Julian Assange pateix un vessament cerebral a la presó

La promesa de Julian Assange, Stella Morris, ha donat a conéixer que el fundador de Wikileaks va patir un vessament cerebral el mes d’octubre passat, quan es trobava reclòs a la presó de màxima seguretat de Belmarsh, una de les més segures del Regne Unit, i estava compareixent per videoconferència a causa d’un procediment judicial.

Des de l’accident cerebrovascular, Assange suposadament s’ha sotmés a una ressonància magnètica i està prenent medicaments contra l’accident cerebrovascular.

“Julian està lluitant i em tem que aquest mini accident cerebrovascular podria ser el precursor d’un atac més important. Augmenta els nostres temors sobre la seua capacitat per a sobreviure com més es prolongue aquesta llarga batalla legal“, va dir Moris.

“Necessita ser resolt amb urgència. Miren als animals atrapats en gàbies en un zoològic. Els acurta la vida. Això és el que li està succeint a Julian. Els interminables casos judicials són extremadament estressants mentalment”, va afegir.

Des que divendres passat s’aprovara l’extradició d’Assange als Estats Units, la salut mental de l’activista ha sigut posada en dubte, atés que els seus set anys tancat en l’ambaixada de l’Equador a Londres li han passat molta factura a nivell psicològic i això suposa un al·licient perquè molts ciutadans i alts comandaments exigisquen la seua llibertat.

No obstant això, els Estats Units va aconseguir obtindre el vistiplau per a l’extradició assegurant que es mantindrien condicions adequades per a garantir que mantinguera unes condicions adequades quant a salut mental es refereix.

 

Es pensava que podria acabar a la presó d’ADX Florence, considerada la més segura del planeta, i que té allí a reclusos com el Xape Guzmán, Dzhokar Tsarnaev (autor de l’atemptat de la marató de Boston), Ramzi Yousef (membre d’Al-Qaeda), el terrorista Unabomber o l’exagent Robert Hanssen, condemnat per vendre secrets d’Estat. No obstant això, aquesta opció ja està quasi descartada.

 

Dos anys sense saber el seu destí

 

Després de múltiples desavinences amb el Govern de l’Equador, que fins i tot li va arribar a tallar Internet en l’ambaixada, Assange va perdre el suport diplomàtic i va anar immediatament detingut per les autoritats  l’abril de 2019, quasi en volandas, i negant-se a eixir del lloc en el qual va estar reclòs set anys de la seua vida, amb figures com l’exsecretària d’Estat estatunidenc Hillary Clinton exigint que “pagara” pels seus delictes.

Assange va jugar un paper clau en les eleccions presidencials de 2016, precisament perjudicant Clinton amb la filtració de milers de correus que ella mateixa havia enviat per un servidor personal sent secretària d’Estat, la qual cosa era il·legal perquè enviava informació classificada com a alt secret. El líder de Wikileaks també va tractar d’ajudar els independentistes catalans a reactivar els seus webs per al referèndum il·legal d’independència de Catalunya de l’1 d’octubre de 2017.

Malgrat que el gener passat es va negar en un primer moment l’extradició a Assange, els Estats Units ha aconseguit finalment la victòria, i, a pesar que el hacker té possibilitat d’apel·lar-la, sembla poc probable que vaja a revocar-se aquesta última sentència, emesa onze mesos després de l’anterior.

Últimes notícies

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.