Bravo insta als 16 ajuntaments valencians confinats a desplegar al màxim als seus Policies Locals

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat als responsables municipals de seguretat ciutadana de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que estaran tancats perimetralment este cap de setmana a «desplegar tots els efectius disponibles» de les seues respectives Policies Locals per a limitar la mobilitat «de la mitat de la població valenciana» i doblegar la corba de contagis del Covid-19.

 

Per a Gabriela Bravo, el desplegament policial ha de tindre un «efecte dissuasiu, però no invasiu ni inquisidor» entre la població que ha d’assumir que la situació dels hospitals «és crítica i que esta mesura va de veritat». Per això, ha recordat que és necessari que la màxima quantitat d’efectius policials estiga disponible este cap de setmana «de la mateixa manera que l’han fet els professionals sanitaris perquè esta mesura està dissenyada per a salvar vides».

 

«La situació és molt greu i només davant de situacions com esta que estem vivint limitem els drets i llibertats de la manera que estem fent, perquè d’estes mesures al confinament, que hauria d’aprovar el Govern central, queda ja molt poc», ha recalcat.

 

La consellera també ha recordat als responsables municipals de seguretat ciutadana que les policies locals han de continuar amb la fanea «importantíssima de pedagogia i informació per a dur a terme un servici públic no invasiu ni rigorós que és molt més eficaç».

Últimes notícies

Les regions líders en automoció d’Europa exigixen més pes en la política industrial de la UE

Les 41 regions de l'Aliança de les Regions amb Indústria d'Automoció aproven en Bizkaia la Declaració de Bilbao, en la qual reclamen un paper central en la transició industrial i en el futur del sector a la UE.

Pérez Llorca demana la fi de la vaga docent i apel·la al sentit comú

Pérez Llorca urgix als sindicats docents a posar fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, defén avanços en la negociació i reclama recuperar el sentit comú i el diàleg.

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.