Catalá apunta a la responsabilitat de ‘fer compatible el mar amb el desenvolupament econòmic, social i urbà’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha apuntat a la responsabilitat de cuidar el mar, amb el qual ha remarcat que la ciutat manté una vinculació «ancestral», i ha apostat per «fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres».

D’esta manera ho ha manifestat durant una trobada que ha mantingut a l’Ajuntament aquest dimecres amb els rectors de les nou universitats europees de l’Aliança EU-Conexus, que compartixen investigacions i innovacions relacionades amb les ciències del mar, una cita que acull esta setmana la ciutat.

La responsable municipal ha incidit que, amb esta cita, València «es projecta com a defensora de la riquesa i diversitat dels mars i oceans, pel seu valor ambiental i per la seua importància com a eix de desenvolupament econòmic», segons arreplega el consistori en un comunicat.

En esta línia, Catalá ha subratllat que València, «la primera ciutat mediterrània a assumir la Capitalitat Verda Europea i un dels 100 municipis líders de la missió europea promoguda per a aconseguir ciutats intel·ligents i climàticament neutres el 2030», es troba «perfectament alineada» amb l’objectiu de la citada aliança que, fins a este divendres 12 de juliol, celebra a la capital del Turia el Simposi Internacional de Ciències del Mar, organitzat per la Universitat Catòlica de València (UCV), una de les sis universitats espanyoles que imparteix el grau de Ciències del Mar.

«La nostra vinculació amb el mar és ancestral», ha assenyalat Catalá, al mateix temps que ha argumentat que el mar Mediterrani, «bressol de civilitzacions, és un dels tresors naturals que han modelat la ciutat i que han forjat la seua personalitat». «I és la nostra responsabilitat cuidar-ho i fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres», ha remarcat.

La primera edil ha assegurat que, per a això, la investigació i la innovació resulten «determinants» i ha ressaltat que la col·laboració entre les institucions acadèmiques i les administracions públiques és «fonamental i, concretament, l’educació superior és la biga sobre la qual es construïx la societat».

L’alcaldessa ha agraït que aquesta trobada d’institucions acadèmiques «de renom» per a compartir bones pràctiques serà «testimonio del valor de la col·laboració en l’educació superior i del potencial transformador de les universitats europees».

«Estrènyer la cooperació en àrees com la investigació, la transferència de coneixement i la mobilitat estudiantil, o de personal docent i investigador, són qüestions bàsiques per a abordar els desafiaments globals i impulsar la innovació i el progrés», ha conclòs.

«PODER TRANSFORMADOR» DE LES UNIVERSITATS

En esta recepció, emmarcada en la setmana dedicada a les ciències del mar, han intervingut el rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i el de la Universitat La Rochelle (França), coordinador de l’Aliança EU-Conexus, Jean Marc Ogier.

Tots dos han coincidit en ressaltar el «poder transformador» de les universitats, que estan «obertes per a cercar i compartir solucions sostenibles», i han agraït la «hospitalitat» de València, una ciutat que «cada vegada està més convençuda de la importància del desenvolupament sostenible».

En la trobada, celebrat al Saló de Cristall, també s’ha donat cita uns altres i integrants de la junta de govern de l’aliança EU-Conexus i degans i responsables de les facultats de Ciències del Mar de les universitats de Vigo, Cadis, Las Palmas de Gran Canària, Alacant i Barcelona.

Últimes notícies

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU