Catalá apunta a la responsabilitat de ‘fer compatible el mar amb el desenvolupament econòmic, social i urbà’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha apuntat a la responsabilitat de cuidar el mar, amb el qual ha remarcat que la ciutat manté una vinculació «ancestral», i ha apostat per «fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres».

D’esta manera ho ha manifestat durant una trobada que ha mantingut a l’Ajuntament aquest dimecres amb els rectors de les nou universitats europees de l’Aliança EU-Conexus, que compartixen investigacions i innovacions relacionades amb les ciències del mar, una cita que acull esta setmana la ciutat.

La responsable municipal ha incidit que, amb esta cita, València «es projecta com a defensora de la riquesa i diversitat dels mars i oceans, pel seu valor ambiental i per la seua importància com a eix de desenvolupament econòmic», segons arreplega el consistori en un comunicat.

En esta línia, Catalá ha subratllat que València, «la primera ciutat mediterrània a assumir la Capitalitat Verda Europea i un dels 100 municipis líders de la missió europea promoguda per a aconseguir ciutats intel·ligents i climàticament neutres el 2030», es troba «perfectament alineada» amb l’objectiu de la citada aliança que, fins a este divendres 12 de juliol, celebra a la capital del Turia el Simposi Internacional de Ciències del Mar, organitzat per la Universitat Catòlica de València (UCV), una de les sis universitats espanyoles que imparteix el grau de Ciències del Mar.

«La nostra vinculació amb el mar és ancestral», ha assenyalat Catalá, al mateix temps que ha argumentat que el mar Mediterrani, «bressol de civilitzacions, és un dels tresors naturals que han modelat la ciutat i que han forjat la seua personalitat». «I és la nostra responsabilitat cuidar-ho i fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres», ha remarcat.

La primera edil ha assegurat que, per a això, la investigació i la innovació resulten «determinants» i ha ressaltat que la col·laboració entre les institucions acadèmiques i les administracions públiques és «fonamental i, concretament, l’educació superior és la biga sobre la qual es construïx la societat».

L’alcaldessa ha agraït que aquesta trobada d’institucions acadèmiques «de renom» per a compartir bones pràctiques serà «testimonio del valor de la col·laboració en l’educació superior i del potencial transformador de les universitats europees».

«Estrènyer la cooperació en àrees com la investigació, la transferència de coneixement i la mobilitat estudiantil, o de personal docent i investigador, són qüestions bàsiques per a abordar els desafiaments globals i impulsar la innovació i el progrés», ha conclòs.

«PODER TRANSFORMADOR» DE LES UNIVERSITATS

En esta recepció, emmarcada en la setmana dedicada a les ciències del mar, han intervingut el rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i el de la Universitat La Rochelle (França), coordinador de l’Aliança EU-Conexus, Jean Marc Ogier.

Tots dos han coincidit en ressaltar el «poder transformador» de les universitats, que estan «obertes per a cercar i compartir solucions sostenibles», i han agraït la «hospitalitat» de València, una ciutat que «cada vegada està més convençuda de la importància del desenvolupament sostenible».

En la trobada, celebrat al Saló de Cristall, també s’ha donat cita uns altres i integrants de la junta de govern de l’aliança EU-Conexus i degans i responsables de les facultats de Ciències del Mar de les universitats de Vigo, Cadis, Las Palmas de Gran Canària, Alacant i Barcelona.

Últimes notícies

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.