17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Julian Assange pateix un vessament cerebral a la presó

La promesa de Julian Assange, Stella Morris, ha donat a conéixer que el fundador de Wikileaks va patir un vessament cerebral el mes d’octubre passat, quan es trobava reclòs a la presó de màxima seguretat de Belmarsh, una de les més segures del Regne Unit, i estava compareixent per videoconferència a causa d’un procediment judicial.

Des de l’accident cerebrovascular, Assange suposadament s’ha sotmés a una ressonància magnètica i està prenent medicaments contra l’accident cerebrovascular.

“Julian està lluitant i em tem que aquest mini accident cerebrovascular podria ser el precursor d’un atac més important. Augmenta els nostres temors sobre la seua capacitat per a sobreviure com més es prolongue aquesta llarga batalla legal“, va dir Moris.

“Necessita ser resolt amb urgència. Miren als animals atrapats en gàbies en un zoològic. Els acurta la vida. Això és el que li està succeint a Julian. Els interminables casos judicials són extremadament estressants mentalment”, va afegir.

Des que divendres passat s’aprovara l’extradició d’Assange als Estats Units, la salut mental de l’activista ha sigut posada en dubte, atés que els seus set anys tancat en l’ambaixada de l’Equador a Londres li han passat molta factura a nivell psicològic i això suposa un al·licient perquè molts ciutadans i alts comandaments exigisquen la seua llibertat.

No obstant això, els Estats Units va aconseguir obtindre el vistiplau per a l’extradició assegurant que es mantindrien condicions adequades per a garantir que mantinguera unes condicions adequades quant a salut mental es refereix.

 

Es pensava que podria acabar a la presó d’ADX Florence, considerada la més segura del planeta, i que té allí a reclusos com el Xape Guzmán, Dzhokar Tsarnaev (autor de l’atemptat de la marató de Boston), Ramzi Yousef (membre d’Al-Qaeda), el terrorista Unabomber o l’exagent Robert Hanssen, condemnat per vendre secrets d’Estat. No obstant això, aquesta opció ja està quasi descartada.

 

Dos anys sense saber el seu destí

 

Després de múltiples desavinences amb el Govern de l’Equador, que fins i tot li va arribar a tallar Internet en l’ambaixada, Assange va perdre el suport diplomàtic i va anar immediatament detingut per les autoritats  l’abril de 2019, quasi en volandas, i negant-se a eixir del lloc en el qual va estar reclòs set anys de la seua vida, amb figures com l’exsecretària d’Estat estatunidenc Hillary Clinton exigint que “pagara” pels seus delictes.

Assange va jugar un paper clau en les eleccions presidencials de 2016, precisament perjudicant Clinton amb la filtració de milers de correus que ella mateixa havia enviat per un servidor personal sent secretària d’Estat, la qual cosa era il·legal perquè enviava informació classificada com a alt secret. El líder de Wikileaks també va tractar d’ajudar els independentistes catalans a reactivar els seus webs per al referèndum il·legal d’independència de Catalunya de l’1 d’octubre de 2017.

Malgrat que el gener passat es va negar en un primer moment l’extradició a Assange, els Estats Units ha aconseguit finalment la victòria, i, a pesar que el hacker té possibilitat d’apel·lar-la, sembla poc probable que vaja a revocar-se aquesta última sentència, emesa onze mesos després de l’anterior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.