Israel anuncia que enviarà més tropes a Rafah per a ‘intensificar’ les operacions militars a la ciutat

El ministre de Defensa israeliana destaca que Hamàs «no pot regenerar-se» perquè «no té reserves, subministraments ni municions»

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El ministre de Defensa d’Israel, Yoav Gallant, ha anunciat aquest dijous que l’Exèrcit enviarà més tropes a la ciutat de Rafah, en el marc de l’increment dels bombardejos contra la ciutat i les repetides incursions en la mateixa, situada a la frontera amb Egipte.

«Aquesta operació continuarà amb forces addicionals que entraran (en la zona)», ha indicat, abans d’agregar que «diversos túnels han sigut destruïts en la zona» i que «més túnels seran destruïts pròximament», segons ha informat el diari ‘The Times of Israel’.

Així, ha incidit que «aquesta operació s’intensificarà», amb prou faenes un dia després de visitar la zona per a analitzar les operacions en la ciutat, d’on han fugit ja prop de 600.000 palestins, segons l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA).

Gallant ha recalcat a més que el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) «no és una organització que puga regenerar-se», ja que «no té reserves, ni capacitat de fabricar armes, ni subministraments, ni municions». «No té capacitat per a atendre de forma adequada als terroristes ferits, la qual cosa significa que els estem esgotant», ha resolt.

L’Exèrcit d’Israel ha incrementat durant les últimes setmanes els seus bombardejos contra Rafà i altres ciutats de l’enclavament palestí i el 7 de maig es va fer amb el control del costat palestí del pas fronterer, suspenent les operacions humanitàries, la qual cosa ha fet augmentar la preocupació internacional per l’afonament de la crisi humanitària a causa de l’ofensiva, que deixa ja prop de 35.300 morts.

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.