Dos morts i huit ferits en una explosió química en Tarragona

Imatge de l'explosió

Imatge de l’explosió | Twitter

 

Una forta explosió en una indústria del polígon sud de Tarragona, en la localitat de la Canonja, ha originat un incendi de grans dimensions en plena zona petroquímica que ha deixat dos morts i huit ferits —un crític, un molt greu, un altre greu i cinc lleus—.

 

La segona víctima mortal es trobava desapareguda des de què es produïra l’explosió en el Polígon Sud de la Canonja. L’home, encarregat de la planta, ha sigut trobat mort en el lloc dels fets entre les runes, segons fonts de l’empresa. Es tracta de la segona víctima mortal com a conseqüència de l’explosió en la planta d’IQOXE, després de la mort de Sergio Millán, veí de Torreforta, després de l’impacte d’una planxa metàl·lica en l’edifici a on vivia

 

Veïns confinats en sa casa

L’explosió s’ha produït cap a les 18.40 hores de la vesprada en una fàbrica de l’empresa Indústries Químiques de l’Òxid d’Etilé (IQOXE), antiga IQA, per motius que s’estan investigant. Com a mesura preventiva, Protecció Civil ha demanat inicialment el confinament dels veïns de les poblacions de Tarragona, Salou, Vila-seca, Reus, Constantí, el Morell i la Canonja, encara que cap a les 19.30 hores l’han restringit a la Canonja i Vila-seca i en les altres localitats només existixen molèsties pel fum.

 

L’explosió ha provocat, fins i tot, tremolors en les finestres d’alguns edificis i ha causat un gran incendi i una columna de fum visible des de quilòmetres de distància.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx firma un triomf vital davant un Atlètic en inferioritat

L'Elx s'imposa 3-2 a un Atlètic amb moltes baixes i més d'una hora en inferioritat, i fa un pas clau en la lluita per la permanència en LaLiga.

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.