9.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Alejandra, curada de coronavirus: «No em trobava malament i vaig seguir quedant amb amics»

Mujer poniéndose una mascarilla

Una xica posant-se una mascareta | Anna Shvets en Pexels

 

Alejandra, de Santa Cruz de Tenerife, és un d’eixos casos que pot dir que ha viscut el coronavirus com un refredat. Ni febre, ni fatiga, només tos. Des de sa casa en l’illa, explica com va passar de positiu a negatiu en només quatre dies i va viure el seu 20 aniversari aïllada de la seua família.

 

Fa dos setmanes, Alejandra va començar a tossir, però no li va donar importància. «El problema és que no em trobava malament i vaig continuar quedant amb amics, només tenia tos i molt moc», rememora esta estudiant de Dret de la Universitat de la Llacuna a la que ara, mirant arrere, se li pugen els colors en pensar en la quantitat de gent que va continuar veient eixos dies.

 

Sa mare és metgessa i, per això, a ella sí que se li van saltar les alarmes, sobretot quan va vore que la seua tos era «molt estranya i seca». Va ser qui, uns cinc dies després dels primers símptomes, el 10 de març, li va prendre una mostra i la va portar a analitzar. Va donar positiu.

 

Creu que es va infectar en els carnestoltes

Al telèfon, res més entrar en casa de la compra i amb la veu materna al fons matisant alguns aspectes «tècnics» del seu relat, Alejandra teoritza sobre a on va poder contagiar-se. «No ho tenim molt clar», diu, però mare i filla creuen que va ser en els carnestoltes de Santa Cruz el 29 de febrer. Els símptomes van aparéixer al voltant del 5 de març, quan es va quedar sense veu de tant tossir, i ella va seguir amb la seua vida normal. Abà amb tos, reconeix, a la manifestació del 8M.

 

Eixe 29 de febrer van començar a eixir els primers turistes dels 723 que estaven tancats des del 24 en un hotel de Tenerife, el 5 de març es reportava només un nou cas en Tenerife d’un italià i el 10, quan Alejandra va donar positiu, es va anunciar el tancament de col·legis en Madrid. Tot va ser molt ràpid, també per a Alejandra, que ho va viure amb la naturalitat habitual dels primers dies de crisi.

 

Pràcticament sense símptomes, només tos

«En cap moment vaig tindre febre ni em vaig trobar malament», explica, però quan li van donar el resultat de les anàlisis va haver d’informar a totes les persones amb les que havia estat en contacte per a què es posaren en quarantena, al voltant d’onze: els seus companys d’universitat, els seus amics, el seu nóvio i les mares de les amigues amb les que havia anat a la manifestació del Dia de la Dona.

 

Afortunadament, cap, ni la seua família, ha contret el virus fins ara. «Quan vaig tocar a salut pública i em van preguntar amb qui havia estat el dilluns, el dimarts i el dimecres m’estava fent vergonya perquè, com no sentia res, continuava fent la meua vida normal», es lamenta.

 

Els símptomes, com els d’un refredat en el seu cas, li van durar fins al dijous 12, al voltant d’una setmana, i eren tan lleus que només va haver de prendre xarop i algun ibuprofén perquè li feia mal el cap de tant tossir.

 

Ni malestar, ni febre, si potser un poc d’asma que atribuïx a la calitja i que li passa normalment quan hi ha pols en suspensió en l’aire, «però mínimament». De fet, quatre dies després del positiu, sa mare li va prendre una mostra i ja va donar negatiu, una bona notícia que, recorda, li va arribar el mateix dia del seu 20 aniversari encara que ja de nit.

 

El negatiu, el dia del seu 20 aniversari

L’entrada en la vintena, a poques hores de descobrir que ja no tenia el virus, la va celebrar amb un pastís que Alejandra es va menjar en la cuina i sos pares en el saló. Amb els comerços oberts, sa mare li va regalar un val per a anar-se’n juntes de compres quan tot això s’acabe.

 

I encara que a ella no li haja suposat més que uns dies de malestar, Alejandra deixa caure una reflexió per a tots: «En el meu cas ha sigut molt ‘light’, però el que diuen és que no t’has de cuidar tu, sinó a les persones que pot afectar-los mes».

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.