Dol en Itàlia per la mort de tres bombers en una explosió intencionada

La explosión ha causado el fatal derrumbe de la casa

L’explosió ha causat l’afonament mortal de la casa | EFE

 

Tragèdia en Itàlia després de què tres bombers hagen mort este dimarts de matinada a causa d’una explosió presumptament intencionada en una casa rural abandonada a on s’hi havia originat un incendi. Es dona el cas de que en esta casa s’han trobat bombones de gas i detonadors, cosa que apunten a que la desgràcia no ha sigut un simple accident. Els fets s’han produït en el municipi de Quargnento, en la província d’Alessandria, ubicada en el nord-oest del país.

 

De les tres víctimes, dos han mort en l’acte i una altra ha sihut localitzada entre la runa de la casa hores després dels fets. A més, dos bombers més han resultat ferits greus. Durant les faenes d’extinció del foc, s’ha produït una explosió, però ha sigut una segona detonació la que ha acabat afonant tota la casa i provocant la tragèdia. Els morts són Matteo Gastaldo (46 anys), Marc Triches (38) i Antonio Candido (32).

 

Imagen de los bomberos trabajando en el lugar de los hechos

Imatge dels bombers treballant al lloc dels fets | EFE

 

La disputa per la venda de la casa, possible motiu de l’explosió

La troballa del detonador i de les bombones de gas ha sigut clau per a que el fiscal cap d’Alessanria, Enrico Cieri, s’haja decantat per l’explosió intencionada. De fet, es treballa amb la hipòtesi de què la detonació s’emmarque en una disputa per la possible venda de la casa abandonada. Les autoritats del país ja han expressat el seu condol als equips d’emergència i als familiars de les víctimes.

 

«És un dolor per a tota Itàlia», ha expressat en el seu compte de Twitter el president del govern italià, Giuseppe Conte, enviant el seu suport a la família i als companys de les víctimes. «Són sempre herois en primera línia per a protegir-nos», ha afegit. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de la República, Sergio Mattarella, que ha expressat el seu dolor pels esdeveniments.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.