La factura de la llum batrà els preus rècord de l’any anterior este hivern

Ejemplo de shortcode con estilo
La pujada de la llum continuarà fins el febrero de 2018 | Cedida   Una llarga temporada anticiclònica, la poca pluja i poc vent han desplomat a les energies renovables, amb una generació bastant menor. Tot açò més l’augment de la demanda que ha generat el fred dels últims dies, ha fet que els preus de l’electricitat estiguen arribant […]
La subida de la luz continuará hasta el febrero de 2018

La pujada de la llum continuarà fins el febrero de 2018 | Cedida

 

Una llarga temporada anticiclònica, la poca pluja i poc vent han desplomat a les energies renovables, amb una generació bastant menor. Tot açò més l’augment de la demanda que ha generat el fred dels últims dies, ha fet que els preus de l’electricitat estiguen arribant a superar els nivelles rècord de l’any passat.

 

  

Segons informa ‘Público’, el mercat de futurs ja aconsegueix les seues cotitzacions més altes, que superen els 52 euros per megawatio. Estos preus són els més cars, com ja es va aconseguir els 56 euros durant octubre per a retallar distàncies amb el bec de gener, que s’estipule en uns 71 euros

 

 

Així, les tarifes nocturnes que este dimarts van aconseguir els 16,4 cèntims per kilowatt/hora, comencen a acostar-se als 18,4 euros (14, 47 sense impostos) que els consumidors arribaren a pagar al gener. Així i tot, els preus no han superat els tributs la factura de març del 2012, estipulada en 20,85 (16,81 sense tributs). No obstant això, tot sembla indicar que els clients superaren eixos nivells en els pròxims mesos.  

 

 

El paper meteorològic

«Sembla que la llum va a encarir-se i que pot superar els preus de principis d’enguany», explica Enrique García, d’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris). «Dependrà de la meteorologia, ja que un canvi de temps amb vent i pluja tiraria a la baixa» assegura García. I afig: «Com més aporten les renovables al pool, menys puja el preu de la llum». No obstant això, este component és especulatiu, indica la fluctuació del mercat però no és infal·lible.

Altres factors que han pujat la factura de la llum 

Així mateix, altres factors que també ajuden a l’encariment de la llum són les parades de manteniment de desenes de centrals nuclears franceses. Amb estes pauses de producció s’encarix les comandes del sistema elèctric espanyol (fins a un 10% en el seu total).

 

Per tant, les constants traves a les renovables fan més freqüent l’ús de les centrals de gas –que encarixen el rebut— per a atendre la demanda dels consumidors. Fonts d’Endesa, han confirmat les previsions alcistes i van afegir: «la pujada del preu del llum no és un assumpte de les companyies elèctriques sinó del sistema elèctric».

Imatge d'una de les proteccions que Endesa ha instal·lat en una línia elèctrica de mitjana tensió als Alamús

Imatge d’una línia elèctrica d’Endensa | España Diario

¿Cómo saber que es paga cada mes? 

El preu de la llum no afecta a tots per igual. Segons explica el citat mitjà, en el rebut existix dos parts, una fixa que es paga en funció de la potència contractada i una altra variable que depén del consumidor.

 

 

-La primera engloba els costos del transport de l’electricitat, la seua distribució, les operadores, les cosines a les renovables i l’anomenat dèficit tarifari. Esta serà congelada per quart any consecutiu després de «pràcticament haver-se duplicat» en els cinc anteriors, explica Sara Pizzinato, de Greenpeace. Suposa al voltant de la meitat del rebut, gravat amb un 21% d’IVA.

 

– la segona és la que depén del consumidor. En esta el client es pot acollir a dos formats: el mercat lliure, en el qual es pacta una tarifa anual (s’estipulen dos o tres segments d’horari); o la tarifa regulada o PVPC (Preu de Venda al Xicotet Consumidor), directament depenent de les oscil·lacions dels preus de les subhastes horàries i diàries.

  

La tendència alcista influïx en la negociació de noves tarifes quan venç el contracte. Així el segon format d’esta part de la factura sol ser més car en èpoques com la primavera, quan les energies renovables tiren a la baixa.

 

Últimes notícies

Jorge Suárez deixarà Emergències i dirigirà Planificació de l’AVSRE

El subdirector general d’Emergències deixarà el càrrec a petició pròpia i ocuparà la nova Subdirecció de Planificació de l’AVSRE. Ha declarat tres vegades com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la dana.

Xàbia assumirà la gestió directa de la dessalinitzadora municipal

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat recuperar la gestió de la dessalinitzadora a través d’AMJASA. La mesura inclou la subrogació del personal actiu.

Cap de setmana estable a la Comunitat Valenciana, amb ponent diumenge

La Comunitat Valenciana tindrà poca nuvolositat i temperatures estables durant el cap de setmana del canvi d’hora. El ponent farà pujar les màximes diumenge.

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.