Catalá apunta a la responsabilitat de ‘fer compatible el mar amb el desenvolupament econòmic, social i urbà’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha apuntat a la responsabilitat de cuidar el mar, amb el qual ha remarcat que la ciutat manté una vinculació «ancestral», i ha apostat per «fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres».

D’esta manera ho ha manifestat durant una trobada que ha mantingut a l’Ajuntament aquest dimecres amb els rectors de les nou universitats europees de l’Aliança EU-Conexus, que compartixen investigacions i innovacions relacionades amb les ciències del mar, una cita que acull esta setmana la ciutat.

La responsable municipal ha incidit que, amb esta cita, València «es projecta com a defensora de la riquesa i diversitat dels mars i oceans, pel seu valor ambiental i per la seua importància com a eix de desenvolupament econòmic», segons arreplega el consistori en un comunicat.

En esta línia, Catalá ha subratllat que València, «la primera ciutat mediterrània a assumir la Capitalitat Verda Europea i un dels 100 municipis líders de la missió europea promoguda per a aconseguir ciutats intel·ligents i climàticament neutres el 2030», es troba «perfectament alineada» amb l’objectiu de la citada aliança que, fins a este divendres 12 de juliol, celebra a la capital del Turia el Simposi Internacional de Ciències del Mar, organitzat per la Universitat Catòlica de València (UCV), una de les sis universitats espanyoles que imparteix el grau de Ciències del Mar.

«La nostra vinculació amb el mar és ancestral», ha assenyalat Catalá, al mateix temps que ha argumentat que el mar Mediterrani, «bressol de civilitzacions, és un dels tresors naturals que han modelat la ciutat i que han forjat la seua personalitat». «I és la nostra responsabilitat cuidar-ho i fer-ho compatible amb el desenvolupament econòmic, social i urbà intel·ligent i sostenible de les comunitats costaneres», ha remarcat.

La primera edil ha assegurat que, per a això, la investigació i la innovació resulten «determinants» i ha ressaltat que la col·laboració entre les institucions acadèmiques i les administracions públiques és «fonamental i, concretament, l’educació superior és la biga sobre la qual es construïx la societat».

L’alcaldessa ha agraït que aquesta trobada d’institucions acadèmiques «de renom» per a compartir bones pràctiques serà «testimonio del valor de la col·laboració en l’educació superior i del potencial transformador de les universitats europees».

«Estrènyer la cooperació en àrees com la investigació, la transferència de coneixement i la mobilitat estudiantil, o de personal docent i investigador, són qüestions bàsiques per a abordar els desafiaments globals i impulsar la innovació i el progrés», ha conclòs.

«PODER TRANSFORMADOR» DE LES UNIVERSITATS

En esta recepció, emmarcada en la setmana dedicada a les ciències del mar, han intervingut el rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i el de la Universitat La Rochelle (França), coordinador de l’Aliança EU-Conexus, Jean Marc Ogier.

Tots dos han coincidit en ressaltar el «poder transformador» de les universitats, que estan «obertes per a cercar i compartir solucions sostenibles», i han agraït la «hospitalitat» de València, una ciutat que «cada vegada està més convençuda de la importància del desenvolupament sostenible».

En la trobada, celebrat al Saló de Cristall, també s’ha donat cita uns altres i integrants de la junta de govern de l’aliança EU-Conexus i degans i responsables de les facultats de Ciències del Mar de les universitats de Vigo, Cadis, Las Palmas de Gran Canària, Alacant i Barcelona.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.