Troben a un xiquet en un clavegueram després de huit dies atrapat

La Policia va trobar dissabte passat a un xiquet de 8 anys en un clavegueram després de huit dies atrapat. El menor anomenat Joe va desapàreixer en la vesprada del 17 de juny i l’incident va tindre lloc en Oldenburg, al nord-oest d’Alemanya, segons informa CNN.

El xiquet va ser descobert per un transeünt després d’escoltar sorolls procedents d’un clavegueram, per la qual cosa va alertar als serveis d’emergència, que van aconseguir traure’l del desguàs.

«El xiquet de huit anys Joe està viu!«, confirmaven alleujades les pròpies forces de seguretat de la ciutat després de huit dies de cerca, en la qual no sols han participat agents amb rastrejadors i drons sinó també nombrosos voluntaris.

El xiquet ha sigut trobat a uns 290 metres de la seua casa, gràcies a un veí que va avisar a la policia després de percebre «un soroll feble com de ploriquege» procedent del subsol, d’un desguàs.

Joe va ser traslladat a un hospital pròxim, ja que tenia símptomes d’hipotèrmia i deshidratació. La policia ha descartat que una altra persona puga estar involucrada en l’incident.

«Una sort absoluta«

«Ha sigut una sort absoluta«, ha assegurat Steffan Klatte, el portaveu policial d’Oldenburg, després del rescat. «De no haver fet cap soroll, o si ningú li haguera escoltat, potser no li hauríem trobat mai«, afegia Klatte.

Després de l’avís, els agents van acudir al lloc i, en destapar el clavegueram, van trobar al xicotet, nu, deshidratat i amb signes visibles d’hipotèrmia, encara que sense lesions externes greus.

Tot seguit va ser portat d’urgència a un hospital pròxim, on evoluciona de manera favorable, segons han informat mitjans alemanys.

Reconstrucció dels fets

La Policia va indicar en el seu informe que el xiquet tenia problemes d’aprenentatge pel qual podria haver-se confós i considerar l’amagatall un joc.

Els agents han arribat a la conclusió que Joe es va ficar en una canonada del desguàs mentre jugava, i després es va arrossegar fins al sistema de drenatge, la qual cosa va desencadenar que es perdera diversos metres. Així, el xiquet ha afirmat que es va desorientar i no va ser capaç de trobar l’eixida.

Els investigadors han comunicat que entre l’entrada del sistema de drenatge i el lloc on van trobar a Joe, hi havia pous de drenatge i creus a intervals regulars en els quals va poder posar-se en peus.

Últimes notícies

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.

Xodos registra 112 litres de pluja i continua sota xàpars intenses

Xodos ha acumulat 112 l/m2 de pluja, 80 dels quals en l’última hora, mentres altres pobles pròxims quasi no han registrat precipitació. Avamet alerta que la lentitud de les tronades incrementa el risc de pluges torrencials molt localitzades.

Aemet esten l’alerta roja per pluges a tota la província de Castelló

Aemet ha estès l’avís roig per pluges intenses a tot Castelló, mentres València manté el nivell roig al litoral i Alacant el taronja al nord.