Rebaixen dos anys la pena al condemnat per intentar assassinar a la seua exparella amb un explosiu en Elx

El Tribunal Suprem ha reduït de 15 a 13 anys la pena de presó imposada a un home que va intentar assassinar a la seua exparella en Elx amb un explosiu fabricat per ell mateix, segons informa Efe.

 

  

La sentència, del passat 31 d'octubre, establix que la Secció Primera de l'Audiència d'Alacant es va excedir en el càstig després de fixar en un dia de presó «més del que permet el marc legal».

 

 

La Secció Primera de la Sala del Penal del Suprem entén que la pena de presó de 13 anys és més proporcional «atenent la gravetat de la conductora de l'acusat que ha intentat matar a la seua excompanya mitjançant una dinàmica delictiva complexa i planificada de què va derivar un resultat lesiu grau». 

  

  

Els fets ocorregueren el 10 de novembre de 2014 quan la víctima va resultar ferida per la deflagració d'un artefacte explosiu que la seua exparella sentimental, mecànic especialitzat en electrònica, havia muntat en el reposacaps del seient del conductor del seu cotxe. 

  

 

La condemna final 

La conductora va patir la perforació d'un timpà i diverses lesions en el cap i l'esquena, lesions que requeriren una intervenció quirúrgica i un tractament mèdic posterior.

  

A més, dels 13 anys també està condemnat a 20 anys d'allunyament i a indemnitzar a la víctima amb més de 32.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.