La Fiscalia demana sis anys de presó per a Fernando Roig, president del Vila-real CF per frau

 

La Fiscalia sol·licita una pena de sis anys de presó per al president del Vila-real CF Fernando Roig per un frau fiscal en la realització d’unes obres en l’estadi entre els anys 2004 i 2005, calculat en 525.440 euros. El procediment està conclòs a l’espera que es fixe la data de judici.

 

En el procediment del Vila-real hi ha 12 acusats, entre ells Roig i altres dos consellers de la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF -Manuel Llorca i Miguel Pérez-, i després de la qualificació fiscal i els escrits de defensa, les parts estan citades pròximament per a quadrar agendes -després que es dictarà acte d’obertura de judici al febrer del passat any- i fixar la data d’inici de la vista, que se celebrarà davant un Jutjat penal a la Ciutat de la Justícia de Castelló.

 

A Roig, els dos consellers i altres tres empresaris, el ministeri públic els atribuïx dos delictes contra la Hisenda Pública en concurs medial amb falsedat en document mercantil en els anys 2004 i 2005 i els reclama una pena de sis anys de presó, així com el pagament d’una multa d’1.050.000 euros.

 

Una multa de més de 500.000 euros

A demés, s’enfronten a la pèrdua de possibilitat d’obtenir subvencions o ajudes públiques i del dret a gaudir dels beneficis o incentius fiscals o de la Seguretat Social durant un període de temps.

 

D’altra banda, als altres sis acusats en el procediment els sol·licita tres anys de presó i el pagament d’una multa de 525.000 euros com a cooperadors necessaris.

 

Els fets es remunten a 2004 i 2005, quan es va projectar les obres que consistien en la construcció d’una nova graderia i elevació d’una nova planta a la Ciutat Esportiva del Vila-real CF i de reforma de l’Estat El Madrigal de Vila-real.

 

Contractaren una societat mercantil

Per a executar estos treballs, es va contractar directament a una mercantil, que al seu torn va subcontractar diferents obres a una sèrie d’empreses i també persones físiques subjectes a tributació mitjançant un règim d’estimació objectiva per mòduls d’IRPF i simplificada d’IVA.

 

En eixe transcurs de temps, la Societat Anònima Esportiva Vila-real CF, mitjançant les decisions adoptades per Roig i altres dos consellers, amb la finalitat d’eludir el pagament de l’IVA i de connivència amb tots els acusats, va anar assumint el pagament de les factures que s’anaven emetent el contingut material de les quals no s’ajustava a la realitat.

 

Els dos consellers acusats, mitjançant la seua signatura mancomunada, i amb el coneixement de Fernando Roig, van anar autoritzant l’abonament de totes les factures usant mitjans de pagament de venciment immediat.

 

Això va ser constatat per l’Agència Tributària que ha determinat que la societat del Vila-real CF, com obligat tributari i receptor de les factures, va anar descomptant i deduint en tots dos períodes impositius mitjançant les seues declaracions-liquidacions de les quotes d’IVA suportat que van implicar una disminució de la seua tributació per este impost sense arribar a ingressar imports en la Hisenda Pública, evitant el pagament de les quotes imposades.

 

Cas Fabra

Així, la deducció de les quotes suportades d’este tribut van suposar una defraudació de 187.840 euros en 2004 i un import de 337.600 euros en 2005, fent un total de 525.440 euros per tots dos períodes fiscals.

És dona la circumstància que Fernando Roig està sent també investigat per un jutjat de Castelló en una causa oberta a l’expresident de la Diputació Provincial Carlos Fabra en relació amb una possible ocultació de patrimoni. L’empresari i president del grup Pamesa està imputat per prestar a la família de l’exdirigent del PP 1,4 milions d’euros l’any 2013 a fons perdut.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.