Rebaixen dos anys la pena al condemnat per intentar assassinar a la seua exparella amb un explosiu en Elx

El Tribunal Suprem ha reduït de 15 a 13 anys la pena de presó imposada a un home que va intentar assassinar a la seua exparella en Elx amb un explosiu fabricat per ell mateix, segons informa Efe.

 

  

La sentència, del passat 31 d'octubre, establix que la Secció Primera de l'Audiència d'Alacant es va excedir en el càstig després de fixar en un dia de presó «més del que permet el marc legal».

 

 

La Secció Primera de la Sala del Penal del Suprem entén que la pena de presó de 13 anys és més proporcional «atenent la gravetat de la conductora de l'acusat que ha intentat matar a la seua excompanya mitjançant una dinàmica delictiva complexa i planificada de què va derivar un resultat lesiu grau». 

  

  

Els fets ocorregueren el 10 de novembre de 2014 quan la víctima va resultar ferida per la deflagració d'un artefacte explosiu que la seua exparella sentimental, mecànic especialitzat en electrònica, havia muntat en el reposacaps del seient del conductor del seu cotxe. 

  

 

La condemna final 

La conductora va patir la perforació d'un timpà i diverses lesions en el cap i l'esquena, lesions que requeriren una intervenció quirúrgica i un tractament mèdic posterior.

  

A més, dels 13 anys també està condemnat a 20 anys d'allunyament i a indemnitzar a la víctima amb més de 32.000 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i que s’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern que aporte fons al Pla Viu valencià, que suma més de 5.000 vivendes en marxa, i que es prenga com a model en altres comunitats.

Condemnades sis persones per traficar amb cocaïna a València i Castelló

L'Audiència de Castelló condemna a sis integrants d'una organització de tràfic de cocaïna a València i Castelló a penes d'entre dos mesos i sis anys i mig de presó, a més d'elevades multes i l'expulsió de dos capitostos.

València reforça els seus servicis socials amb 1 milió per a afrontar la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà d'urgència a 39 persones per a agilitzar la regularització extraordinària de migrants i reclama finançament al Govern central.

Folgat i Alonso preveuen màxima igualtat en el GP d’Espanya de Moto2 a Jerez

Daniel Holgado i David Alonso, companys en Moto2 en l'equip de Jorge Martínez Aspar, anticipen una carrera molt igualada en el circuit Ángel Nieto de Jerez, on destaquen la importància de cada dècima.

Pérez Llorca avisa de caos als ajuntaments per la regularització extraordinària d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica la regularització extraordinària d'immigrants i alerta de caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern central.

València entra en el mercat immobiliari premium després de pujar la vivenda un 19%

El preu de la vivenda a València puja un 19,1% interanual fins als 3.570 euros per metre quadrat i situa a la ciutat entre els mercats residencials premium, impulsada per la demanda internacional i l'escassetat d'oferta.

Pedro Martínez, millor entrenador de l’Eurolliga 2025-26

Pedro Martínez conquista el trofeu Alexander Gomelskiy al millor entrenador de l'Eurolliga 2025-26 després de portar al València Basket a una excel·lent fase regular.

València reforça servicis municipals amb un milió d’euros davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter urgent a treballadors socials i personal auxiliar per a afrontar la regularització extraordinària de migrants, amb un reforç valorat en més d'un milió d'euros que exigirà finançar al Govern central.