Trucs per a saber quan espien el teu mòbil i què fer per a evitar-lo

Actualment, els pirates informàtics estan esperant qualsevol oportunitat perquè caigues en les seues xarxes, i tu podries ser una víctima sense saber-ho. No fa falta ser cap famós perquè et puguen espiar el mòbil, aquest tipus de hackers no tenen cap mirament a l’hora de sostraure dades i obtindre el material que es té en el mòbil.

Aquestes aplicacions amb les quals els pirates informàtics ataquen per a captar dades privades es denominen ‘spyware‘ o ‘stalkerware‘. Aquestes aplicacions rastregen la informació del telèfon mòbil de la víctima i la recull en un servidor privat al qual té accés l»hacker‘.

Que Pegasus no afecte la ciutadania espanyola de ‘a peu’ no exclou que alguns pirates informàtics intenten punxar els dispositius a través de spywares (programes espia). En aquests casos, la informació rellevant de les víctimes són les dades bancàries o fins i tot els personals.

Mètodes per a infiltrar spywares en els telèfons intel·ligents

• Amagar els programes espia darrere d’aplicacions suposadament fiables que els usuaris instal·len en els seus mòbils.
• Manar SMS o correus electrònics que demanen a les víctimes que instal·len arxius adjunts per una suposada causa important.

Pistes que et diran que el teu mòbil està sent espiat

Un indicador fàcil per a adonar-se que el teu dispositiu està sent espiat per ciberdelinqüents és el factor de consum de dades del mòbil. Solament has de comparar el consum de dades respecte a mesos anteriors i si observes que hi ha un increment inusual, existirà llavors la possibilitat que estiguen entrant al teu mòbil sense el teu haver-te donat compte.

Un altre aspecte que pot avisar-te és que veges publicitat en aplicacions que abans no oferien, ja que a través d’aquests anuncis publicitaris els ‘hackers’ poden obtindre diversos ingressos. Però no sols la publicitat és un indicatiu, si veus que et salten finestres emergents encara que no òbrigues el teu navegador, és possible que tingues una aplicació espia instal·lada o, almenys, un virus.

Un altre dels factors fonamentals és la despesa inusual de la bateria del telèfon, això podria ajudar-te a desxifrar si estàs sent espiat o no. Les apps espien, solen gastar de més la bateria en els dispositius «infectats«, a més de sobrecalfar-los.

Recomanacions per a evitar ser espiat en el mòbil

Per a impedir qualsevol mena de situació que puga suposar una intrusió a la intimitat, a través del telèfon mòbil, el millor és no clicar sobre enllaços que arriben en emails o missatges sospitosos.

La instal·lació d’un antivirus també és una acció recomanable.

Últimes notícies

Mirotic es presenta amb gana de títols i ja pot debutar amb el Valencia Basket

Nikola Mirotic s’ha presentat com a nou jugador del Valencia Basket assegurant que manté intacta la seua ambició guanyadora. El club ja té el seu transfer i l’ala-pivot es veu preparat per a jugar la Supercopa, encara que amb menys ritme que els companys.

Barça, Valencia Basket, Joventut i Baskonia busquen la Supercopa Endesa a Badalona

El Palau Olímpic de Badalona acollirà este cap de setmana la 27a Supercopa Endesa, amb Barça, Valencia Basket, Asisa Joventut i Kosner Baskonia lluitant pel primer títol de la temporada ACB. La Penya vol trencar el malefici dels anfitrions i Barça i Valencia Basket arriben amb projectes profundament renovats.

El nou projecte d’ampliació de l’Aeroport de València alça el vol amb 19,7 milions

Aena ha licitat per 19,7 milions la gestió integral del projecte de remodelació i ampliació de la terminal de l’Aeroport de València, amb un termini d’execució de 60 mesos i una inversió prevista de 402,1 milions entre 2027 i 2031.

La DANA 29-O crea els reconeixements Memòria per mantindre viu el record de les víctimes

L’Associació Víctimes Mortals DANA 29-O celebrarà el 31 d’octubre al teatre Talía de València la primera edició dels reconeixements Memòria, amb tres guardons a professionals que han ajudat a preservar el record de la tragèdia de 2024. L’acte s’emmarca en l’esforç de les famílies per construir un espai de memòria i evitar que el que va passar caiga en l’oblit.

Detinguda a Xert una cuidadora de la llar per un presumpte robatori de joies de 20.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 52 anys a Xert, sospitosa d’haver furtat joies per uns 20.000 euros en vivendes on treballava com a ajuda en la llar. La investigació es va iniciar després de les denúncies de tres veïnes i el cas ja està en mans del jutjat de Vinaroz.

Les víctimes de la DANA del 29-O es mobilitzen al Congrés en la nova citació de Mazón

Les principals associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es concentraran dilluns davant el Congrés, coincidint amb la segona compareixença de Carlos Mazón i la de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso. Reclamen veritat, justícia i reparació quasi dos anys després de la tragèdia.

La UPV avança un gran acord amb Geely per a formar en IA i innovació

La UPV i el grup xinés Geely han acordat avançar cap a un acord marc per a col·laborar en formació, intel·ligència artificial i innovació, amb impacte directe en l’alumnat valencià. La consellera d’Educació ha acompanyat la delegació en la visita a la seu mundial de Geely a la Xina.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per tràfic de drogues

Un hòmen de 49 anys amb una ordre europea de detenció per tràfic de drogues ha sigut arrestat a Alacant. El reclamava Àustria per uns fets comesos a Viena en 2022.