Bravo insta als 16 ajuntaments valencians confinats a desplegar al màxim als seus Policies Locals

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat als responsables municipals de seguretat ciutadana de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que estaran tancats perimetralment este cap de setmana a «desplegar tots els efectius disponibles» de les seues respectives Policies Locals per a limitar la mobilitat «de la mitat de la població valenciana» i doblegar la corba de contagis del Covid-19.

 

Per a Gabriela Bravo, el desplegament policial ha de tindre un «efecte dissuasiu, però no invasiu ni inquisidor» entre la població que ha d’assumir que la situació dels hospitals «és crítica i que esta mesura va de veritat». Per això, ha recordat que és necessari que la màxima quantitat d’efectius policials estiga disponible este cap de setmana «de la mateixa manera que l’han fet els professionals sanitaris perquè esta mesura està dissenyada per a salvar vides».

 

«La situació és molt greu i només davant de situacions com esta que estem vivint limitem els drets i llibertats de la manera que estem fent, perquè d’estes mesures al confinament, que hauria d’aprovar el Govern central, queda ja molt poc», ha recalcat.

 

La consellera també ha recordat als responsables municipals de seguretat ciutadana que les policies locals han de continuar amb la fanea «importantíssima de pedagogia i informació per a dur a terme un servici públic no invasiu ni rigorós que és molt més eficaç».

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.