Dos mascletàs i un castell per celebrar el 9 d’octubre a València

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes dispararà el castell de la vigília del 9 d’octubre. Els focs artificials tindran lloc el diumenge 8 d’octubre, a les 23: 59 hores, al Passeig de l’Albereda, a l’alçada de la caserna de Sant Joan de Ribera i del carrer de Serrano Flores. El castell de la vigília del 9 d’octubre recupera la ubicació a l’Albereda, ja que l’any passat es va disparar des del Campus de Tarongers.

Els focs artificials tindran una durada de 17 minuts i destacaran per una apoteosi final típicament valenciana.

El castell de la vigília del 9 d’Octubre coincideix amb la celebració de l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Pirotècnia, que tindrà lloc a València el cap de setmana del 7 i el 8 d’octubre.

Amb motiu d’esta assemblea, l’Associació de Pirotècnia de la Comunitat Valenciana (PIROVAL) organitza el tret d’una mascletà a la plaça de l’Ajuntament el dia 7 d’octubre, a les 14 hores. L’Ajuntament de València col·labora amb l’autorització de l’ús de l’espai, la instal·lació de tanques, la sorra i la cobertura de les necessitats logístiques.

De la mateixa manera, el Dia de la Comunitat Valenciana, Pirotècnia Martí serà l’encarregada de disparar la mascletà des de la plaça de l’Ajuntament una vegada hagen acabats els actes pel 9 d’Octubre. L’hora d’inici dependrà de la durada de la processó cívica, i a la mascletà començarà en acabar l’acte en què la Senyera recorre els carrers principals de la ciutat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.

Seguretat Social celebrarà els seus 45 anys amb un gran concert en el Roig Arena en 2027

Seguretat Social llança el senzill 'Pertot arreu et veig', avançament del seu àlbum i llibre 'Vaig a Mart', i anuncia un gran concert pels seus 45 anys en el Roig Arena de València al maig de 2027.

Arcadi España reafirma com a prioritat la reforma del finançament autonòmic i la quitació de deute

Arcadi España situa entre les seues prioritats la reforma del model de finançament autonòmic dissenyat per María Jesús Montero i la quitació de deute a les comunitats, ja en tramitació en el Congrés.

Vox manté la prioritat nacional i el PP desplaça el debat a l’arrelament en les ajudes socials

Vox defén que els nacionals tinguen prioritat en l'accés a ajudes socials mentres el PP centra la discussió a exigir arrelament. PSPV i Compromís alerten que el concepte de prioritat nacional és inconstitucional i racista.

El Govern reforça les ajudes fiscals als afectats per la dana de València i els incendis forestals

El Govern aprova un reial decret llei amb millores financeres i exempcions fiscals per als afectats per la dana a València i pels incendis forestals del passat estiu, amb més de 9.200 milions mobilitzats entre 2024 i 2025.