TVE es disculpa pel menú català en la semifinal de MasterChef en València

Masterchef València

El programa s’ha disculpat una volta ja ha passat la final   | TVE

 

La semifinal de ‘Masterchef’ que es va dur a terme fa dotze dies va crear polèmica en les xarxes. El programa es va gravar en València i els concursants van cuinar per a una comissió fallera. Però els plats que l’organització va triar no eren els típics valencians que tot el món haguera imaginat. El menú tenia un origen molt més català i estava compost per canelons de rostit, fricandó i crema catalana, fet que va indignar als espectadors. Dos setmanes després TVE s’ha pronunciat i ha demanat disculpes.

 

La indignació dels espectadors

 

El dimarts 18 de juny ‘TVE’ emetia la semifinal de ‘MasterChef7’, un dels quatre moments més decisius del concurs amb un jurat compost per 30 fallers. Però els espectadors no van poder donar crèdit al que veien en observar en què consistia el menú, que no tenia ni rastre de la gastronomia valenciana.

 

Les xarxes socials, per tant, es van omplir de comentaris de persones indignades lamentant la decisió del programa «Té collons. Després no volen que els tingam mania», «escandalós i vergonyós» o «una falta de respecte a la gastronomia local i als fallers que van acudir», entre molts d’altres.

 

 

 

La cadena es disculpa

 

Este diumenge 30, TVE ha justificat el perquè de la decisió i ho ha fet en el programa ‘RTVE responde’ de ‘La 2’ en el que Toñi Prieto, responsable de la secció d’entreteniment d’TVE, respon a les queixes dels espectadors:

 

«Lògicament, entenem que els valencians diguen, estem en la meua ciutat, per què no fem arròs? Això és el que esperaven els concursants i això és un concurs. El que fem és canviar-los el pas. Fem un canvi d’estratègia per a que facen altres plats. Demanem disculpes si —els valencians—s’han sentit perjudicats, no era la nostra intenció».

 

Finalment, la presentadora ha defés que això no ha passat només en València, sinó que el programa ha anat a altres regions a on tampoc s’han cuinat plats locals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.