18.4 C
València
Diumenge, 2 novembre, 2025

Decathlon retira els guants ‘Pro’leather’ per presentar una gran concentració de crom VI

Decathlon

Decathlon retira els guants ‘Pro’leather’ per contindre una gran concentració de crom VI | Cedida
 

Decathlon ha retirat algunes unitats dels guants ‘Pro’leather marró’ de la marca Fouganza perquè tenen una concentració elevada de crom VI, element que pot provocar reaccions al·lèrgiques. L’empresa ha detallat els números de lot en la seua pàgina web i ha instat als consumidors a comprovar-los per evitar riscos.

 

Els guants defectuosos s’han venut entre el 16 de juny del 2017 i el 5 de juliol del 2019 i tenen els números de referència: 545573, 545574, 545575, 545578, 545579 i 2015572. De fet, la companyia ha indicat als usuaris que hajan adquirit el producte, que el retornen en cas que siguen un dels lots afectats, ja que podria afectar la salut de qui els utilitze.

 

Decathlon insta a retornar el producte

Decathlon també ha subratllat que si els guants porten el número 54012117, són «defectuosos», però que en qualsevol altre cas, són productes totalment aptes per utilitzar. L’empresa insta als consumidors que tinguen els guants afectats que els entreguen en les botigues, de manera que se’ls retornaran els diners. A més, ha posat un telèfon gratuït a disposició dels clients per solucionar dubtes i que està operatiu de dilluns a dissabte de 10 a 22 hores.

 

Decathlon

Els guants que Decathlon ha hagut de retirar | Cedida

 

El crom VI, en contacte amb la pell, pot causar reaccions al·lèrgiques i produir erupcions cutànies, pel que és important evitar l’ús dels guants afectats. Facua, l’ONG en defensa dels consumidors, ha exposat en un comunicat que «el crom VI és un grup de substàncies químiques que s’utilitzen com agents anticorrosius i per a la fabricació de pigments, acabats en metalls cromats, adobat de pells i producció d’acer inoxidable».

 

Pel que fa a les joguines infantils, el BOE també ha establert un nou límit de crom amb la modificació del Reial Decret 1205/2011, que fixa un màxim de 0,2 mg per quilo de crom VI, ja que podria causar càncer bucal. A més, l’Agència de Protecció del Medi Ambient de Califòrnia ha limitat la dosi virtual de micrograms de crom en 0,0053 per quilogram de pes corporal i per dia, a través de la proposta feta per l’Oficina d’Avaluació de Riscos per la Salut Medi Ambiental.

 

També pots llegir…  

Últimes notícies

Gayà admet la mala ratxa del València després del 4-0 i confia a revertir-la

El capità del València va reconéixer la dinàmica negativa després del 4-0 en el Santiago Bernabéu i va assegurar que l'equip pot donar-li la volta com la passada temporada.

Reial Madrid va atropellar 4-0 al València en la festa de Mbappé

El Reial Madrid va golejar 4-0 al València en un Bernabéu de celebració. Mbappé va marcar dos, va cedir un penal que va fallar Vinícius, i Bellingham i Carreras van completar el compte.

El Reial Madrid goleja al València al descans amb doblet de Mbappé (3-0)

Mbappé va firmar un doblet i Bellingham va afegir el tercer per a un 3-0 al descans; Vinícius va fallar un penal en una primera part de clar domini blanc.

El Bernabéu guarda un minut de silenci per Ochotorena i per l’àvia de Carvajal

Abans del Reial Madrid-València es va guardar un minut de silenci per José Manuel Ochotorena i per l'àvia de Dani Carvajal. Els equips van lluir braçalets negres i el capità blanc va presenciar l'acte des d'una llotja.

Vinícius repetix titularitat davant el València i Mastantuono entra per Camavinga

Reial Madrid manté a Vinícius i torna al 4-3-3; Valverde seguix de lateral i no hi ha rotacions malgrat Liverpool. Al València, Javi Guerra és suplent.

Maribel Vilaplana, a l’hospital per una indisposició; va estar amb Mazón el dia de la dana

La periodista Maribel Vilaplana ha patit una indisposició i ha sigut traslladada a un hospital, on està sent atesa. Està citada a declarar este dilluns com a testimoni per la gestió de la dana de València.

Vinícius, titular davant el València; Mastantuono per Camavinga i Javi Guerra, suplent

Xabi Alonso manté a Vinícius després de les seues disculpes per l'enuig en el clàssic i només introduïx a Mastantuono per Camavinga; Javi Guerra es queda en la banqueta.

Compromís censura les lluites internes del PP i exigix la dimissió de Mazón

Baldoví ha denunciat un espectacle lamentable en el PP per les seues pugnes internes i ha reclamat la dimissió immediata de Mazón per a obrir la via a eleccions.