Mastodon
29.1 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Salut anuncia que les persones de 70 a 79 anys es començaran a vacunar el 12 d’abril

El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha calculat aquest dissabte, 3 d'abril, que els majors de 80 anys estaran vacunats la setmana que ve i que es podria començar la següent fase de vacunació —a la franja de població entre 70 i 79 anys— a partir de la setmana del 12 d'abril. En paral·lel, Ramentol no ha descartat la possibilitat de gestionar la quarta onada de la pandèmia a Catalunya «sense tocar les mesures actuals».

 

«Si mantenim les dades que tenim actualment, no caldrà tocar les mesures ni les restriccions. Fer passes enrere té conseqüències», ha assenyalat als micròfons de RAC1 el secretari general de Salut, que també ha reclamat més teletreball a les empreses en els propers 15 dies per reduir la mobilitat: «És lògic i necessari».

 

Preocupa la situació a Lleida

«És d'esperar que tinguem aquesta quarta onada. La forma que acabarà tenint vindrà molt influïda pel que passi aquests dies de Setmana Santa», ha assegurat Ramentol, que ha alertat les UCI tornen a estar ocupades principalment per pacients covid —ja són més del 50% dels casos— i que durant el mes de març s'ha observat un «canvi significatiu» amb la presència de casos greus «amb més freqüència». «Necessitem que la població no abaixi els braços. No ho tenim a la cantonada», ha avisat el secretari general de Salut, que mostra especial preocupació amb les dades de la regió sanitària de Lleida.

 

«Ara mateix Lleida és la regió que més ens preocupa. L'alerta és doble: epidemiològica, però també assistencial. S'ha reforçat el rastreig a Lleida, i es treballa amb els ajuntaments per controlar com abans millor la situació», ha comentat Ramentol, que no considera encara necessari prendre mesures més dràstiques com el retard en la reobertura de les escoles després de Setmana Santa. «Ara mateix no treballem amb la hipòtesi de no obrir els centres educatius dimarts a la zona de Lleida i el Segrià. Demanem que sigui una tornada a la normalitat de manera prudent», ha reclamat el secretari general de Salut.

 

13.000 places de vacunació lliures entre 60 i 65 anys

Finalment, Ramentol ha fet una crida perquè els catalans d'entre 60 i 65 anys aprofitin les places lliures de vacunació. «Ara mateix hi ha 13.000 cites disponibles fins al Dilluns de Pasqua», ha conclòs el secretari general de Salut.

Últimes notícies

Donya Sofia recolza a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía ha inaugurat a Elx el Congrés Internacional sobre Malalties Neurodegeneratives, que reunix fins al dia 18 a una trentena d'experts. El fòrum aborda avanços en biomarcadores, teràpies gèniques, neuroimatgeria i enfocament sociosanitari.

El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell sol·licita un procediment extraordinari per a donar de baixa definitiva vehicles arrossegats per la DANA del 29 d'octubre i que els seus titulars conserven ajudes i indemnitzacions.

Donya Sofia abrigalla a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía recolza la inauguració del ICND a Elx, un cim que reunix referents internacionals per a presentar avanços en diagnòstic i teràpies. El programa aborda biomarcadores, genètica, neuroimatgeria, inflamació i medicina de precisió, amb la veu de pacients i famílies.

Compromís denuncia davant la Fiscalia 1,17 milions del IVASS sense contracte i l’institut defén el seu pla

Compromís porta a la Fiscalia presumptes gastos sense expedient en 2024 per 1,17 milions en el IVASS. L'institut replica que ja aplica un pla i digitalització.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats amb tempesta a la vesprada a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen a l'interior de València i el vent rola a este.

Compromís porta a la Fiscalia 1,17 milions del IVASS sense contracte i l’institut defén un pla d’acció

Compromís denuncia davant la Fiscalia 1,17 milions del IVASS en 2024 per gastos sense contracte, recolzada en una auditoria desfavorable. L'institut respon que en 2025 va activar un pla d'acció i una inversió en digitalització per a corregir deficiències històriques.

Pedro Sánchez anunciarà el dijous inversions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

La visita de Pedro Sánchez a l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández servirà per a avançar l'ampliació i les inversions incloses en el DAURA III 2027-31.

Art i cuina s’unixen el 27 i 28 en l’octava edició del Dna Festival de Dénia

Dénia convertirà el passeig de la Marineta Cassiana en un gran escenari gastronòmic els dies 27 i 28 de setembre, amb art, música i tallers participatius. L'octava edició del Dna reunix xefs de referència i celebra deu anys com a Ciutat Creativa de la Gastronomia de la Unesco.