La factura de la llum batrà els preus rècord de l’any anterior este hivern

Ejemplo de shortcode con estilo
La pujada de la llum continuarà fins el febrero de 2018 | Cedida   Una llarga temporada anticiclònica, la poca pluja i poc vent han desplomat a les energies renovables, amb una generació bastant menor. Tot açò més l’augment de la demanda que ha generat el fred dels últims dies, ha fet que els preus de l’electricitat estiguen arribant […]
La subida de la luz continuará hasta el febrero de 2018

La pujada de la llum continuarà fins el febrero de 2018 | Cedida

 

Una llarga temporada anticiclònica, la poca pluja i poc vent han desplomat a les energies renovables, amb una generació bastant menor. Tot açò més l’augment de la demanda que ha generat el fred dels últims dies, ha fet que els preus de l’electricitat estiguen arribant a superar els nivelles rècord de l’any passat.

 

  

Segons informa ‘Público’, el mercat de futurs ja aconsegueix les seues cotitzacions més altes, que superen els 52 euros per megawatio. Estos preus són els més cars, com ja es va aconseguir els 56 euros durant octubre per a retallar distàncies amb el bec de gener, que s’estipule en uns 71 euros

 

 

Així, les tarifes nocturnes que este dimarts van aconseguir els 16,4 cèntims per kilowatt/hora, comencen a acostar-se als 18,4 euros (14, 47 sense impostos) que els consumidors arribaren a pagar al gener. Així i tot, els preus no han superat els tributs la factura de març del 2012, estipulada en 20,85 (16,81 sense tributs). No obstant això, tot sembla indicar que els clients superaren eixos nivells en els pròxims mesos.  

 

 

El paper meteorològic

«Sembla que la llum va a encarir-se i que pot superar els preus de principis d’enguany», explica Enrique García, d’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris). «Dependrà de la meteorologia, ja que un canvi de temps amb vent i pluja tiraria a la baixa» assegura García. I afig: «Com més aporten les renovables al pool, menys puja el preu de la llum». No obstant això, este component és especulatiu, indica la fluctuació del mercat però no és infal·lible.

Altres factors que han pujat la factura de la llum 

Així mateix, altres factors que també ajuden a l’encariment de la llum són les parades de manteniment de desenes de centrals nuclears franceses. Amb estes pauses de producció s’encarix les comandes del sistema elèctric espanyol (fins a un 10% en el seu total).

 

Per tant, les constants traves a les renovables fan més freqüent l’ús de les centrals de gas –que encarixen el rebut— per a atendre la demanda dels consumidors. Fonts d’Endesa, han confirmat les previsions alcistes i van afegir: «la pujada del preu del llum no és un assumpte de les companyies elèctriques sinó del sistema elèctric».

Imatge d'una de les proteccions que Endesa ha instal·lat en una línia elèctrica de mitjana tensió als Alamús

Imatge d’una línia elèctrica d’Endensa | España Diario

¿Cómo saber que es paga cada mes? 

El preu de la llum no afecta a tots per igual. Segons explica el citat mitjà, en el rebut existix dos parts, una fixa que es paga en funció de la potència contractada i una altra variable que depén del consumidor.

 

 

-La primera engloba els costos del transport de l’electricitat, la seua distribució, les operadores, les cosines a les renovables i l’anomenat dèficit tarifari. Esta serà congelada per quart any consecutiu després de «pràcticament haver-se duplicat» en els cinc anteriors, explica Sara Pizzinato, de Greenpeace. Suposa al voltant de la meitat del rebut, gravat amb un 21% d’IVA.

 

– la segona és la que depén del consumidor. En esta el client es pot acollir a dos formats: el mercat lliure, en el qual es pacta una tarifa anual (s’estipulen dos o tres segments d’horari); o la tarifa regulada o PVPC (Preu de Venda al Xicotet Consumidor), directament depenent de les oscil·lacions dels preus de les subhastes horàries i diàries.

  

La tendència alcista influïx en la negociació de noves tarifes quan venç el contracte. Així el segon format d’esta part de la factura sol ser més car en èpoques com la primavera, quan les energies renovables tiren a la baixa.

 

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.