Dol en Itàlia per la mort de tres bombers en una explosió intencionada

La explosión ha causado el fatal derrumbe de la casa

L’explosió ha causat l’afonament mortal de la casa | EFE

 

Tragèdia en Itàlia després de què tres bombers hagen mort este dimarts de matinada a causa d’una explosió presumptament intencionada en una casa rural abandonada a on s’hi havia originat un incendi. Es dona el cas de que en esta casa s’han trobat bombones de gas i detonadors, cosa que apunten a que la desgràcia no ha sigut un simple accident. Els fets s’han produït en el municipi de Quargnento, en la província d’Alessandria, ubicada en el nord-oest del país.

 

De les tres víctimes, dos han mort en l’acte i una altra ha sihut localitzada entre la runa de la casa hores després dels fets. A més, dos bombers més han resultat ferits greus. Durant les faenes d’extinció del foc, s’ha produït una explosió, però ha sigut una segona detonació la que ha acabat afonant tota la casa i provocant la tragèdia. Els morts són Matteo Gastaldo (46 anys), Marc Triches (38) i Antonio Candido (32).

 

Imagen de los bomberos trabajando en el lugar de los hechos

Imatge dels bombers treballant al lloc dels fets | EFE

 

La disputa per la venda de la casa, possible motiu de l’explosió

La troballa del detonador i de les bombones de gas ha sigut clau per a que el fiscal cap d’Alessanria, Enrico Cieri, s’haja decantat per l’explosió intencionada. De fet, es treballa amb la hipòtesi de què la detonació s’emmarque en una disputa per la possible venda de la casa abandonada. Les autoritats del país ja han expressat el seu condol als equips d’emergència i als familiars de les víctimes.

 

«És un dolor per a tota Itàlia», ha expressat en el seu compte de Twitter el president del govern italià, Giuseppe Conte, enviant el seu suport a la família i als companys de les víctimes. «Són sempre herois en primera línia per a protegir-nos”, ha afegit. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de la República, Sergio Mattarella, que ha expressat el seu dolor pels esdeveniments.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.