Dol en Itàlia per la mort de tres bombers en una explosió intencionada

La explosión ha causado el fatal derrumbe de la casa

L’explosió ha causat l’afonament mortal de la casa | EFE

 

Tragèdia en Itàlia després de què tres bombers hagen mort este dimarts de matinada a causa d’una explosió presumptament intencionada en una casa rural abandonada a on s’hi havia originat un incendi. Es dona el cas de que en esta casa s’han trobat bombones de gas i detonadors, cosa que apunten a que la desgràcia no ha sigut un simple accident. Els fets s’han produït en el municipi de Quargnento, en la província d’Alessandria, ubicada en el nord-oest del país.

 

De les tres víctimes, dos han mort en l’acte i una altra ha sihut localitzada entre la runa de la casa hores després dels fets. A més, dos bombers més han resultat ferits greus. Durant les faenes d’extinció del foc, s’ha produït una explosió, però ha sigut una segona detonació la que ha acabat afonant tota la casa i provocant la tragèdia. Els morts són Matteo Gastaldo (46 anys), Marc Triches (38) i Antonio Candido (32).

 

Imagen de los bomberos trabajando en el lugar de los hechos

Imatge dels bombers treballant al lloc dels fets | EFE

 

La disputa per la venda de la casa, possible motiu de l’explosió

La troballa del detonador i de les bombones de gas ha sigut clau per a que el fiscal cap d’Alessanria, Enrico Cieri, s’haja decantat per l’explosió intencionada. De fet, es treballa amb la hipòtesi de què la detonació s’emmarque en una disputa per la possible venda de la casa abandonada. Les autoritats del país ja han expressat el seu condol als equips d’emergència i als familiars de les víctimes.

 

«És un dolor per a tota Itàlia», ha expressat en el seu compte de Twitter el president del govern italià, Giuseppe Conte, enviant el seu suport a la família i als companys de les víctimes. «Són sempre herois en primera línia per a protegir-nos”, ha afegit. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de la República, Sergio Mattarella, que ha expressat el seu dolor pels esdeveniments.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.

Díaz ha reclamat als empresaris contindre els preus i revisar màrgens

La vicepresidenta segona ha respost a Garamendi i a Juan Roig en defendre que el Govern no es lucra amb els impostos i demanar a les empreses que continguen preus. Ha advertit que una rebaixa generalitzada de l'IVA no assegura abaratir gasolina, ous o llet i ha instat a facilitar cistelles de la compra assequibles.