Cinc camps de futbol valencians devastats per la dana es restauraran gràcies a l’ajuda del Vila-real CF

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El programa ‘Alcem-se Esport’, el pla d’ajudes per a clubs i centre educatius impulsat pel Mecenatge Deportivo de l’empresari espanyol Juan Roig, ajudarà en la restauració de cinc camps de futbol valencians devastats per la dana durant el primer trimestre del 2025 gràcies a l’aportació del Vila-real CF.

Segons va informar este dijous la Fundació Trinidad Alfonso, que forma part de Mecenatge Deportivo junt amb el València Basket i al Villareal CF, club que es va sumar per a accelerar la reconstrucció de camps de futbol, després de la primera fase d’actuació del pla, les instal·lacions esportives de la Torre, Beniparrell, Catarroja, Aldaia i Algemesí tornaran a estar practicables íntegrament al març, després que els ajuntaments d’estes localitats hagen executat treballs previs de neteja i retirada dels vehicles que es trobaven aglomerats en tals parcel·les.

La fundació va agrair «l’aportació» del conjunt castellonenc i que va fer que la infraestructura de la Torre fóra «la primera a veure iniciats els treballs de rehabilitació» d’este pla ja que en el passat mes de desembre es va signar amb l’Ajuntament de València el conveni per a habilitar una nova ubicació en zona no inundable, en els voltants del carrer Ignacio Hernández Hervás, que està prevista per a ser reactivada a inicis del mes de febrer.

A més, este dimarts es van iniciar les tasques de neteja especialitzada en el camp de Beniparrell amb l’objectiu de deixar la seu en condicions definitives de ser usada i evitar, d’esta forma, riscos de lesions, mentre que la setmana vinent s’iniciaran les obres al Camp de Futbol Municipal de Catarroja i el del Poliesportiu Joan Girbés d’Algemesí. En tots dos casos es reinstal·larà tant la gespa com els elements d’equipament esportiu, i es reposarà el sistema de reg.

La primera fase del pla conclourà amb les actuacions en el camp de Las Encrucijadas d’Aldaia, que també arrancaran la setmana que ve i la Fundació Trinidad Alfonso va indicar que «la previsió» és que les tres instal·lacions estiguen disposades per al seu ús «al març».

D’altra banda, ja es valoren nous emplaçaments per a pròximes actuacions amb la finalitat de completar l’aportació de dos milions d’euros amb la qual el club ‘groguet’ es va sumar a ‘Alcem-se Esport’, un programa que va nàixer amb la donació de Juan Roig de quatre milions amb la qual més de 24.000 xiquets i xiquetes de més de 205 centres educatius i clubs valencians de 32 disciplines diferents han pogut reprendre la seua activitat a través del reemplaçament de material esportiu o del lloguer i desplaçament a altres instal·lacions.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.