Dol en Itàlia per la mort de tres bombers en una explosió intencionada

La explosión ha causado el fatal derrumbe de la casa

L’explosió ha causat l’afonament mortal de la casa | EFE

 

Tragèdia en Itàlia després de què tres bombers hagen mort este dimarts de matinada a causa d’una explosió presumptament intencionada en una casa rural abandonada a on s’hi havia originat un incendi. Es dona el cas de que en esta casa s’han trobat bombones de gas i detonadors, cosa que apunten a que la desgràcia no ha sigut un simple accident. Els fets s’han produït en el municipi de Quargnento, en la província d’Alessandria, ubicada en el nord-oest del país.

 

De les tres víctimes, dos han mort en l’acte i una altra ha sihut localitzada entre la runa de la casa hores després dels fets. A més, dos bombers més han resultat ferits greus. Durant les faenes d’extinció del foc, s’ha produït una explosió, però ha sigut una segona detonació la que ha acabat afonant tota la casa i provocant la tragèdia. Els morts són Matteo Gastaldo (46 anys), Marc Triches (38) i Antonio Candido (32).

 

Imagen de los bomberos trabajando en el lugar de los hechos

Imatge dels bombers treballant al lloc dels fets | EFE

 

La disputa per la venda de la casa, possible motiu de l’explosió

La troballa del detonador i de les bombones de gas ha sigut clau per a que el fiscal cap d’Alessanria, Enrico Cieri, s’haja decantat per l’explosió intencionada. De fet, es treballa amb la hipòtesi de què la detonació s’emmarque en una disputa per la possible venda de la casa abandonada. Les autoritats del país ja han expressat el seu condol als equips d’emergència i als familiars de les víctimes.

 

«És un dolor per a tota Itàlia», ha expressat en el seu compte de Twitter el president del govern italià, Giuseppe Conte, enviant el seu suport a la família i als companys de les víctimes. «Són sempre herois en primera línia per a protegir-nos», ha afegit. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de la República, Sergio Mattarella, que ha expressat el seu dolor pels esdeveniments.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.