Trucs per a saber quan espien el teu mòbil i què fer per a evitar-lo

Actualment, els pirates informàtics estan esperant qualsevol oportunitat perquè caigues en les seues xarxes, i tu podries ser una víctima sense saber-ho. No fa falta ser cap famós perquè et puguen espiar el mòbil, aquest tipus de hackers no tenen cap mirament a l’hora de sostraure dades i obtindre el material que es té en el mòbil.

Aquestes aplicacions amb les quals els pirates informàtics ataquen per a captar dades privades es denominen ‘spyware‘ o ‘stalkerware‘. Aquestes aplicacions rastregen la informació del telèfon mòbil de la víctima i la recull en un servidor privat al qual té accés l»hacker‘.

Que Pegasus no afecte la ciutadania espanyola de ‘a peu’ no exclou que alguns pirates informàtics intenten punxar els dispositius a través de spywares (programes espia). En aquests casos, la informació rellevant de les víctimes són les dades bancàries o fins i tot els personals.

Mètodes per a infiltrar spywares en els telèfons intel·ligents

• Amagar els programes espia darrere d’aplicacions suposadament fiables que els usuaris instal·len en els seus mòbils.
• Manar SMS o correus electrònics que demanen a les víctimes que instal·len arxius adjunts per una suposada causa important.

Pistes que et diran que el teu mòbil està sent espiat

Un indicador fàcil per a adonar-se que el teu dispositiu està sent espiat per ciberdelinqüents és el factor de consum de dades del mòbil. Solament has de comparar el consum de dades respecte a mesos anteriors i si observes que hi ha un increment inusual, existirà llavors la possibilitat que estiguen entrant al teu mòbil sense el teu haver-te donat compte.

Un altre aspecte que pot avisar-te és que veges publicitat en aplicacions que abans no oferien, ja que a través d’aquests anuncis publicitaris els ‘hackers’ poden obtindre diversos ingressos. Però no sols la publicitat és un indicatiu, si veus que et salten finestres emergents encara que no òbrigues el teu navegador, és possible que tingues una aplicació espia instal·lada o, almenys, un virus.

Un altre dels factors fonamentals és la despesa inusual de la bateria del telèfon, això podria ajudar-te a desxifrar si estàs sent espiat o no. Les apps espien, solen gastar de més la bateria en els dispositius «infectats«, a més de sobrecalfar-los.

Recomanacions per a evitar ser espiat en el mòbil

Per a impedir qualsevol mena de situació que puga suposar una intrusió a la intimitat, a través del telèfon mòbil, el millor és no clicar sobre enllaços que arriben en emails o missatges sospitosos.

La instal·lació d’un antivirus també és una acció recomanable.

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.