El govern et donarà 12.000 euros si et jubiles a una edat concreta

Des de la delegació del govern de Seguretat Social dirigida per José Luis Escrivá s’ha proposat una reforma a les pensions després de l’acord aconseguit pels partits. Una de les consonàncies que s’espera tancar després del període estival és la modificació dels sistemes per incentius que allarguen la jubilació més enllà dels 66 anys, i de la mateixa forma, modificar les penalitzacions per als qui es retiren abans del període que marca la llei.

Així ho ha plantejat el polític durant la seua intervenció en la comissió del pacte de Toledo. Pel que fa als incentius per a la coneguda com a jubilació demorada, l’Executiu central pretén estendre un pagament únic previ al retir de la quantitat que li corresponga a cada jubilació. Segons esta part del govern la mesura suposa donar un cop de porta al 4% de benefici establert sobre la pensió base per cada any d’extensió.

D’esta manera, Seguretat Social proposa un pagament únic que pot arribar als 11.000 euros, en funció del que haja cotitzat el treballador i dels anys que continue treballant. Esta prima segons ha comunicat el ministre podria ser fins i tot de més de 12.000 euros per a les persones amb vides laborals més extenses. Segons la nova mesura els treballadors que s’emparen a la nova regulació tindrà un nou incentiu per a fer-ho, ja que en comptes de realitzar-se de forma prorratejada, el pagament s’efectuarà de manera única.

«Proposem generalitzar la jubilació demorada per a tots els casos, sense les restriccions que existeixen en el moment actual»

 

Un altre de les dades que ha apuntat és que esta vida laboral estesa només es podria continuar durant un màxim de tres anys. Ja que l’objectiu no és realitzar una sobrecàrrega laboral a un individu, sinó permetre-li continuar exercint la seua professió si gaudeix de salut.

Gràcies a esta proposta l’incentiu per a allargar el procés de retir s’assembla més atractiu per tractar-se d’un pagament únic que permet afrontar una situació econòmica amb major liquiditat, mentre que el prorrateig no deixa de ser un increment mensual, una xicoteta empenta. Els potencials beneficiaris d’este procés són aquells que hagen cotitzat com a mínim 15 anys a la Seguretat Social, no hagen complert 70 anys i tinguen l’edat mínima de jubilació ordinària per a l’any 2021.

Per a poder optar a la bonificació de l’estat s’ha de tenir en compte que la retribució percebuda serà substituïda pels ingressos generats en l’activitat laboral, per la qual cosa no es concep com una equiparació de salari, sinó com a opció prèvia al retir en l’estructura de la Seguretat Social.

La jubilació anticipada

Un dels aspectes als quals sí que s’ha referit Escrivá és a la tendència a Espanya de promoure la jubilació com més prompte millor, és a dir, d’optar pel retir anticipat. «Sabem que el fet d’estar actiu, treballant i contribuint a la societat és una cosa que la majoria de persones desitgen» comenta justificant el seu primer al·legat el polític.

La mesura de la Seguretat Social implica endurir el càstig per als ciutadans que opten per deixar el seu ús amb anterioritat, ja que augmentaria la penalització en la pensió d’aquells cotitzadors que es retiren quan encara els queden dos anys per a fer-ho oficialment. En l’altra cara de la moneda, la reducció en la pensió seria menor que per als qui es retiren abans de l’edat establerta pel govern. A més, es reduiran les penalitzacions als treballadors amb vides laborals més llargues.

L’últim element de canvi és la que afecta la jubilació parcial. Permet als treballadors deixar la seua activitat a temps complet, i fer-ho solament unes hores a la setmana en els seus últims anys de vida laboral a través d’uns certs requisits. Escrivá desitja fixar un topall perquè, durant el primer any, només es puguen treballar el 60% de les hores totals compromeses.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.