Rebaixen dos anys la pena al condemnat per intentar assassinar a la seua exparella amb un explosiu en Elx

El Tribunal Suprem ha reduït de 15 a 13 anys la pena de presó imposada a un home que va intentar assassinar a la seua exparella en Elx amb un explosiu fabricat per ell mateix, segons informa Efe.

 

  

La sentència, del passat 31 d'octubre, establix que la Secció Primera de l'Audiència d'Alacant es va excedir en el càstig després de fixar en un dia de presó «més del que permet el marc legal».

 

 

La Secció Primera de la Sala del Penal del Suprem entén que la pena de presó de 13 anys és més proporcional «atenent la gravetat de la conductora de l'acusat que ha intentat matar a la seua excompanya mitjançant una dinàmica delictiva complexa i planificada de què va derivar un resultat lesiu grau». 

  

  

Els fets ocorregueren el 10 de novembre de 2014 quan la víctima va resultar ferida per la deflagració d'un artefacte explosiu que la seua exparella sentimental, mecànic especialitzat en electrònica, havia muntat en el reposacaps del seient del conductor del seu cotxe. 

  

 

La condemna final 

La conductora va patir la perforació d'un timpà i diverses lesions en el cap i l'esquena, lesions que requeriren una intervenció quirúrgica i un tractament mèdic posterior.

  

A més, dels 13 anys també està condemnat a 20 anys d'allunyament i a indemnitzar a la víctima amb més de 32.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La renúncia de la Corunya impulsa al Nou Mestalla com a seu del Mundial 2030

la Corunya ha renunciat a ser seu del Mundial 2030 i obri una vacant que reaviva l'opció del Nou Mestalla. La decisió prioritza la reforma integral de Riazor.

Farmamundi i la Generalitat repartixen a Líban aliments i kits d’higiene a famílies desplaçades

Farmamundi i la Generalitat han activat una resposta d'emergència a Líban per a assistir a més de 20.000 persones desplaçades amb aliments i articles d'higiene. La intervenció prioritza a dones, menors i col·lectius vulnerables en Chouf, Hasbaya i Rachaya.

La renúncia de la Corunya impulsa les opcions del Nou Mestalla per al Mundial 2030

la Corunya ha renunciat a ser seu del Mundial 2030 i allibera una plaça que reforça la candidatura del Nou Mestalla. La decisió arriba per les exigències de la FIFA.

Detinguts un pare i el seu fill per estafar 140.000 euros amb factures falses a cinc persones

Pare i fill han sigut arrestats a Alacant per un suposat frau de 140.000 euros usant factures i pressupostos a nom d'empreses alienes. Hi ha cinc perjudicats, entre ells un treballador al qual van deixar a deure 4.000 euros.

Detinguts dos hòmens amb quasi 20 quilos de marihuana en un cotxe dins d’una nau a la Vall d’Albaida

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens després de trobar 19.890 grams de marihuana envasada al buit en un cotxe aparcat dins d'una nau d'un polígon de la Vall d'Albaida. Les diligències han sigut remeses al jutjat d'Ontinyent.

Detingut un regidor d’Altea de Compromís per bufetejar i lesionar a la seua parella

La Guàrdia Civil va detindre a l'edil Rafael Ramón Mompó en una vivenda de Xàbia. No constaven antecedents i l'alcalde li retira competències de manera cautelar.

Mor un home de 51 anys després de xocar el seu cotxe contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig

El sinistre va ocórrer de matinada i el SAMU va intentar reanimar-lo sense èxit. El cap de setmana va deixar una altra víctima mortal a la província en un xoc entre furgoneta i tractor.