19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

València busca la millor hamburguesa d’Espanya en un concurs amb més de 50 versions gurmet

La guanyadora de l’edició anterior va ser ‘Singular & Co’ | Rumm Festival

 

València busca la ‘Millor Hamburguesa d’Espanya’ en la segona edició de la competició ‘The Champions Burger’, que se celebrarà del 19 al 29 de setembre en l’antic llit del riu Túria, entre el pont de les Flors i el pont de l’Exposició. Els assistents podran provar més de 50 versions gurmet, clàssiques i d’avantguarda en el segon any consecutiu que València acull este Campionat Nacional d’Hamburgueseries.

 

D’entrada lliure i de 12 del migdia a 12 de la nit (excepte els dies 23, 24 i 25 de setembre que obrirà les seues portes a les 18 hores), els assistents podran provar tot tipo d’hamburgueses gurmet. L’oferta gastronòmica s’acompanyarà, a més, d’una àrea ‘chill out’ per a la degustació de ginebres amb una gran varietat de marques.

 

Els competidors

Cada una de les 12 hamburgueseries oferirà una carta amb diferents propostes. La guanyadora del concurs en la primera edició, Singular & Co, tractarà de revalidar el títol enfront d’altres onze participants. The Fitzgerald intentarà conquistar València amb les seues hamburgueses «rebels» de carn de bestiar alimentat amb vegetals i sense conservants. 

 

El ‘food truck’ d’Alejandro Platero, finalista del concurs de cuina Top Chef, arribarà a València amb hamburgueses de bou especiada o de carn de porc rostida mentres que El tarantín Chiflado sorprendrà amb la seua especialitat de formatge raclette fos a la flama damunt. 5 Balas presentarà ‘La Yankee’, de carn 100% angus. D’altra banda, N5 Burger Garage ho farà amb un clàssic com la carn de vaca gallega.

 

Tampoc faltaran les propostes «més sanes» com les del restaurador The Began que vol demostrar que una hamburguesa vegana pot ser la millor Burger d’Espanya. Bertys, Burguer Beer, Petit Bistró, Soul Cofee Beer i La Pepita completen el cartell de participants.

 

 

Jurat de cuiners professionals

Un jurat professional serà l’encarregat d’avaluar cada proposta el dissabte, 29 de setembre, a les 19.30 hores. Es valorarà, entre altres aspectes, la qualitat de les matèries primeres, el punt de l’hamburguesa, el tipo de pa, el sabor i l’originalitat de la recepta.

 

Els cuiners Pablo Ministro, Vicente Ausina ‘Ciríaco’, Alejandro del Toro, Carlos Medina i Pablo Vernetta són alguns dels membres del jurat d’edició. El títol de ‘Millor Hamburguesa d’Espanya 2019’ serà atorgat després d’un tast a cegues de les hamburgueses en concurs.

 

El públic assistent també podrà votar quin restaurador mereix el premi del públic i podrà dipositar el seu vot a través de la pàgina web del concurs fins al diumenge 29 de setembre. La participació tindrà premi i un dels votants, triat per sorteig, rebrà el seu propi pes en cervesa.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.