La Fiscalia demana sis anys de presó per a Fernando Roig, president del Vila-real CF per frau

 

La Fiscalia sol·licita una pena de sis anys de presó per al president del Vila-real CF Fernando Roig per un frau fiscal en la realització d’unes obres en l’estadi entre els anys 2004 i 2005, calculat en 525.440 euros. El procediment està conclòs a l’espera que es fixe la data de judici.

 

En el procediment del Vila-real hi ha 12 acusats, entre ells Roig i altres dos consellers de la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF -Manuel Llorca i Miguel Pérez-, i després de la qualificació fiscal i els escrits de defensa, les parts estan citades pròximament per a quadrar agendes -després que es dictarà acte d’obertura de judici al febrer del passat any- i fixar la data d’inici de la vista, que se celebrarà davant un Jutjat penal a la Ciutat de la Justícia de Castelló.

 

A Roig, els dos consellers i altres tres empresaris, el ministeri públic els atribuïx dos delictes contra la Hisenda Pública en concurs medial amb falsedat en document mercantil en els anys 2004 i 2005 i els reclama una pena de sis anys de presó, així com el pagament d’una multa d’1.050.000 euros.

 

Una multa de més de 500.000 euros

A demés, s’enfronten a la pèrdua de possibilitat d’obtenir subvencions o ajudes públiques i del dret a gaudir dels beneficis o incentius fiscals o de la Seguretat Social durant un període de temps.

 

D’altra banda, als altres sis acusats en el procediment els sol·licita tres anys de presó i el pagament d’una multa de 525.000 euros com a cooperadors necessaris.

 

Els fets es remunten a 2004 i 2005, quan es va projectar les obres que consistien en la construcció d’una nova graderia i elevació d’una nova planta a la Ciutat Esportiva del Vila-real CF i de reforma de l’Estat El Madrigal de Vila-real.

 

Contractaren una societat mercantil

Per a executar estos treballs, es va contractar directament a una mercantil, que al seu torn va subcontractar diferents obres a una sèrie d’empreses i també persones físiques subjectes a tributació mitjançant un règim d’estimació objectiva per mòduls d’IRPF i simplificada d’IVA.

 

En eixe transcurs de temps, la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF, mitjançant les decisions adoptades per Roig i altres dos consellers, amb la finalitat d’eludir el pagament de l’IVA i de connivència amb tots els acusats, va anar assumint el pagament de les factures que s’anaven emetent el contingut material de les quals no s’ajustava a la realitat.

 

Els dos consellers acusats, mitjançant la seua signatura mancomunada, i amb el coneixement de Fernando Roig, van anar autoritzant l’abonament de totes les factures usant mitjans de pagament de venciment immediat.

 

Això va ser constatat per l’Agència Tributària que ha determinat que la societat del Vila-real CF, com obligat tributari i receptor de les factures, va anar descomptant i deduint en tots dos períodes impositius mitjançant les seues declaracions-liquidacions de les quotes d’IVA suportat que van implicar una disminució de la seua tributació per este impost sense arribar a ingressar imports en la Hisenda Pública, evitant el pagament de les quotes imposades.

 

Cas Fabra

Així, la deducció de les quotes suportades d’este tribut van suposar una defraudació de 187.840 euros en 2004 i un import de 337.600 euros en 2005, fent un total de 525.440 euros per tots dos períodes fiscals.

És dona la circumstància que Fernando Roig està sent també investigat per un jutjat de Castelló en una causa oberta a l’expresident de la Diputació Provincial Carlos Fabra en relació amb una possible ocultació de patrimoni. L’empresari i president del grup Pamesa està imputat per prestar a la família de l’exdirigent del PP 1,4 milions d’euros l’any 2013 a fons perdut.

Últimes notícies

Abiel Osorio es presenta a l’Elx: gols, esforç i humilitat

El davanter argentí Abiel Osorio s’ha presentat amb l’Elx amb el repte de marcar gols, aportar competència en atac i treballar amb humilitat.

El Valencia es prova amb cinc defenses per l’absència de lateral dret

Carlos Corberán ha consolidat una defensa de cinc homes en els últims tres amistosos per reforçar la solidesa arran de l’absència d’un lateral dret específic, mentres espera tancar el fitxatge d’Arnau Martínez.

Luís Castro admet que el Levante ha hagut de vendre Carlos Espí per necessitat econòmica

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que ni ell ni el club volien vendre Carlos Espí al Real Madrid, però admet que la delicada situació econòmica ha obligat a tancar l’operació i valora el mercat com a molt positiu.

Buonanotte ilusiona l’afició de l’Elche: “L’equip està per a més que la permanència”

Facundo Buonanotte s’ha presentat com a nou jugador de l’Elche cedit pel Brighton i assegura que l’equip pot aspirar a més que a salvar la categoria. L’argentí es veu llest per a debutar davant el Deportivo de La Coruña i destaca la unió del vestidor i el projecte del club.

Les atencions per danys oculars després de l’eclipsi pugen a 147 a la Comunitat

Els centres de salut i les urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana han atés 147 casos oftalmològics relacionats amb l’eclipsi solar total de dimecres, cap d’ells amb ingrés hospitalari.

Cauen a Soria i Borriana cinc detinguts per explotar sexualment dones vulnerables

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que captava dones sud-americanes vulnerables per explotar-les sexualment en prostíbuls de Soria i Borriana. Els acusats usaven contractes de lloguer, rituals de santeria i controls constants per sotmetre les víctimes.

L’ampliació d’Almaraz allarga fins a 2030 el tancament nuclear a Espanya

El Govern ha autoritzat que la central nuclear d’Almaraz continue operant fins al 8 de juny de 2030, fet que obliga a retocar el calendari de tancament escalonat però manté 2035 com a data final del parc nuclear espanyol.

Vuit detinguts per una brutal baralla amb ganivets i destrals en un parc de València

La Policia Nacional ha detingut huit hòmens per una violenta baralla amb ganivets, destrals i un atropellament en un parc del districte de Trànsits de València el passat 16 de juliol. Dos estan investigats per homicidi en grau de temptativa i un altre també per amenaces greus i robatori o furt d’ús de vehicle.