Julian Assange pateix un vessament cerebral a la presó

La promesa de Julian Assange, Stella Morris, ha donat a conéixer que el fundador de Wikileaks va patir un vessament cerebral el mes d’octubre passat, quan es trobava reclòs a la presó de màxima seguretat de Belmarsh, una de les més segures del Regne Unit, i estava compareixent per videoconferència a causa d’un procediment judicial.

Des de l’accident cerebrovascular, Assange suposadament s’ha sotmés a una ressonància magnètica i està prenent medicaments contra l’accident cerebrovascular.

“Julian està lluitant i em tem que aquest mini accident cerebrovascular podria ser el precursor d’un atac més important. Augmenta els nostres temors sobre la seua capacitat per a sobreviure com més es prolongue aquesta llarga batalla legal“, va dir Moris.

“Necessita ser resolt amb urgència. Miren als animals atrapats en gàbies en un zoològic. Els acurta la vida. Això és el que li està succeint a Julian. Els interminables casos judicials són extremadament estressants mentalment”, va afegir.

Des que divendres passat s’aprovara l’extradició d’Assange als Estats Units, la salut mental de l’activista ha sigut posada en dubte, atés que els seus set anys tancat en l’ambaixada de l’Equador a Londres li han passat molta factura a nivell psicològic i això suposa un al·licient perquè molts ciutadans i alts comandaments exigisquen la seua llibertat.

No obstant això, els Estats Units va aconseguir obtindre el vistiplau per a l’extradició assegurant que es mantindrien condicions adequades per a garantir que mantinguera unes condicions adequades quant a salut mental es refereix.

 

Es pensava que podria acabar a la presó d’ADX Florence, considerada la més segura del planeta, i que té allí a reclusos com el Xape Guzmán, Dzhokar Tsarnaev (autor de l’atemptat de la marató de Boston), Ramzi Yousef (membre d’Al-Qaeda), el terrorista Unabomber o l’exagent Robert Hanssen, condemnat per vendre secrets d’Estat. No obstant això, aquesta opció ja està quasi descartada.

 

Dos anys sense saber el seu destí

 

Després de múltiples desavinences amb el Govern de l’Equador, que fins i tot li va arribar a tallar Internet en l’ambaixada, Assange va perdre el suport diplomàtic i va anar immediatament detingut per les autoritats  l’abril de 2019, quasi en volandas, i negant-se a eixir del lloc en el qual va estar reclòs set anys de la seua vida, amb figures com l’exsecretària d’Estat estatunidenc Hillary Clinton exigint que “pagara” pels seus delictes.

Assange va jugar un paper clau en les eleccions presidencials de 2016, precisament perjudicant Clinton amb la filtració de milers de correus que ella mateixa havia enviat per un servidor personal sent secretària d’Estat, la qual cosa era il·legal perquè enviava informació classificada com a alt secret. El líder de Wikileaks també va tractar d’ajudar els independentistes catalans a reactivar els seus webs per al referèndum il·legal d’independència de Catalunya de l’1 d’octubre de 2017.

Malgrat que el gener passat es va negar en un primer moment l’extradició a Assange, els Estats Units ha aconseguit finalment la victòria, i, a pesar que el hacker té possibilitat d’apel·lar-la, sembla poc probable que vaja a revocar-se aquesta última sentència, emesa onze mesos després de l’anterior.

Últimes notícies

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza per la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'enfronta al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Copa de la Reina, amb una plaça en la final en joc i l'opció de trencar la seua mala ratxa davant el líder de lliga.

Hosbec espera una Setmana Santa amb ocupació hotelera estable en la Comunitat Valenciana

Hosbec anticipa una ocupació hotelera estable i en nivells habituals per a Setmana Santa en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana prevista entre el 75 i el 77,4% i pics per damunt del 80% en destins clau com Benidorm, València i Peníscola.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.

Huit detinguts i tres plantacions de marihuana desmantellades a la província de València

La Policia Nacional deté a huit persones i desmantella tres plantacions de marihuana amb més d'un miler de plantes i 33 quilos de cabdells a la província de València. Quatre dels arrestats han ingressat ja a la presó provisional per organització criminal, tràfic de drogues i frau elèctric.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat del presumpte frau en els bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Gómez xifra en 200.000 les persones sense atendre per la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, assegura que la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana ha impedit atendre unes 200.000 persones en primària, consultes externes i cirurgies, i reclama a la ministra de Sanitat que assumisca la seua responsabilitat per a desbloquejar el conflicte abans de la pròxima convocatòria.