Rebaixen dos anys la pena al condemnat per intentar assassinar a la seua exparella amb un explosiu en Elx

El Tribunal Suprem ha reduït de 15 a 13 anys la pena de presó imposada a un home que va intentar assassinar a la seua exparella en Elx amb un explosiu fabricat per ell mateix, segons informa Efe.

 

  

La sentència, del passat 31 d'octubre, establix que la Secció Primera de l'Audiència d'Alacant es va excedir en el càstig després de fixar en un dia de presó «més del que permet el marc legal».

 

 

La Secció Primera de la Sala del Penal del Suprem entén que la pena de presó de 13 anys és més proporcional «atenent la gravetat de la conductora de l'acusat que ha intentat matar a la seua excompanya mitjançant una dinàmica delictiva complexa i planificada de què va derivar un resultat lesiu grau». 

  

  

Els fets ocorregueren el 10 de novembre de 2014 quan la víctima va resultar ferida per la deflagració d'un artefacte explosiu que la seua exparella sentimental, mecànic especialitzat en electrònica, havia muntat en el reposacaps del seient del conductor del seu cotxe. 

  

 

La condemna final 

La conductora va patir la perforació d'un timpà i diverses lesions en el cap i l'esquena, lesions que requeriren una intervenció quirúrgica i un tractament mèdic posterior.

  

A més, dels 13 anys també està condemnat a 20 anys d'allunyament i a indemnitzar a la víctima amb més de 32.000 euros.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.