TVE es disculpa pel menú català en la semifinal de MasterChef en València

Masterchef València

El programa s’ha disculpat una volta ja ha passat la final   | TVE

 

La semifinal de ‘Masterchef’ que es va dur a terme fa dotze dies va crear polèmica en les xarxes. El programa es va gravar en València i els concursants van cuinar per a una comissió fallera. Però els plats que l’organització va triar no eren els típics valencians que tot el món haguera imaginat. El menú tenia un origen molt més català i estava compost per canelons de rostit, fricandó i crema catalana, fet que va indignar als espectadors. Dos setmanes després TVE s’ha pronunciat i ha demanat disculpes.

 

La indignació dels espectadors

 

El dimarts 18 de juny ‘TVE’ emetia la semifinal de ‘MasterChef7’, un dels quatre moments més decisius del concurs amb un jurat compost per 30 fallers. Però els espectadors no van poder donar crèdit al que veien en observar en què consistia el menú, que no tenia ni rastre de la gastronomia valenciana.

 

Les xarxes socials, per tant, es van omplir de comentaris de persones indignades lamentant la decisió del programa «Té collons. Després no volen que els tingam mania», «escandalós i vergonyós» o «una falta de respecte a la gastronomia local i als fallers que van acudir», entre molts d’altres.

 

 

 

La cadena es disculpa

 

Este diumenge 30, TVE ha justificat el perquè de la decisió i ho ha fet en el programa ‘RTVE responde’ de ‘La 2’ en el que Toñi Prieto, responsable de la secció d’entreteniment d’TVE, respon a les queixes dels espectadors:

 

«Lògicament, entenem que els valencians diguen, estem en la meua ciutat, per què no fem arròs? Això és el que esperaven els concursants i això és un concurs. El que fem és canviar-los el pas. Fem un canvi d’estratègia per a que facen altres plats. Demanem disculpes si —els valencians—s’han sentit perjudicats, no era la nostra intenció».

 

Finalment, la presentadora ha defés que això no ha passat només en València, sinó que el programa ha anat a altres regions a on tampoc s’han cuinat plats locals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.