L’origen valencià de la Coca-Cola renaix amb el refresc natural Malferida

 

Al poble d’Aielo de Malferit, a la comarca de la Vall d’Albaida, s’ha escoltat sempre la història que la Coca-Cola va nàixer allí i amb la finalitat de fer renàixer aquell origen valencià de la mundialment coneguda beguda, una jove emprenedora llança Malferida, un nou refresc de cola basat en ingredients naturals i que sap «a infància».

    

La història remet el naixement oficial de la Coca-Cola a 1886, en el laboratori del farmacèutic estatunidenc John S.Pemberton, encara que en aquest xicotet municipi de 4.700 veïns es conta que, sis anys abans, allí havien inventat un xarop amb un sabor semblant i la mateixa base, amb anou de Kola i fulles de coca del Perú.

    

La seua mare va nàixer a Aielo de Malferit i per això Lucía Mompó, de 22 anys, no era aliena a aquest relat. Mentre estudiava Administració i Direcció d’Empreses (ADE) en EDEM Escola d’Empresaris va decidir que volia emprendre un negoci que es basara en la història que circulava pel poble.

 

La companyia estatunidenca va haver de comprar la patent de la beguda d’Aielo de Malferit

  

La semblança entre totes dos begudes va provocar que, en 1953, quan la companyia estatunidenca va voler comercialitzar el seu producte a Espanya, haguera de comprar la patent de la beguda d’Aielo de Malferit, dita Anou de Cola Coca, ja que segons les lleis espanyoles la seua comercialització no era possible en posseir un nom i una base similars.

  

«A Aielo de Malferit sempre s’ha dit que la Coca-Cola va ser inventada allí i jo volia homenatjar aquella història, que fóra una idea amb arrels valencianes», afirma a EFE la jove emprenedora, que 65 anys després ha desenvolupat Malferida per a evocar-ho.

   

Es tracta d’un refresc que, a més de comptar amb una història darrere, és «saludable» perquè «la majoria dels ingredients utilitzats són naturals, com la cafeïna, que procedix de grans de café verd, o la estevia, que substituix al sucre».

 

«Els únics ingredients que no són naturals són la azucarosa i els edulcorants», segons Mompó, que per a completar la beguda també compta amb extracte d’anou de cola, aigua, gas i acidulants naturals.

 

La Malferida té el recolzament d’una empresa que es dedica a fabricar «formulacions i aroma»

 

Per a aconseguir aquesta recepta es va recolzar en diferents proveïdors i en una empresa que es dedica a fabricar «formulacions i aroma», a la qual va explicar la seua idea i diferents recursos que havien funcionat en el mercat.

  

Malferida sap «a infància», segons la seua creadora, perquè moltes de les persones que ho han provat asseguren «que els recorda al sabor dels gelats de gel, els ‘flaix’, que menjaven quan eren xicotetes».

  

L’emprenedora va començar a treballar en el projecte al febrer de 2018, durant el seu últim any universitari, i va fer les pràctiques de la carrera i el treball final de grau sobre aquesta idea. I amb el suport financer de Llançadora, l’acceleradora d’empreses impulsada per l’amo de Mercadona, Juan Roig, va desenvolupar el seu producte i el model de negoci.

  

Segons Lucía Mompó, Malferida ha rebut «molt suport» per part del públic, degut especialment al fet que «hi ha molta gent implicada darrere», des dels qui van participar en tastos per a provar el producte fins a un dissenyador encarregat de la campanya.

La Malferida en setanta punts de venda

 

De moment, el refresc està disponible ja en setanta punts de venda, la majoria d’ells restaurants o bars de la Comunitat Valenciana, que es poden localitzar a través de la pàgina web del refresc (www.malferida.com).

 

Encara que Malferida està present en la secció de begudes d’algunes botigues d’alimentació —en concret, en establiments que venen aliments ecològics o que distribuixen a granel—, entre els plans immediats de Lucía Mompó no figura l’expansió del negoci a supermercats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.