17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Dos mascletàs i un castell per celebrar el 9 d’octubre a València

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes dispararà el castell de la vigília del 9 d’octubre. Els focs artificials tindran lloc el diumenge 8 d’octubre, a les 23: 59 hores, al Passeig de l’Albereda, a l’alçada de la caserna de Sant Joan de Ribera i del carrer de Serrano Flores. El castell de la vigília del 9 d’octubre recupera la ubicació a l’Albereda, ja que l’any passat es va disparar des del Campus de Tarongers.

Els focs artificials tindran una durada de 17 minuts i destacaran per una apoteosi final típicament valenciana.

El castell de la vigília del 9 d’Octubre coincideix amb la celebració de l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Pirotècnia, que tindrà lloc a València el cap de setmana del 7 i el 8 d’octubre.

Amb motiu d’esta assemblea, l’Associació de Pirotècnia de la Comunitat Valenciana (PIROVAL) organitza el tret d’una mascletà a la plaça de l’Ajuntament el dia 7 d’octubre, a les 14 hores. L’Ajuntament de València col·labora amb l’autorització de l’ús de l’espai, la instal·lació de tanques, la sorra i la cobertura de les necessitats logístiques.

De la mateixa manera, el Dia de la Comunitat Valenciana, Pirotècnia Martí serà l’encarregada de disparar la mascletà des de la plaça de l’Ajuntament una vegada hagen acabats els actes pel 9 d’Octubre. L’hora d’inici dependrà de la durada de la processó cívica, i a la mascletà començarà en acabar l’acte en què la Senyera recorre els carrers principals de la ciutat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.