Alejandra, curada de coronavirus: «No em trobava malament i vaig seguir quedant amb amics»

Mujer poniéndose una mascarilla

Una xica posant-se una mascareta | Anna Shvets en Pexels

 

Alejandra, de Santa Cruz de Tenerife, és un d’eixos casos que pot dir que ha viscut el coronavirus com un refredat. Ni febre, ni fatiga, només tos. Des de sa casa en l’illa, explica com va passar de positiu a negatiu en només quatre dies i va viure el seu 20 aniversari aïllada de la seua família.

 

Fa dos setmanes, Alejandra va començar a tossir, però no li va donar importància. «El problema és que no em trobava malament i vaig continuar quedant amb amics, només tenia tos i molt moc», rememora esta estudiant de Dret de la Universitat de la Llacuna a la que ara, mirant arrere, se li pugen els colors en pensar en la quantitat de gent que va continuar veient eixos dies.

 

Sa mare és metgessa i, per això, a ella sí que se li van saltar les alarmes, sobretot quan va vore que la seua tos era «molt estranya i seca». Va ser qui, uns cinc dies després dels primers símptomes, el 10 de març, li va prendre una mostra i la va portar a analitzar. Va donar positiu.

 

Creu que es va infectar en els carnestoltes

Al telèfon, res més entrar en casa de la compra i amb la veu materna al fons matisant alguns aspectes «tècnics» del seu relat, Alejandra teoritza sobre a on va poder contagiar-se. «No ho tenim molt clar», diu, però mare i filla creuen que va ser en els carnestoltes de Santa Cruz el 29 de febrer. Els símptomes van aparéixer al voltant del 5 de març, quan es va quedar sense veu de tant tossir, i ella va seguir amb la seua vida normal. Abà amb tos, reconeix, a la manifestació del 8M.

 

Eixe 29 de febrer van començar a eixir els primers turistes dels 723 que estaven tancats des del 24 en un hotel de Tenerife, el 5 de març es reportava només un nou cas en Tenerife d’un italià i el 10, quan Alejandra va donar positiu, es va anunciar el tancament de col·legis en Madrid. Tot va ser molt ràpid, també per a Alejandra, que ho va viure amb la naturalitat habitual dels primers dies de crisi.

 

Pràcticament sense símptomes, només tos

«En cap moment vaig tindre febre ni em vaig trobar malament», explica, però quan li van donar el resultat de les anàlisis va haver d’informar a totes les persones amb les que havia estat en contacte per a què es posaren en quarantena, al voltant d’onze: els seus companys d’universitat, els seus amics, el seu nóvio i les mares de les amigues amb les que havia anat a la manifestació del Dia de la Dona.

 

Afortunadament, cap, ni la seua família, ha contret el virus fins ara. «Quan vaig tocar a salut pública i em van preguntar amb qui havia estat el dilluns, el dimarts i el dimecres m’estava fent vergonya perquè, com no sentia res, continuava fent la meua vida normal», es lamenta.

 

Els símptomes, com els d’un refredat en el seu cas, li van durar fins al dijous 12, al voltant d’una setmana, i eren tan lleus que només va haver de prendre xarop i algun ibuprofén perquè li feia mal el cap de tant tossir.

 

Ni malestar, ni febre, si potser un poc d’asma que atribuïx a la calitja i que li passa normalment quan hi ha pols en suspensió en l’aire, «però mínimament». De fet, quatre dies després del positiu, sa mare li va prendre una mostra i ja va donar negatiu, una bona notícia que, recorda, li va arribar el mateix dia del seu 20 aniversari encara que ja de nit.

 

El negatiu, el dia del seu 20 aniversari

L’entrada en la vintena, a poques hores de descobrir que ja no tenia el virus, la va celebrar amb un pastís que Alejandra es va menjar en la cuina i sos pares en el saló. Amb els comerços oberts, sa mare li va regalar un val per a anar-se’n juntes de compres quan tot això s’acabe.

 

I encara que a ella no li haja suposat més que uns dies de malestar, Alejandra deixa caure una reflexió per a tots: «En el meu cas ha sigut molt ‘light’, però el que diuen és que no t’has de cuidar tu, sinó a les persones que pot afectar-los mes».

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.