13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Cinc camps de futbol valencians devastats per la dana es restauraran gràcies a l’ajuda del Vila-real CF

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El programa ‘Alcem-se Esport’, el pla d’ajudes per a clubs i centre educatius impulsat pel Mecenatge Deportivo de l’empresari espanyol Juan Roig, ajudarà en la restauració de cinc camps de futbol valencians devastats per la dana durant el primer trimestre del 2025 gràcies a l’aportació del Vila-real CF.

Segons va informar este dijous la Fundació Trinidad Alfonso, que forma part de Mecenatge Deportivo junt amb el València Basket i al Villareal CF, club que es va sumar per a accelerar la reconstrucció de camps de futbol, després de la primera fase d’actuació del pla, les instal·lacions esportives de la Torre, Beniparrell, Catarroja, Aldaia i Algemesí tornaran a estar practicables íntegrament al març, després que els ajuntaments d’estes localitats hagen executat treballs previs de neteja i retirada dels vehicles que es trobaven aglomerats en tals parcel·les.

La fundació va agrair “l’aportació” del conjunt castellonenc i que va fer que la infraestructura de la Torre fóra “la primera a veure iniciats els treballs de rehabilitació” d’este pla ja que en el passat mes de desembre es va signar amb l’Ajuntament de València el conveni per a habilitar una nova ubicació en zona no inundable, en els voltants del carrer Ignacio Hernández Hervás, que està prevista per a ser reactivada a inicis del mes de febrer.

A més, este dimarts es van iniciar les tasques de neteja especialitzada en el camp de Beniparrell amb l’objectiu de deixar la seu en condicions definitives de ser usada i evitar, d’esta forma, riscos de lesions, mentre que la setmana vinent s’iniciaran les obres al Camp de Futbol Municipal de Catarroja i el del Poliesportiu Joan Girbés d’Algemesí. En tots dos casos es reinstal·larà tant la gespa com els elements d’equipament esportiu, i es reposarà el sistema de reg.

La primera fase del pla conclourà amb les actuacions en el camp de Las Encrucijadas d’Aldaia, que també arrancaran la setmana que ve i la Fundació Trinidad Alfonso va indicar que “la previsió” és que les tres instal·lacions estiguen disposades per al seu ús “al març”.

D’altra banda, ja es valoren nous emplaçaments per a pròximes actuacions amb la finalitat de completar l’aportació de dos milions d’euros amb la qual el club ‘groguet’ es va sumar a ‘Alcem-se Esport’, un programa que va nàixer amb la donació de Juan Roig de quatre milions amb la qual més de 24.000 xiquets i xiquetes de més de 205 centres educatius i clubs valencians de 32 disciplines diferents han pogut reprendre la seua activitat a través del reemplaçament de material esportiu o del lloguer i desplaçament a altres instal·lacions.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.