La Fiscalia demana sis anys de presó per a Fernando Roig, president del Vila-real CF per frau

 

La Fiscalia sol·licita una pena de sis anys de presó per al president del Vila-real CF Fernando Roig per un frau fiscal en la realització d’unes obres en l’estadi entre els anys 2004 i 2005, calculat en 525.440 euros. El procediment està conclòs a l’espera que es fixe la data de judici.

 

En el procediment del Vila-real hi ha 12 acusats, entre ells Roig i altres dos consellers de la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF -Manuel Llorca i Miguel Pérez-, i després de la qualificació fiscal i els escrits de defensa, les parts estan citades pròximament per a quadrar agendes -després que es dictarà acte d’obertura de judici al febrer del passat any- i fixar la data d’inici de la vista, que se celebrarà davant un Jutjat penal a la Ciutat de la Justícia de Castelló.

 

A Roig, els dos consellers i altres tres empresaris, el ministeri públic els atribuïx dos delictes contra la Hisenda Pública en concurs medial amb falsedat en document mercantil en els anys 2004 i 2005 i els reclama una pena de sis anys de presó, així com el pagament d’una multa d’1.050.000 euros.

 

Una multa de més de 500.000 euros

A demés, s’enfronten a la pèrdua de possibilitat d’obtenir subvencions o ajudes públiques i del dret a gaudir dels beneficis o incentius fiscals o de la Seguretat Social durant un període de temps.

 

D’altra banda, als altres sis acusats en el procediment els sol·licita tres anys de presó i el pagament d’una multa de 525.000 euros com a cooperadors necessaris.

 

Els fets es remunten a 2004 i 2005, quan es va projectar les obres que consistien en la construcció d’una nova graderia i elevació d’una nova planta a la Ciutat Esportiva del Vila-real CF i de reforma de l’Estat El Madrigal de Vila-real.

 

Contractaren una societat mercantil

Per a executar estos treballs, es va contractar directament a una mercantil, que al seu torn va subcontractar diferents obres a una sèrie d’empreses i també persones físiques subjectes a tributació mitjançant un règim d’estimació objectiva per mòduls d’IRPF i simplificada d’IVA.

 

En eixe transcurs de temps, la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF, mitjançant les decisions adoptades per Roig i altres dos consellers, amb la finalitat d’eludir el pagament de l’IVA i de connivència amb tots els acusats, va anar assumint el pagament de les factures que s’anaven emetent el contingut material de les quals no s’ajustava a la realitat.

 

Els dos consellers acusats, mitjançant la seua signatura mancomunada, i amb el coneixement de Fernando Roig, van anar autoritzant l’abonament de totes les factures usant mitjans de pagament de venciment immediat.

 

Això va ser constatat per l’Agència Tributària que ha determinat que la societat del Vila-real CF, com obligat tributari i receptor de les factures, va anar descomptant i deduint en tots dos períodes impositius mitjançant les seues declaracions-liquidacions de les quotes d’IVA suportat que van implicar una disminució de la seua tributació per este impost sense arribar a ingressar imports en la Hisenda Pública, evitant el pagament de les quotes imposades.

 

Cas Fabra

Així, la deducció de les quotes suportades d’este tribut van suposar una defraudació de 187.840 euros en 2004 i un import de 337.600 euros en 2005, fent un total de 525.440 euros per tots dos períodes fiscals.

És dona la circumstància que Fernando Roig està sent també investigat per un jutjat de Castelló en una causa oberta a l’expresident de la Diputació Provincial Carlos Fabra en relació amb una possible ocultació de patrimoni. L’empresari i president del grup Pamesa està imputat per prestar a la família de l’exdirigent del PP 1,4 milions d’euros l’any 2013 a fons perdut.

Últimes notícies

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.