El govern et donarà 12.000 euros si et jubiles a una edat concreta

Des de la delegació del govern de Seguretat Social dirigida per José Luis Escrivá s’ha proposat una reforma a les pensions després de l’acord aconseguit pels partits. Una de les consonàncies que s’espera tancar després del període estival és la modificació dels sistemes per incentius que allarguen la jubilació més enllà dels 66 anys, i de la mateixa forma, modificar les penalitzacions per als qui es retiren abans del període que marca la llei.

Així ho ha plantejat el polític durant la seua intervenció en la comissió del pacte de Toledo. Pel que fa als incentius per a la coneguda com a jubilació demorada, l’Executiu central pretén estendre un pagament únic previ al retir de la quantitat que li corresponga a cada jubilació. Segons esta part del govern la mesura suposa donar un cop de porta al 4% de benefici establert sobre la pensió base per cada any d’extensió.

D’esta manera, Seguretat Social proposa un pagament únic que pot arribar als 11.000 euros, en funció del que haja cotitzat el treballador i dels anys que continue treballant. Esta prima segons ha comunicat el ministre podria ser fins i tot de més de 12.000 euros per a les persones amb vides laborals més extenses. Segons la nova mesura els treballadors que s’emparen a la nova regulació tindrà un nou incentiu per a fer-ho, ja que en comptes de realitzar-se de forma prorratejada, el pagament s’efectuarà de manera única.

«Proposem generalitzar la jubilació demorada per a tots els casos, sense les restriccions que existeixen en el moment actual»

 

Un altre de les dades que ha apuntat és que esta vida laboral estesa només es podria continuar durant un màxim de tres anys. Ja que l’objectiu no és realitzar una sobrecàrrega laboral a un individu, sinó permetre-li continuar exercint la seua professió si gaudeix de salut.

Gràcies a esta proposta l’incentiu per a allargar el procés de retir s’assembla més atractiu per tractar-se d’un pagament únic que permet afrontar una situació econòmica amb major liquiditat, mentre que el prorrateig no deixa de ser un increment mensual, una xicoteta empenta. Els potencials beneficiaris d’este procés són aquells que hagen cotitzat com a mínim 15 anys a la Seguretat Social, no hagen complert 70 anys i tinguen l’edat mínima de jubilació ordinària per a l’any 2021.

Per a poder optar a la bonificació de l’estat s’ha de tenir en compte que la retribució percebuda serà substituïda pels ingressos generats en l’activitat laboral, per la qual cosa no es concep com una equiparació de salari, sinó com a opció prèvia al retir en l’estructura de la Seguretat Social.

La jubilació anticipada

Un dels aspectes als quals sí que s’ha referit Escrivá és a la tendència a Espanya de promoure la jubilació com més prompte millor, és a dir, d’optar pel retir anticipat. «Sabem que el fet d’estar actiu, treballant i contribuint a la societat és una cosa que la majoria de persones desitgen» comenta justificant el seu primer al·legat el polític.

La mesura de la Seguretat Social implica endurir el càstig per als ciutadans que opten per deixar el seu ús amb anterioritat, ja que augmentaria la penalització en la pensió d’aquells cotitzadors que es retiren quan encara els queden dos anys per a fer-ho oficialment. En l’altra cara de la moneda, la reducció en la pensió seria menor que per als qui es retiren abans de l’edat establerta pel govern. A més, es reduiran les penalitzacions als treballadors amb vides laborals més llargues.

L’últim element de canvi és la que afecta la jubilació parcial. Permet als treballadors deixar la seua activitat a temps complet, i fer-ho solament unes hores a la setmana en els seus últims anys de vida laboral a través d’uns certs requisits. Escrivá desitja fixar un topall perquè, durant el primer any, només es puguen treballar el 60% de les hores totals compromeses.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.