14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Cinc camps de futbol valencians devastats per la dana es restauraran gràcies a l’ajuda del Vila-real CF

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El programa ‘Alcem-se Esport’, el pla d’ajudes per a clubs i centre educatius impulsat pel Mecenatge Deportivo de l’empresari espanyol Juan Roig, ajudarà en la restauració de cinc camps de futbol valencians devastats per la dana durant el primer trimestre del 2025 gràcies a l’aportació del Vila-real CF.

Segons va informar este dijous la Fundació Trinidad Alfonso, que forma part de Mecenatge Deportivo junt amb el València Basket i al Villareal CF, club que es va sumar per a accelerar la reconstrucció de camps de futbol, després de la primera fase d’actuació del pla, les instal·lacions esportives de la Torre, Beniparrell, Catarroja, Aldaia i Algemesí tornaran a estar practicables íntegrament al març, després que els ajuntaments d’estes localitats hagen executat treballs previs de neteja i retirada dels vehicles que es trobaven aglomerats en tals parcel·les.

La fundació va agrair “l’aportació” del conjunt castellonenc i que va fer que la infraestructura de la Torre fóra “la primera a veure iniciats els treballs de rehabilitació” d’este pla ja que en el passat mes de desembre es va signar amb l’Ajuntament de València el conveni per a habilitar una nova ubicació en zona no inundable, en els voltants del carrer Ignacio Hernández Hervás, que està prevista per a ser reactivada a inicis del mes de febrer.

A més, este dimarts es van iniciar les tasques de neteja especialitzada en el camp de Beniparrell amb l’objectiu de deixar la seu en condicions definitives de ser usada i evitar, d’esta forma, riscos de lesions, mentre que la setmana vinent s’iniciaran les obres al Camp de Futbol Municipal de Catarroja i el del Poliesportiu Joan Girbés d’Algemesí. En tots dos casos es reinstal·larà tant la gespa com els elements d’equipament esportiu, i es reposarà el sistema de reg.

La primera fase del pla conclourà amb les actuacions en el camp de Las Encrucijadas d’Aldaia, que també arrancaran la setmana que ve i la Fundació Trinidad Alfonso va indicar que “la previsió” és que les tres instal·lacions estiguen disposades per al seu ús “al març”.

D’altra banda, ja es valoren nous emplaçaments per a pròximes actuacions amb la finalitat de completar l’aportació de dos milions d’euros amb la qual el club ‘groguet’ es va sumar a ‘Alcem-se Esport’, un programa que va nàixer amb la donació de Juan Roig de quatre milions amb la qual més de 24.000 xiquets i xiquetes de més de 205 centres educatius i clubs valencians de 32 disciplines diferents han pogut reprendre la seua activitat a través del reemplaçament de material esportiu o del lloguer i desplaçament a altres instal·lacions.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.