Alejandra, curada de coronavirus: «No em trobava malament i vaig seguir quedant amb amics»

Mujer poniéndose una mascarilla

Una xica posant-se una mascareta | Anna Shvets en Pexels

 

Alejandra, de Santa Cruz de Tenerife, és un d’eixos casos que pot dir que ha viscut el coronavirus com un refredat. Ni febre, ni fatiga, només tos. Des de sa casa en l’illa, explica com va passar de positiu a negatiu en només quatre dies i va viure el seu 20 aniversari aïllada de la seua família.

 

Fa dos setmanes, Alejandra va començar a tossir, però no li va donar importància. «El problema és que no em trobava malament i vaig continuar quedant amb amics, només tenia tos i molt moc», rememora esta estudiant de Dret de la Universitat de la Llacuna a la que ara, mirant arrere, se li pugen els colors en pensar en la quantitat de gent que va continuar veient eixos dies.

 

Sa mare és metgessa i, per això, a ella sí que se li van saltar les alarmes, sobretot quan va vore que la seua tos era «molt estranya i seca». Va ser qui, uns cinc dies després dels primers símptomes, el 10 de març, li va prendre una mostra i la va portar a analitzar. Va donar positiu.

 

Creu que es va infectar en els carnestoltes

Al telèfon, res més entrar en casa de la compra i amb la veu materna al fons matisant alguns aspectes «tècnics» del seu relat, Alejandra teoritza sobre a on va poder contagiar-se. «No ho tenim molt clar», diu, però mare i filla creuen que va ser en els carnestoltes de Santa Cruz el 29 de febrer. Els símptomes van aparéixer al voltant del 5 de març, quan es va quedar sense veu de tant tossir, i ella va seguir amb la seua vida normal. Abà amb tos, reconeix, a la manifestació del 8M.

 

Eixe 29 de febrer van començar a eixir els primers turistes dels 723 que estaven tancats des del 24 en un hotel de Tenerife, el 5 de març es reportava només un nou cas en Tenerife d’un italià i el 10, quan Alejandra va donar positiu, es va anunciar el tancament de col·legis en Madrid. Tot va ser molt ràpid, també per a Alejandra, que ho va viure amb la naturalitat habitual dels primers dies de crisi.

 

Pràcticament sense símptomes, només tos

«En cap moment vaig tindre febre ni em vaig trobar malament», explica, però quan li van donar el resultat de les anàlisis va haver d’informar a totes les persones amb les que havia estat en contacte per a què es posaren en quarantena, al voltant d’onze: els seus companys d’universitat, els seus amics, el seu nóvio i les mares de les amigues amb les que havia anat a la manifestació del Dia de la Dona.

 

Afortunadament, cap, ni la seua família, ha contret el virus fins ara. «Quan vaig tocar a salut pública i em van preguntar amb qui havia estat el dilluns, el dimarts i el dimecres m’estava fent vergonya perquè, com no sentia res, continuava fent la meua vida normal», es lamenta.

 

Els símptomes, com els d’un refredat en el seu cas, li van durar fins al dijous 12, al voltant d’una setmana, i eren tan lleus que només va haver de prendre xarop i algun ibuprofén perquè li feia mal el cap de tant tossir.

 

Ni malestar, ni febre, si potser un poc d’asma que atribuïx a la calitja i que li passa normalment quan hi ha pols en suspensió en l’aire, «però mínimament». De fet, quatre dies després del positiu, sa mare li va prendre una mostra i ja va donar negatiu, una bona notícia que, recorda, li va arribar el mateix dia del seu 20 aniversari encara que ja de nit.

 

El negatiu, el dia del seu 20 aniversari

L’entrada en la vintena, a poques hores de descobrir que ja no tenia el virus, la va celebrar amb un pastís que Alejandra es va menjar en la cuina i sos pares en el saló. Amb els comerços oberts, sa mare li va regalar un val per a anar-se’n juntes de compres quan tot això s’acabe.

 

I encara que a ella no li haja suposat més que uns dies de malestar, Alejandra deixa caure una reflexió per a tots: «En el meu cas ha sigut molt ‘light’, però el que diuen és que no t’has de cuidar tu, sinó a les persones que pot afectar-los mes».

Últimes notícies

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.