Catalá apunta a la responsabilitat de ‘fer compatible el mar amb el desenvolupament econòmic, social i urbà’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha apuntat a la responsabilitat de cuidar el mar, amb el qual ha remarcat que la ciutat manté una vinculació «ancestral», i ha apostat per «fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres».

D’esta manera ho ha manifestat durant una trobada que ha mantingut a l’Ajuntament aquest dimecres amb els rectors de les nou universitats europees de l’Aliança EU-Conexus, que compartixen investigacions i innovacions relacionades amb les ciències del mar, una cita que acull esta setmana la ciutat.

La responsable municipal ha incidit que, amb esta cita, València «es projecta com a defensora de la riquesa i diversitat dels mars i oceans, pel seu valor ambiental i per la seua importància com a eix de desenvolupament econòmic», segons arreplega el consistori en un comunicat.

En esta línia, Catalá ha subratllat que València, «la primera ciutat mediterrània a assumir la Capitalitat Verda Europea i un dels 100 municipis líders de la missió europea promoguda per a aconseguir ciutats intel·ligents i climàticament neutres el 2030», es troba «perfectament alineada» amb l’objectiu de la citada aliança que, fins a este divendres 12 de juliol, celebra a la capital del Turia el Simposi Internacional de Ciències del Mar, organitzat per la Universitat Catòlica de València (UCV), una de les sis universitats espanyoles que imparteix el grau de Ciències del Mar.

«La nostra vinculació amb el mar és ancestral», ha assenyalat Catalá, al mateix temps que ha argumentat que el mar Mediterrani, «bressol de civilitzacions, és un dels tresors naturals que han modelat la ciutat i que han forjat la seua personalitat». «I és la nostra responsabilitat cuidar-ho i fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres», ha remarcat.

La primera edil ha assegurat que, per a això, la investigació i la innovació resulten «determinants» i ha ressaltat que la col·laboració entre les institucions acadèmiques i les administracions públiques és «fonamental i, concretament, l’educació superior és la biga sobre la qual es construïx la societat».

L’alcaldessa ha agraït que aquesta trobada d’institucions acadèmiques «de renom» per a compartir bones pràctiques serà «testimonio del valor de la col·laboració en l’educació superior i del potencial transformador de les universitats europees».

«Estrènyer la cooperació en àrees com la investigació, la transferència de coneixement i la mobilitat estudiantil, o de personal docent i investigador, són qüestions bàsiques per a abordar els desafiaments globals i impulsar la innovació i el progrés», ha conclòs.

«PODER TRANSFORMADOR» DE LES UNIVERSITATS

En esta recepció, emmarcada en la setmana dedicada a les ciències del mar, han intervingut el rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i el de la Universitat La Rochelle (França), coordinador de l’Aliança EU-Conexus, Jean Marc Ogier.

Tots dos han coincidit en ressaltar el «poder transformador» de les universitats, que estan «obertes per a cercar i compartir solucions sostenibles», i han agraït la «hospitalitat» de València, una ciutat que «cada vegada està més convençuda de la importància del desenvolupament sostenible».

En la trobada, celebrat al Saló de Cristall, també s’ha donat cita uns altres i integrants de la junta de govern de l’aliança EU-Conexus i degans i responsables de les facultats de Ciències del Mar de les universitats de Vigo, Cadis, Las Palmas de Gran Canària, Alacant i Barcelona.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU