La Fiscalia demana sis anys de presó per a Fernando Roig, president del Vila-real CF per frau

 

La Fiscalia sol·licita una pena de sis anys de presó per al president del Vila-real CF Fernando Roig per un frau fiscal en la realització d’unes obres en l’estadi entre els anys 2004 i 2005, calculat en 525.440 euros. El procediment està conclòs a l’espera que es fixe la data de judici.

 

En el procediment del Vila-real hi ha 12 acusats, entre ells Roig i altres dos consellers de la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF -Manuel Llorca i Miguel Pérez-, i després de la qualificació fiscal i els escrits de defensa, les parts estan citades pròximament per a quadrar agendes -després que es dictarà acte d’obertura de judici al febrer del passat any- i fixar la data d’inici de la vista, que se celebrarà davant un Jutjat penal a la Ciutat de la Justícia de Castelló.

 

A Roig, els dos consellers i altres tres empresaris, el ministeri públic els atribuïx dos delictes contra la Hisenda Pública en concurs medial amb falsedat en document mercantil en els anys 2004 i 2005 i els reclama una pena de sis anys de presó, així com el pagament d’una multa d’1.050.000 euros.

 

Una multa de més de 500.000 euros

A demés, s’enfronten a la pèrdua de possibilitat d’obtenir subvencions o ajudes públiques i del dret a gaudir dels beneficis o incentius fiscals o de la Seguretat Social durant un període de temps.

 

D’altra banda, als altres sis acusats en el procediment els sol·licita tres anys de presó i el pagament d’una multa de 525.000 euros com a cooperadors necessaris.

 

Els fets es remunten a 2004 i 2005, quan es va projectar les obres que consistien en la construcció d’una nova graderia i elevació d’una nova planta a la Ciutat Esportiva del Vila-real CF i de reforma de l’Estat El Madrigal de Vila-real.

 

Contractaren una societat mercantil

Per a executar estos treballs, es va contractar directament a una mercantil, que al seu torn va subcontractar diferents obres a una sèrie d’empreses i també persones físiques subjectes a tributació mitjançant un règim d’estimació objectiva per mòduls d’IRPF i simplificada d’IVA.

 

En eixe transcurs de temps, la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF, mitjançant les decisions adoptades per Roig i altres dos consellers, amb la finalitat d’eludir el pagament de l’IVA i de connivència amb tots els acusats, va anar assumint el pagament de les factures que s’anaven emetent el contingut material de les quals no s’ajustava a la realitat.

 

Els dos consellers acusats, mitjançant la seua signatura mancomunada, i amb el coneixement de Fernando Roig, van anar autoritzant l’abonament de totes les factures usant mitjans de pagament de venciment immediat.

 

Això va ser constatat per l’Agència Tributària que ha determinat que la societat del Vila-real CF, com obligat tributari i receptor de les factures, va anar descomptant i deduint en tots dos períodes impositius mitjançant les seues declaracions-liquidacions de les quotes d’IVA suportat que van implicar una disminució de la seua tributació per este impost sense arribar a ingressar imports en la Hisenda Pública, evitant el pagament de les quotes imposades.

 

Cas Fabra

Així, la deducció de les quotes suportades d’este tribut van suposar una defraudació de 187.840 euros en 2004 i un import de 337.600 euros en 2005, fent un total de 525.440 euros per tots dos períodes fiscals.

És dona la circumstància que Fernando Roig està sent també investigat per un jutjat de Castelló en una causa oberta a l’expresident de la Diputació Provincial Carlos Fabra en relació amb una possible ocultació de patrimoni. L’empresari i president del grup Pamesa està imputat per prestar a la família de l’exdirigent del PP 1,4 milions d’euros l’any 2013 a fons perdut.

Últimes notícies

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.