? Això és el que esperaven els concursants i això és un concurs. El que fem és canviar-los el pas. Fem un canvi d’estratègia per a que facen altres plats. Demanem disculpes si —els valencians—s’han sentit perjudicats, no era la nostra intenció».

 

Finalment, la presentadora ha defés que això no ha passat només en València, sinó que el programa ha anat a altres regions a on tampoc s’han cuinat plats locals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.