L’empresa espanyola amb 200 empleats que treballen quatre dies a la setmana: com ho fan

 

Fa uns mesos, coneixíem la notícia que el govern d’Espanya havia acceptat per fi un projecte pilot sobre la jornada laboral de quatre dies setmanals, per a empreses interessades en la proposta. D’esta manera, Espanya es convertiria en un dels primers països a nivell mundial a assajar la setmana laboral de quatre dies.

Va ser la formació política d’esquerra Más País la que es va ocupar d’anunciar que el govern havia acceptat la seua proposta de provar la idea. La veritat és que fins al moment s’han mantingut converses entre estos dos i s’espera que la pròxima reunió es desenvolupe durant les pròximes setmanes.

La primera empresa d’Espanya a instaurar la jornada laboral de quatre dies

La primera empresa espanyola a instaurar este tipus d’estratègia en la seua plantilla, és Sotfware Delsol, una entitat andalusa dedicada a la fabricació de programari de gestió orientats a xicotetes i mitjanes empreses.

Esta mateixa va néixer l’any 1993, i la seua seu principal se situa a Jaén. Així mateix, compta amb una plantilla composta per un total de 190 treballadors, de diferents edats i amb una mitjana compresa de 41 anys. En estos dies, el seu principal factor diferencial respecte a la resta d’empreses és el de ser el primer organisme a apostar fermament per implantar la jornada laboral de 4 dies setmanals en els seus treballadors.

L’estratègia de 4 dies afecta al 100% de la plantilla

Una fórmula que van començar a posar-la en pràctica al gener de 2020, moments previs a la pandèmia de coronavirus, i que, huí dia, més d’un any després, els mateixos directius afirmen que ha estat tot un encert.

La realitat és que des de l’Estat d’Alarma estan teletreballant i, al seu torn, el cent per cent dels treballadors desenvolupen una jornada laboral que constaria de 4 dies a la setmana. Una filosofia que s’ha convertit en tot un referent per a l’empresa.

En este sentit, l’empresa va formular dos grups de treball. En primer lloc, estarien els grups que no treballen els divendres, i que es corresponen amb els departaments que no tenen contacte directe amb clients. Mentrestant, la resta de treballadors del segon grup fan torns rotatius en el seu moment de descans setmanal. En este últim ho formarien els departaments que tenen contacte directe amb clients.

Esta empresa andalusa ha implantat este nou mètode estratègic de treball i Ana Arroyo, responsable de Recursos Humans, explica les claus de l’èxit de la mesura que «avalen les dades». En esta línia, se situarien dades realment beneficioses com la reducció d’absentisme, un creixement de 5 punts per sobre de la facturació prevista.

Els beneficis de la jornada laboral de quatre dies

En el cas de l’enquesta de clima laboral, s’ha qualificat amb un 8,9 i en l’enquesta de satisfacció del client amb un 8,64. Igualment, també s’ha vist incrementat la companyia, tal com expliquen els treballadors. Hi ha hagut una millora de rendiment, segons la direcció, i un increment de compromís. La retenció de talent amb una rotació del 0% i una millora en la captació de talent.

D’altra banda, i no menys important, s’han establert reunions de 20 minuts com a màxim. Segons la cap de Recursos Humans de Delsol, Ana Arroyo, el treballador d’esta manera aprofita molt més el temps de treball. «Saps que comptes amb un dia menys i t’organitzes per a aprofitar al màxim el temps que tens. Les reunions són més productives i no s’estenen més de 20 minuts», comenta.

Igualment, creu que «ha millorat el rendiment i incrementat el compromís. Ha millorat el clima laboral i descendit la rotació». També subratlla: «Esta mesura ha de ser estudiada per cada empresa. No és café per a tots!»

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.