El sector hoteler es prepara per a l’arribada de turistes per Setmana Santa

Compte arrere per a la Setmana Santa. El sector hoteler es prepara per a rebre als turistes en una de les dates més importants per al turisme de la Comunitat Valenciana i que a més, suposa l’inici de la campanya turística. Enguany, amb el permís de l’oratge, s’esperen ocupacions similars a la normalitat amb el visitants nacionals i com a factor clau el creixement dels turistes estrangers que representen ja el 50%.

Aquesta serà la primera gran cita del turisme una vegada que la pandèmia ha passat a una fase d’estabilització. Aquest període vacacional per excel·lència del calendari espanyol i europeu s’espera amb «bones perspectives per al sector» tal com ha explicat Antonio Mayor, president de l’Associació empresarial hotelera i turística de la Comunitat Valenciana (HOSBEC). «Si es confirmen les previsions avançades de temps sec i assolellat, es podrien aconseguir nivells d’ocupació hotelera similars als de 2019, última Setmana Santa de la normalitat».

L’informe publicat HOSBEC destaca el turisme internacional com a peça clau en la reactivació turística. Amb una quota de mercat que oscil·la entre el 55% a Benidorm, del 50% en Costa Blanca i València i del 20% a Castelló, serà el factor diferencial que permeta la consolidació de la recuperació, segons indica.

Els britànics tornen a ser líders en el mercat internacional, amb el 42,5% de quota a Benidorm el que confirma les bones perspectives a l’alça de la tendència d’aquest mercat. L’ocupació hotelera durant la setmana passada aconsegueix ja puntes durant el cap de setmana d’entre el 65 i el 70%, amb bones perspectives ja de millors dades per a aquestes setmanes prèvies en les quals ja millora substancialment la previsió meteorològica després de dues setmanes de fenòmens adversos amb pluges intenses, segons expliquen des d’HOSBEC.

L’obertura d’hotels segueix el curs previst i per a la Setmana Santa pràcticament estarà oberta la totalitat de la planta hotelera. Només romandran tancats alguns hotels de cadenes molt puntuals, i tots aquells que encara estan en obres de reforma i actualització de les seues instal·lacions, conclou.

D’on són els turistes que ens visiten?

En el cas de Castelló, en el mes de març, el mercat nacional ha representat el 80% del total de turistes que visiten la província. Entre les visites internacionals destaca el mercat francés amb un 4,2%. En segon lloc, es troba l’alemany amb un 2,4% i el belga i italià amb un 1,3% i 1,1% respectivament.

A València el mercat nacional ha segut d’un 52,7% de la quota total. Pel que fa al mercat internacional, destaca el neerlandés amb un 5,8%, seguit del francés (5,3%) i britànic (5,1%). Per darrere es troben l’alemany, italià i belga, amb un 4,%, 3,3% i 2,9% respectivament

En Alacant i Costa Blanca, els turistes nacionals (51,8%) i internacionals (48,2%) han equilibrat la balança. Aquest últim, ho encapçalen com a principals mercats emissors el britànic, belga i noruec, amb un 9,3%, 7,1% i 7,1% respectivament. Seguidament, es troben els Països Baixos (3,1%), Dinamarca (2,5%) França (2,5%), Suècia (2,4%) i Alemanya (2,1%).

Finalment, la quarta setmana del mes de març el turisme nacional i internacional pràcticament s’equilibren a Benidorm liderant amb un xicotet avantatge el domèstic amb un 46,5% del total, viatjant el 50% d’ells a través del programa de l’IMSERSO. El mercat internacional continua consolidant-se amb el turista britànic com a líder (42,5%) seguit a llarga distància, pel mercat belga i neerlandés amb un 3,8% i un 3% respectivament. La resta de mercats presenten quotes més baixes per davall de l’1%.

Últimes notícies

El panettone d’estiu de mango i xocolate amb llet triomfa a Aspe

El pastisser alacantí Raúl Asencio ha llançat una edició especial de panettone de mango i xocolate amb llet per a consumir-lo també a l'estiu i trencar amb la seua tradicional associació al Nadal.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.
FILMOTECA D'ESTIU