Cinc camps de futbol valencians devastats per la dana es restauraran gràcies a l’ajuda del Vila-real CF

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El programa ‘Alcem-se Esport’, el pla d’ajudes per a clubs i centre educatius impulsat pel Mecenatge Deportivo de l’empresari espanyol Juan Roig, ajudarà en la restauració de cinc camps de futbol valencians devastats per la dana durant el primer trimestre del 2025 gràcies a l’aportació del Vila-real CF.

Segons va informar este dijous la Fundació Trinidad Alfonso, que forma part de Mecenatge Deportivo junt amb el València Basket i al Villareal CF, club que es va sumar per a accelerar la reconstrucció de camps de futbol, després de la primera fase d’actuació del pla, les instal·lacions esportives de la Torre, Beniparrell, Catarroja, Aldaia i Algemesí tornaran a estar practicables íntegrament al març, després que els ajuntaments d’estes localitats hagen executat treballs previs de neteja i retirada dels vehicles que es trobaven aglomerats en tals parcel·les.

La fundació va agrair “l’aportació” del conjunt castellonenc i que va fer que la infraestructura de la Torre fóra “la primera a veure iniciats els treballs de rehabilitació” d’este pla ja que en el passat mes de desembre es va signar amb l’Ajuntament de València el conveni per a habilitar una nova ubicació en zona no inundable, en els voltants del carrer Ignacio Hernández Hervás, que està prevista per a ser reactivada a inicis del mes de febrer.

A més, este dimarts es van iniciar les tasques de neteja especialitzada en el camp de Beniparrell amb l’objectiu de deixar la seu en condicions definitives de ser usada i evitar, d’esta forma, riscos de lesions, mentre que la setmana vinent s’iniciaran les obres al Camp de Futbol Municipal de Catarroja i el del Poliesportiu Joan Girbés d’Algemesí. En tots dos casos es reinstal·larà tant la gespa com els elements d’equipament esportiu, i es reposarà el sistema de reg.

La primera fase del pla conclourà amb les actuacions en el camp de Las Encrucijadas d’Aldaia, que també arrancaran la setmana que ve i la Fundació Trinidad Alfonso va indicar que “la previsió” és que les tres instal·lacions estiguen disposades per al seu ús “al març”.

D’altra banda, ja es valoren nous emplaçaments per a pròximes actuacions amb la finalitat de completar l’aportació de dos milions d’euros amb la qual el club ‘groguet’ es va sumar a ‘Alcem-se Esport’, un programa que va nàixer amb la donació de Juan Roig de quatre milions amb la qual més de 24.000 xiquets i xiquetes de més de 205 centres educatius i clubs valencians de 32 disciplines diferents han pogut reprendre la seua activitat a través del reemplaçament de material esportiu o del lloguer i desplaçament a altres instal·lacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.