L’empresa espanyola amb 200 empleats que treballen quatre dies a la setmana: com ho fan

 

Fa uns mesos, coneixíem la notícia que el govern d’Espanya havia acceptat per fi un projecte pilot sobre la jornada laboral de quatre dies setmanals, per a empreses interessades en la proposta. D’esta manera, Espanya es convertiria en un dels primers països a nivell mundial a assajar la setmana laboral de quatre dies.

Va ser la formació política d’esquerra Más País la que es va ocupar d’anunciar que el govern havia acceptat la seua proposta de provar la idea. La veritat és que fins al moment s’han mantingut converses entre estos dos i s’espera que la pròxima reunió es desenvolupe durant les pròximes setmanes.

La primera empresa d’Espanya a instaurar la jornada laboral de quatre dies

La primera empresa espanyola a instaurar este tipus d’estratègia en la seua plantilla, és Sotfware Delsol, una entitat andalusa dedicada a la fabricació de programari de gestió orientats a xicotetes i mitjanes empreses.

Esta mateixa va néixer l’any 1993, i la seua seu principal se situa a Jaén. Així mateix, compta amb una plantilla composta per un total de 190 treballadors, de diferents edats i amb una mitjana compresa de 41 anys. En estos dies, el seu principal factor diferencial respecte a la resta d’empreses és el de ser el primer organisme a apostar fermament per implantar la jornada laboral de 4 dies setmanals en els seus treballadors.

L’estratègia de 4 dies afecta al 100% de la plantilla

Una fórmula que van començar a posar-la en pràctica al gener de 2020, moments previs a la pandèmia de coronavirus, i que, huí dia, més d’un any després, els mateixos directius afirmen que ha estat tot un encert.

La realitat és que des de l’Estat d’Alarma estan teletreballant i, al seu torn, el cent per cent dels treballadors desenvolupen una jornada laboral que constaria de 4 dies a la setmana. Una filosofia que s’ha convertit en tot un referent per a l’empresa.

En este sentit, l’empresa va formular dos grups de treball. En primer lloc, estarien els grups que no treballen els divendres, i que es corresponen amb els departaments que no tenen contacte directe amb clients. Mentrestant, la resta de treballadors del segon grup fan torns rotatius en el seu moment de descans setmanal. En este últim ho formarien els departaments que tenen contacte directe amb clients.

Esta empresa andalusa ha implantat este nou mètode estratègic de treball i Ana Arroyo, responsable de Recursos Humans, explica les claus de l’èxit de la mesura que «avalen les dades». En esta línia, se situarien dades realment beneficioses com la reducció d’absentisme, un creixement de 5 punts per sobre de la facturació prevista.

Els beneficis de la jornada laboral de quatre dies

En el cas de l’enquesta de clima laboral, s’ha qualificat amb un 8,9 i en l’enquesta de satisfacció del client amb un 8,64. Igualment, també s’ha vist incrementat la companyia, tal com expliquen els treballadors. Hi ha hagut una millora de rendiment, segons la direcció, i un increment de compromís. La retenció de talent amb una rotació del 0% i una millora en la captació de talent.

D’altra banda, i no menys important, s’han establert reunions de 20 minuts com a màxim. Segons la cap de Recursos Humans de Delsol, Ana Arroyo, el treballador d’esta manera aprofita molt més el temps de treball. «Saps que comptes amb un dia menys i t’organitzes per a aprofitar al màxim el temps que tens. Les reunions són més productives i no s’estenen més de 20 minuts», comenta.

Igualment, creu que «ha millorat el rendiment i incrementat el compromís. Ha millorat el clima laboral i descendit la rotació». També subratlla: «Esta mesura ha de ser estudiada per cada empresa. No és café per a tots!»

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.