Cinc camps de futbol valencians devastats per la dana es restauraran gràcies a l’ajuda del Vila-real CF

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El programa ‘Alcem-se Esport’, el pla d’ajudes per a clubs i centre educatius impulsat pel Mecenatge Deportivo de l’empresari espanyol Juan Roig, ajudarà en la restauració de cinc camps de futbol valencians devastats per la dana durant el primer trimestre del 2025 gràcies a l’aportació del Vila-real CF.

Segons va informar este dijous la Fundació Trinidad Alfonso, que forma part de Mecenatge Deportivo junt amb el València Basket i al Villareal CF, club que es va sumar per a accelerar la reconstrucció de camps de futbol, després de la primera fase d’actuació del pla, les instal·lacions esportives de la Torre, Beniparrell, Catarroja, Aldaia i Algemesí tornaran a estar practicables íntegrament al març, després que els ajuntaments d’estes localitats hagen executat treballs previs de neteja i retirada dels vehicles que es trobaven aglomerats en tals parcel·les.

La fundació va agrair “l’aportació” del conjunt castellonenc i que va fer que la infraestructura de la Torre fóra “la primera a veure iniciats els treballs de rehabilitació” d’este pla ja que en el passat mes de desembre es va signar amb l’Ajuntament de València el conveni per a habilitar una nova ubicació en zona no inundable, en els voltants del carrer Ignacio Hernández Hervás, que està prevista per a ser reactivada a inicis del mes de febrer.

A més, este dimarts es van iniciar les tasques de neteja especialitzada en el camp de Beniparrell amb l’objectiu de deixar la seu en condicions definitives de ser usada i evitar, d’esta forma, riscos de lesions, mentre que la setmana vinent s’iniciaran les obres al Camp de Futbol Municipal de Catarroja i el del Poliesportiu Joan Girbés d’Algemesí. En tots dos casos es reinstal·larà tant la gespa com els elements d’equipament esportiu, i es reposarà el sistema de reg.

La primera fase del pla conclourà amb les actuacions en el camp de Las Encrucijadas d’Aldaia, que també arrancaran la setmana que ve i la Fundació Trinidad Alfonso va indicar que “la previsió” és que les tres instal·lacions estiguen disposades per al seu ús “al març”.

D’altra banda, ja es valoren nous emplaçaments per a pròximes actuacions amb la finalitat de completar l’aportació de dos milions d’euros amb la qual el club ‘groguet’ es va sumar a ‘Alcem-se Esport’, un programa que va nàixer amb la donació de Juan Roig de quatre milions amb la qual més de 24.000 xiquets i xiquetes de més de 205 centres educatius i clubs valencians de 32 disciplines diferents han pogut reprendre la seua activitat a través del reemplaçament de material esportiu o del lloguer i desplaçament a altres instal·lacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte