La factura de la llum batrà els preus rècord de l’any anterior este hivern

La subida de la luz continuará hasta el febrero de 2018

La pujada de la llum continuarà fins el febrero de 2018 | Cedida

 

Una llarga temporada anticiclònica, la poca pluja i poc vent han desplomat a les energies renovables, amb una generació bastant menor. Tot açò més l’augment de la demanda que ha generat el fred dels últims dies, ha fet que els preus de l’electricitat estiguen arribant a superar els nivelles rècord de l’any passat.

 

  

Segons informa ‘Público’, el mercat de futurs ja aconsegueix les seues cotitzacions més altes, que superen els 52 euros per megawatio. Estos preus són els més cars, com ja es va aconseguir els 56 euros durant octubre per a retallar distàncies amb el bec de gener, que s’estipule en uns 71 euros

 

 

Així, les tarifes nocturnes que este dimarts van aconseguir els 16,4 cèntims per kilowatt/hora, comencen a acostar-se als 18,4 euros (14, 47 sense impostos) que els consumidors arribaren a pagar al gener. Així i tot, els preus no han superat els tributs la factura de març del 2012, estipulada en 20,85 (16,81 sense tributs). No obstant això, tot sembla indicar que els clients superaren eixos nivells en els pròxims mesos.  

 

 

El paper meteorològic

«Sembla que la llum va a encarir-se i que pot superar els preus de principis d’enguany», explica Enrique García, d’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris). «Dependrà de la meteorologia, ja que un canvi de temps amb vent i pluja tiraria a la baixa» assegura García. I afig: «Com més aporten les renovables al pool, menys puja el preu de la llum». No obstant això, este component és especulatiu, indica la fluctuació del mercat però no és infal·lible.

Altres factors que han pujat la factura de la llum 

Així mateix, altres factors que també ajuden a l’encariment de la llum són les parades de manteniment de desenes de centrals nuclears franceses. Amb estes pauses de producció s’encarix les comandes del sistema elèctric espanyol (fins a un 10% en el seu total).

 

Per tant, les constants traves a les renovables fan més freqüent l’ús de les centrals de gas –que encarixen el rebut— per a atendre la demanda dels consumidors. Fonts d’Endesa, han confirmat les previsions alcistes i van afegir: «la pujada del preu del llum no és un assumpte de les companyies elèctriques sinó del sistema elèctric».

Imatge d'una de les proteccions que Endesa ha instal·lat en una línia elèctrica de mitjana tensió als Alamús

Imatge d’una línia elèctrica d’Endensa | España Diario

¿Cómo saber que es paga cada mes? 

El preu de la llum no afecta a tots per igual. Segons explica el citat mitjà, en el rebut existix dos parts, una fixa que es paga en funció de la potència contractada i una altra variable que depén del consumidor.

 

 

-La primera engloba els costos del transport de l’electricitat, la seua distribució, les operadores, les cosines a les renovables i l’anomenat dèficit tarifari. Esta serà congelada per quart any consecutiu després de «pràcticament haver-se duplicat» en els cinc anteriors, explica Sara Pizzinato, de Greenpeace. Suposa al voltant de la meitat del rebut, gravat amb un 21% d’IVA.

 

– la segona és la que depén del consumidor. En esta el client es pot acollir a dos formats: el mercat lliure, en el qual es pacta una tarifa anual (s’estipulen dos o tres segments d’horari); o la tarifa regulada o PVPC (Preu de Venda al Xicotet Consumidor), directament depenent de les oscil·lacions dels preus de les subhastes horàries i diàries.

  

La tendència alcista influïx en la negociació de noves tarifes quan venç el contracte. Així el segon format d’esta part de la factura sol ser més car en èpoques com la primavera, quan les energies renovables tiren a la baixa.

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.