Aprofitaran per a presentar el programa per als comicis, basat en els drets del sector primari i la protecció de les fronteres
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
Vox celebra aquest cap de setmana a Madrid la convenció Europa Visca 24, un esdeveniment que reunirà a dirigents del partit, càrrecs, afiliats i simpatitzants amb figures rellevants del seu espai polític, com Javier Milei o Marinne Le Pen, que abrigallaran al partit per a marcar l’inici de la precampanya per a les eleccions al Parlament Europeu del 9 de juny.
Amb la convenció, que se celebrarà al Palau de Vistalegre, Vox pretén estimular a la seua base de votants i al potencial electorat amb una demostració de les seues aliances internacionals, que també inclouen a Víctor Orban, Giorgia Meloni o Mateusz Morawiecki.
Vox s’ha inclinat per fer aquesta versió ‘europeitzada’ del seu tradicional festival anual, el Viva Vox, precisament per la proximitat de les eleccions a l’Eurocambra, ja que tradicionalment celebra el seu acte entorn d’octubre. En aquesta línia, i seguint l’esperit del Visca Vox, la formació vol que l’esdeveniment siga punt de trobada per als ciutadans espanyols, i per a això ha preparat activitats familiars i per a dur a terme amb xiquets.
L’Europa Viva 24 arrancarà aquest mateix divendres amb l’acte de presentació dels deu primers candidats de Vox a les eleccions europees, en el qual intervindran Santiago Abascal i els tres primers en la llista, Jorge Buxadé, Hermann Tertsch i Juan Carlos Girauta. A la vesprada, Vox ha organitzat una trobada per a joves menors de 30 anys que inclou sopar i una festa amb DJ.
PANELLS I TAULES DE DEBAT
La convenció continuarà el dissabte a partir de les 11.00 hores, amb panells i taules de debat organitzades per la Fundació Disenso, el ‘think tank’ de Vox que s’encarrega de teixir i mantenir les relacions i aliances internacionals del partit de Santiago Abascal.
S’abordaran temes com ‘La Llibertat davant de la cultura de la cancel·lació’, ‘Mitjans de comunicació i poder polític’, ‘Veus de llibertat contra l’esquerra criminal’ o ‘El futur d’Europa’, amb participació d’experts i periodistes, entre altres.
En la sessió de la vesprada, a partir de les 16.30 hores, se celebraran una sèrie de taules redones organitzades pel Grup dels Conservadors i Reformistes Europeus (ECR), al que està adscrit Vox en l’Eurocambra. Per a tancar el dia, ECR presentarà un manifest.
PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA PER A LES EUROPEES
El plat fort de l’Europa Viva 24 arribarà el diumenge, amb els discursos d’Abascal i d’integrants de la candidatura al Parlamento Europeu, que aprofitaran la jornada per a presentar el seu programa per als comicis. Vox avança que estarà basat en la defensa de la sobirania de les nacions europees, els drets dels treballadors del sector primari i la protecció de les fronteres, entre altres aspectes.
Després, arribarà el torn dels convidats internacionals, amb Milei al capdavant. L’agenda de Milei a Espanya inclou la presentació del seu llibre en el diari ‘La Razón’, reunions amb executius d’empreses espanyoles i una trobada privada amb Abascal.
Junt amb ell i Le Pen, Morawiecki, Meloni i Orban participaran l’expresident de Xile José Antonio Kast, el ministre israelià de Lluita contra l’Antisemitisme, Amijail Chikli, i el líder del portuguès Chega, André Ventura.








