Salut anuncia que les persones de 70 a 79 anys es començaran a vacunar el 12 d’abril

El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha calculat aquest dissabte, 3 d'abril, que els majors de 80 anys estaran vacunats la setmana que ve i que es podria començar la següent fase de vacunació —a la franja de població entre 70 i 79 anys— a partir de la setmana del 12 d'abril. En paral·lel, Ramentol no ha descartat la possibilitat de gestionar la quarta onada de la pandèmia a Catalunya «sense tocar les mesures actuals».

 

«Si mantenim les dades que tenim actualment, no caldrà tocar les mesures ni les restriccions. Fer passes enrere té conseqüències», ha assenyalat als micròfons de RAC1 el secretari general de Salut, que també ha reclamat més teletreball a les empreses en els propers 15 dies per reduir la mobilitat: «És lògic i necessari».

 

Preocupa la situació a Lleida

«És d'esperar que tinguem aquesta quarta onada. La forma que acabarà tenint vindrà molt influïda pel que passi aquests dies de Setmana Santa», ha assegurat Ramentol, que ha alertat les UCI tornen a estar ocupades principalment per pacients covid —ja són més del 50% dels casos— i que durant el mes de març s'ha observat un «canvi significatiu» amb la presència de casos greus «amb més freqüència». «Necessitem que la població no abaixi els braços. No ho tenim a la cantonada», ha avisat el secretari general de Salut, que mostra especial preocupació amb les dades de la regió sanitària de Lleida.

 

«Ara mateix Lleida és la regió que més ens preocupa. L'alerta és doble: epidemiològica, però també assistencial. S'ha reforçat el rastreig a Lleida, i es treballa amb els ajuntaments per controlar com abans millor la situació», ha comentat Ramentol, que no considera encara necessari prendre mesures més dràstiques com el retard en la reobertura de les escoles després de Setmana Santa. «Ara mateix no treballem amb la hipòtesi de no obrir els centres educatius dimarts a la zona de Lleida i el Segrià. Demanem que sigui una tornada a la normalitat de manera prudent», ha reclamat el secretari general de Salut.

 

13.000 places de vacunació lliures entre 60 i 65 anys

Finalment, Ramentol ha fet una crida perquè els catalans d'entre 60 i 65 anys aprofitin les places lliures de vacunació. «Ara mateix hi ha 13.000 cites disponibles fins al Dilluns de Pasqua», ha conclòs el secretari general de Salut.

Últimes notícies

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.