La bombona de butà arriba a un màxim històric i s’acosta als 17 euros

La bombona de butà es paga hui a 16,92 euros i acumula un augment de gairebé cinc euros des del setembre de l’any passat. Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Aquesta pujada de 80 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,96% (fregant de nou el màxim permés en cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els darrers sis anys i que ja frega el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015.

Lamentablement, aquest any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà és encara més preocupant, ja que l’hivern és habitualment un període de pujades de preu amb motiu de l’augment de la demanda. En aquest sentit, OCU preveu que se superen els 17,50 euros el gener vinent.

OCU recorda a més que aquest preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que aquest preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que comproven almenys si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’aquesta ajuda fins i tot complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.