Dos mascletàs i un castell per celebrar el 9 d’octubre a València

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes dispararà el castell de la vigília del 9 d’octubre. Els focs artificials tindran lloc el diumenge 8 d’octubre, a les 23: 59 hores, al Passeig de l’Albereda, a l’alçada de la caserna de Sant Joan de Ribera i del carrer de Serrano Flores. El castell de la vigília del 9 d’octubre recupera la ubicació a l’Albereda, ja que l’any passat es va disparar des del Campus de Tarongers.

Els focs artificials tindran una durada de 17 minuts i destacaran per una apoteosi final típicament valenciana.

El castell de la vigília del 9 d’Octubre coincideix amb la celebració de l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Pirotècnia, que tindrà lloc a València el cap de setmana del 7 i el 8 d’octubre.

Amb motiu d’esta assemblea, l’Associació de Pirotècnia de la Comunitat Valenciana (PIROVAL) organitza el tret d’una mascletà a la plaça de l’Ajuntament el dia 7 d’octubre, a les 14 hores. L’Ajuntament de València col·labora amb l’autorització de l’ús de l’espai, la instal·lació de tanques, la sorra i la cobertura de les necessitats logístiques.

De la mateixa manera, el Dia de la Comunitat Valenciana, Pirotècnia Martí serà l’encarregada de disparar la mascletà des de la plaça de l’Ajuntament una vegada hagen acabats els actes pel 9 d’Octubre. L’hora d’inici dependrà de la durada de la processó cívica, i a la mascletà començarà en acabar l’acte en què la Senyera recorre els carrers principals de la ciutat.

Últimes notícies

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.

Els partits valencians acceleren la preparació per a les autonòmiques i municipals de 2027

A un any de les autonòmiques i municipals de 2027 en la Comunitat Valenciana, PP, PSPV, Compromís i Vox han iniciat ja la mobilització interna i el disseny de les seues estratègies electorals.