Vox ha presentat en Les Corts Valencianes una sèrie de propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat. El partit reclama aplicar el principi de ‘prioritat nacional’ en l’accés a la vivenda pública i a les ajudes socials, així com promoure el retorn voluntari de persones migrants als seus països d’origen mitjançant l’Oficina Valenciana d’Arrelament i Retorn.
Les iniciatives es votaran este dimecres en el ple del debat de política general. En este paquet, Vox també vol crear un Servici Valencià de Control del Frau Padronal i la Sobreocupació per a detectar possibles irregularitats residencials. A més, proposa endureir els controls i les sancions quan es descobrisquen estos casos.
Prioritat en recursos i vivenda pública
En diverses propostes, Vox insistix a defensar ‘l’assignació prioritària dels recursos’ a les persones que, segons el partit, ‘mantenen un arrelament real, durador i verificable a Espanya’. En el cas de l’adjudicació de vivenda pública, planteja que es tinga també en compte ‘l’existència de familiars de primer grau ascendents’ que residixen en este país.
La formació dirigix estes mesures al Consell com a resposta a la que qualifica d’‘immigració massiva’. En este sentit, defensa que la Generalitat no participe en ‘reformes normatives ni acords pressupostaris destinats a facilitar, finançar o consolidar l’entrada, acollida i/o permanència en la Comunitat de menors estrangers no acompanyats’. També reclama rebutjar qualsevol procés de regularització de persones migrants.
Vox proposa igualment elaborar un estudi sobre ‘les noves realitats delinqüencials derivades de la immigració massiva’. Paral·lelament, vol prohibir en espais públics l’ús de peces que oculten el rostre, com el burca o el nicab. A més, reclama no subvencionar associacions o ONG que, segons el partit, ‘promoguen la immigració il·legal i el tràfic de persones’.
Exigències al Govern central i relació amb Marràqueix
Les propostes inclouen diverses reclamacions dirigides al Govern d’Espanya. Vox li exigix repatriar tots els migrants que es troben de manera il·legal al país. També demana suspendre el tractat d’amistat amb Marruecos fins que este estat ‘no expressa públicament el seu respecte a la sobirania i integritat territorial espanyola sobre Ceuta i Melilla, entre altres territoris’. A més, proposa que Espanya impulse l’exclusió de Marruecos del Mundial de Futbol de 2030.
En matèria educativa, el partit torna a posar l’accent en ‘garantir la llibertat i el dret dels pares a educar els seus fills’. Igualment, reclama ‘la neutralitat ideològica en els centres educatius públics’. Per a això, planteja reforçar la Inspecció Educativa i impulsar un canal específic de denúncies i reclamacions sobre estos assumptes.
Pel que fa a la cultura, Vox proposa ‘defendre i promoure les tradicions, festes, expressions culturals, música, artesania, indumentària, gastronomia, tauromàquia i altres manifestacions pròpies de la cultura valenciana sense discriminació per motius ideològics’. Estes mesures busquen, segons el partit, blindar les seues referències culturals i festives.
Altres propostes econòmiques i d’emergències
Una altra part del document planteja aprofundir en les rebaixes fiscals que ja s’han impulsat en la Comunitat Valenciana. Vox també demana reforçar el suport al sector primari i promoure la caça com a activitat econòmica i de gestió del medi natural, segons defensa el partit.
En l’àmbit mediambiental i econòmic, el partit reclama derogar les polítiques, normes i objectius derivats del Pacte Verd Europeu que, al seu juí, ‘perjudiquen els sectors productius valencians’. Considera que cal prioritzar la competitivitat de les empreses i agricultors de la Comunitat davant estes exigències europees.
En matèria d’Emergències, Vox proposa homogeneïtzar a escala estatal els protocols i criteris d’actuació dels diferents cossos d’emergències, protecció civil i bombers. Argumenta que una regulació comuna permetria una resposta més coordinada i eficaç en situacions de risc.
Finalment, demana accelerar l’execució de les obres hidràuliques d’interés general pendents a la Comunitat Valenciana. Remarca especialment les infraestructures destinades a reduir el risc d’inundació, un problema recurrent en diversos municipis valencians, segons recorda el partit en les seues propostes.







