12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Una empresa ofereix quasi 180.000 euros als qui cedisquen els seus drets d’imatge

 

Promobot ofereix 200.000 dòlars, uns 178.000 euros aproximadament, a persones que permeten que utilitze la seua cara i la seua veu per a implantar-ho en els robots que estan desenvolupant. Aquests robots amb aspecte humà es pretenen començar a vendre l’any 2023.

La companyia aclareix que la seua intenció és que els robots siguen el més “humans” possible, posant com a requisit tindre més de 25 anys, i que els sol·licitants “han de tindre una cara ‘amable i amigable”. Però per a optar a aquesta bonificació de 200.000 dòlars han d’estar disposats a cedir els seus drets d’imatge “per a usar la seua cara per sempre”.

La fi d’aquests assistents és treballar “en hotels, centres comercials i altres llocs concorreguts”, substituint el treball que podria realitzar qualsevol persona. Com el robot ‘Cecilia’ llançat per una companyia israeliana, creada perquè faça còctels i li’ls servisca als seus clients, evitant així recórrer a un bàrman expert.

 

No saben per què objectius s’utilitzaren els rostres

 

En principi, l’empresa compta amb possibles futurs clients que utilitzarien aquests amigables robots. Alguns d’aquests podrien ser Walmart, l’aeroport de Baltimore-Washington dels EUA i el Dubai Mall.

Atés que encara no hi ha cap contracte signat, no és del tot segur per a què fins poden haver d’utilitzar aquests humanoides, factor a tindre en compte abans de signar la cessió dels drets d’imatge.
Segons els terminis imposats per al llançament d’assistent humanoide, la companyia ha volgut començar a tramitar aquestes llicències la més ràpida possible per a evitar retards legals.

 

Demandat per usar el rostre d’Arnold Schwarzenegger

 

Promobot hi ha decidisc oferir aquesta gran quantitat de diners per a evitar demandes, tal com va ocórrer fa alguns anys per utilitzar el rostre de l’actor Arnold Schwarzenegger per a un dels seus androides.

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.