Dol en Itàlia per la mort de tres bombers en una explosió intencionada

La explosión ha causado el fatal derrumbe de la casa

L’explosió ha causat l’afonament mortal de la casa | EFE

 

Tragèdia en Itàlia després de què tres bombers hagen mort este dimarts de matinada a causa d’una explosió presumptament intencionada en una casa rural abandonada a on s’hi havia originat un incendi. Es dona el cas de que en esta casa s’han trobat bombones de gas i detonadors, cosa que apunten a que la desgràcia no ha sigut un simple accident. Els fets s’han produït en el municipi de Quargnento, en la província d’Alessandria, ubicada en el nord-oest del país.

 

De les tres víctimes, dos han mort en l’acte i una altra ha sihut localitzada entre la runa de la casa hores després dels fets. A més, dos bombers més han resultat ferits greus. Durant les faenes d’extinció del foc, s’ha produït una explosió, però ha sigut una segona detonació la que ha acabat afonant tota la casa i provocant la tragèdia. Els morts són Matteo Gastaldo (46 anys), Marc Triches (38) i Antonio Candido (32).

 

Imagen de los bomberos trabajando en el lugar de los hechos

Imatge dels bombers treballant al lloc dels fets | EFE

 

La disputa per la venda de la casa, possible motiu de l’explosió

La troballa del detonador i de les bombones de gas ha sigut clau per a que el fiscal cap d’Alessanria, Enrico Cieri, s’haja decantat per l’explosió intencionada. De fet, es treballa amb la hipòtesi de què la detonació s’emmarque en una disputa per la possible venda de la casa abandonada. Les autoritats del país ja han expressat el seu condol als equips d’emergència i als familiars de les víctimes.

 

«És un dolor per a tota Itàlia», ha expressat en el seu compte de Twitter el president del govern italià, Giuseppe Conte, enviant el seu suport a la família i als companys de les víctimes. «Són sempre herois en primera línia per a protegir-nos”, ha afegit. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de la República, Sergio Mattarella, que ha expressat el seu dolor pels esdeveniments.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.