El sector hoteler es prepara per a l’arribada de turistes per Setmana Santa

Compte arrere per a la Setmana Santa. El sector hoteler es prepara per a rebre als turistes en una de les dates més importants per al turisme de la Comunitat Valenciana i que a més, suposa l’inici de la campanya turística. Enguany, amb el permís de l’oratge, s’esperen ocupacions similars a la normalitat amb el visitants nacionals i com a factor clau el creixement dels turistes estrangers que representen ja el 50%.

Aquesta serà la primera gran cita del turisme una vegada que la pandèmia ha passat a una fase d’estabilització. Aquest període vacacional per excel·lència del calendari espanyol i europeu s’espera amb «bones perspectives per al sector» tal com ha explicat Antonio Mayor, president de l’Associació empresarial hotelera i turística de la Comunitat Valenciana (HOSBEC). «Si es confirmen les previsions avançades de temps sec i assolellat, es podrien aconseguir nivells d’ocupació hotelera similars als de 2019, última Setmana Santa de la normalitat».

L’informe publicat HOSBEC destaca el turisme internacional com a peça clau en la reactivació turística. Amb una quota de mercat que oscil·la entre el 55% a Benidorm, del 50% en Costa Blanca i València i del 20% a Castelló, serà el factor diferencial que permeta la consolidació de la recuperació, segons indica.

Els britànics tornen a ser líders en el mercat internacional, amb el 42,5% de quota a Benidorm el que confirma les bones perspectives a l’alça de la tendència d’aquest mercat. L’ocupació hotelera durant la setmana passada aconsegueix ja puntes durant el cap de setmana d’entre el 65 i el 70%, amb bones perspectives ja de millors dades per a aquestes setmanes prèvies en les quals ja millora substancialment la previsió meteorològica després de dues setmanes de fenòmens adversos amb pluges intenses, segons expliquen des d’HOSBEC.

L’obertura d’hotels segueix el curs previst i per a la Setmana Santa pràcticament estarà oberta la totalitat de la planta hotelera. Només romandran tancats alguns hotels de cadenes molt puntuals, i tots aquells que encara estan en obres de reforma i actualització de les seues instal·lacions, conclou.

D’on són els turistes que ens visiten?

En el cas de Castelló, en el mes de març, el mercat nacional ha representat el 80% del total de turistes que visiten la província. Entre les visites internacionals destaca el mercat francés amb un 4,2%. En segon lloc, es troba l’alemany amb un 2,4% i el belga i italià amb un 1,3% i 1,1% respectivament.

A València el mercat nacional ha segut d’un 52,7% de la quota total. Pel que fa al mercat internacional, destaca el neerlandés amb un 5,8%, seguit del francés (5,3%) i britànic (5,1%). Per darrere es troben l’alemany, italià i belga, amb un 4,%, 3,3% i 2,9% respectivament

En Alacant i Costa Blanca, els turistes nacionals (51,8%) i internacionals (48,2%) han equilibrat la balança. Aquest últim, ho encapçalen com a principals mercats emissors el britànic, belga i noruec, amb un 9,3%, 7,1% i 7,1% respectivament. Seguidament, es troben els Països Baixos (3,1%), Dinamarca (2,5%) França (2,5%), Suècia (2,4%) i Alemanya (2,1%).

Finalment, la quarta setmana del mes de març el turisme nacional i internacional pràcticament s’equilibren a Benidorm liderant amb un xicotet avantatge el domèstic amb un 46,5% del total, viatjant el 50% d’ells a través del programa de l’IMSERSO. El mercat internacional continua consolidant-se amb el turista britànic com a líder (42,5%) seguit a llarga distància, pel mercat belga i neerlandés amb un 3,8% i un 3% respectivament. La resta de mercats presenten quotes més baixes per davall de l’1%.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.