19.5 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Carlos Mazón anuncia la reactivació dels projectes socials i les infraestructures pendents amb la ciutat d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la posada en marxa d’un “projecte integral” per a “compensar” la ciutat d’Alacant i reactivar els projectes socials i les infraestructures pendents durant els últims anys.

Així ho ha manifestat durant la seua primera visita institucional a un ajuntament, que, segons ha subratllat, ha volgut que fora l’Ajuntament d’Alacant. Després de recórrer les instal·lacions, el president s’ha reunit amb l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a abordar actuacions que tenen interés per a totes dues administracions.

El cap del Consell ha explicat que, entre altres assumptes, s’ha tractat sobre l’execució dels centres educatius i sanitaris, els habitatges socials, l’agilitació de l’estació de Luceros, així com del centre de congressos, perquè, segons ha manifestat, “és el moment de la ciutat d’Alacant”.

Mazón ha explicat que els responsables de les actuacions de l’Administració autonòmica a Alacant treballaran amb els responsables de les diverses àrees municipals per a “acurtar i agilitzar” els terminis administratius previstos en els projectes ja compromesos.

Centre de congressos

Així mateix, ha avançat que la Generalitat participarà, junt amb l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, en un “consorci tripartit” per a fer realitat la construcció, la gestió i la promoció del centre de congressos. En aquest sentit, ha anunciat que la Generalitat inclourà una partida pressupostària en els comptes públics de 2024 per a finançar el projecte, i ha apuntat la possibilitat d’incloure-hi la col·laboració publicoprivada, així com la participació de l’Administració de l’Estat.

En aquest sentit, el president també ha indicat que sol·licitarà pròximament una reunió entre les tres principals administracions implicades a fer realitat “una de les fites més importants del panorama de congressos internacional”.

Últimes notícies

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.

Consell retrau al Govern la recuperació parcial de la C-3 pel GP de Cheste

El Consell ha enlletgit que el Govern reactive tard i malament només una part de la C-3 pel Gran Premi de Cheste. La Generalitat ha anunciat un reforç d'autobusos i llançadores nocturnes.

Manor Solomon serà baixa fins al cap de l’aturada de seleccions

El futbolista del Vila-real ha comunicat en xarxes que no jugarà fins al cap de l'aturada per molèsties a l'esquena. No hi ha comunicat mèdic del club i s'unix a altres baixes.

Elx busca tallar la seua mala ratxa davant una Reial Societat en auge

Elx i Reial Societat arriben amb dinàmiques oposades: quatre jornades sense guanyar per als il·licitans i tres victòries seguides per als txuri urdin, encara sense triomfs fora en set mesos.

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.