Julian Assange pateix un vessament cerebral a la presó

La promesa de Julian Assange, Stella Morris, ha donat a conéixer que el fundador de Wikileaks va patir un vessament cerebral el mes d’octubre passat, quan es trobava reclòs a la presó de màxima seguretat de Belmarsh, una de les més segures del Regne Unit, i estava compareixent per videoconferència a causa d’un procediment judicial.

Des de l’accident cerebrovascular, Assange suposadament s’ha sotmés a una ressonància magnètica i està prenent medicaments contra l’accident cerebrovascular.

“Julian està lluitant i em tem que aquest mini accident cerebrovascular podria ser el precursor d’un atac més important. Augmenta els nostres temors sobre la seua capacitat per a sobreviure com més es prolongue aquesta llarga batalla legal“, va dir Moris.

“Necessita ser resolt amb urgència. Miren als animals atrapats en gàbies en un zoològic. Els acurta la vida. Això és el que li està succeint a Julian. Els interminables casos judicials són extremadament estressants mentalment”, va afegir.

Des que divendres passat s’aprovara l’extradició d’Assange als Estats Units, la salut mental de l’activista ha sigut posada en dubte, atés que els seus set anys tancat en l’ambaixada de l’Equador a Londres li han passat molta factura a nivell psicològic i això suposa un al·licient perquè molts ciutadans i alts comandaments exigisquen la seua llibertat.

No obstant això, els Estats Units va aconseguir obtindre el vistiplau per a l’extradició assegurant que es mantindrien condicions adequades per a garantir que mantinguera unes condicions adequades quant a salut mental es refereix.

 

Es pensava que podria acabar a la presó d’ADX Florence, considerada la més segura del planeta, i que té allí a reclusos com el Xape Guzmán, Dzhokar Tsarnaev (autor de l’atemptat de la marató de Boston), Ramzi Yousef (membre d’Al-Qaeda), el terrorista Unabomber o l’exagent Robert Hanssen, condemnat per vendre secrets d’Estat. No obstant això, aquesta opció ja està quasi descartada.

 

Dos anys sense saber el seu destí

 

Després de múltiples desavinences amb el Govern de l’Equador, que fins i tot li va arribar a tallar Internet en l’ambaixada, Assange va perdre el suport diplomàtic i va anar immediatament detingut per les autoritats  l’abril de 2019, quasi en volandas, i negant-se a eixir del lloc en el qual va estar reclòs set anys de la seua vida, amb figures com l’exsecretària d’Estat estatunidenc Hillary Clinton exigint que “pagara” pels seus delictes.

Assange va jugar un paper clau en les eleccions presidencials de 2016, precisament perjudicant Clinton amb la filtració de milers de correus que ella mateixa havia enviat per un servidor personal sent secretària d’Estat, la qual cosa era il·legal perquè enviava informació classificada com a alt secret. El líder de Wikileaks també va tractar d’ajudar els independentistes catalans a reactivar els seus webs per al referèndum il·legal d’independència de Catalunya de l’1 d’octubre de 2017.

Malgrat que el gener passat es va negar en un primer moment l’extradició a Assange, els Estats Units ha aconseguit finalment la victòria, i, a pesar que el hacker té possibilitat d’apel·lar-la, sembla poc probable que vaja a revocar-se aquesta última sentència, emesa onze mesos després de l’anterior.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.